والمارت یکی از نام های شناخته شده در زمینه خرده فروشی است . این شرکت در طول سال های متمادی با جلب اعتماد مشتریان موفق به کسب سود فراوان شده است. وضعیت این خرده فروشی در بازارهای مختلف با شیوع ویروس کرونا، مانند هر برند دیگری، دگرگون شده است. بر این اساس مدیران ارشد والمارت در تلاش برای اخذ الگوهای کسب و کار جدید و کم هزینه تر هستند. یکی از استراتژی های اساسی آنها در این مسیر استفاده از فناوری آنلاین برای خرده فروشی است.
امروزه شمار بالایی از خرده فروشی ها به صورت آنلاین در حال خدمت رسانی به مشتریان شان هستند. این امر به دلیل کاهش هزینه های جاری در زمینه مدیریت کسب و کار یکی از گزینه های اصلی و جذاب کارآفرینان محسوب می شود. بر اساس گزارش رسمی نمایندگی والمارت در کانادا، این خرده فروشی تا پایان سال 2020 اقدام به هوشمند سازی 270 شعبه اش در این کشور خواهد کرد. فرآیند هوشمندسازی شامل استفاده از الگوی پرداخت الکترونیکی سریع و همچنین کاهش تعامل مستقیم کارکنان فروشگاه با مشتریان است. بدون تردید نگرانی ها نسبت به شیوع ویروس کرونا در این تصمیم نقش بسیار زیادی داشته است.
سرمایه گذاری بر روی فناوری آنلاین امکان خدمت رسانی به مشتریان هرچه بیشتری در طول دوران کرونا را فراهم می سازد. این امر به خوبی از سوی والمارت مورد توجه قرار گرفته است. آنها پس از هفته های نخستین شیوع ویروس کرونا اقدام به جهت گیری در راستای بهبود وضعیت فعالیت شان کردند با این حساب دیگر شاهد بازگشت والمارت به شرایط قبل نخواهیم بود.
براساس آخرین گزارش رسمی در کانادا بیش از 111 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند. این نکته اهمیت فعالیت در قالب خرده فروشی آنلاین را بیش از هر زمان دیگری نمایان میسازد. امروزه کمتر فردی تمایل به خرید از خرده فروشی های حضوری را دارد. دلیل این امر نگرانی نسبت به ابتلا به ویروس کروناست. بنابراین خرده فروشی ها باید هرچه بیشتر در تلاش برای استفاده از شیوه های نوین برای عرضه محصولات شان باشند.
والمارت در صورت موفقیت برای افزایش سرعت خرید مشتریان از خرده فروشی اش مزیت رقابتی قابل توجهی در مقایسه با دیگر رقبایش ایجاد خواهد کرد. بدون شک صنعت خرده فروشی یکی از رقابتی ترین صنعت های ممکن در عرصه کسب و کار است بنابراین مشاهده تلاش های اساسی والمارت برای موفقیت در این صنعت جای تعجب نخواهد داشت.
مطلب مرتبط: والمارت، بزرگترین فروشگاه زنجیره ای آمریکایی
یکی از استراتژی های مشترک والمارت برای بازار کانادا و ایالات متحده ارائه سفارشات بدون برخورد مستقیم میان کارکنان و مشتریان است. بر این اساس مشتریان با اعلام اقلام موردنیازشان امکان حضور و تحویل سفارشان را خواهند داشت. این امر با تقویت بخش آنلاین خرده فروشی والمارت به صورت کاملا هوشمند مدیریت خواهد شد. بدون شک این جهت گیری نقش مهمی در افزایش مشتریان والمارت در بازار آمریکای شمالی خواهد داشت.
والمارت در طول سال های اخیر یکی از مقاوم ترین برندها در برابر توسعه آنلاین کسب و کارش محسوب می شد، با این حال شیوع ویروس کرونا و هزینه های بالای خرده فروشی به صورت حضوری آنها را نسبت به اخذ فناوری آنلاین ترغیب نموده است.