اوبر ایت (Uber Eat) سامانه سفارش آنلاین غذا و تحویل آن است. این سامانه به عنوان بخشی از کسب و کار اوبر در سال های اخیر موفقیت قابل توجهی کسب کرده است. مدیران ارشد این شرکت در تازه ترین اقدام شان از تبلیغات درون برنامه ای در پلتفرم اوبر ایت رونمایی کرده اند. بر این اساس رستوران های مختلف امکان نمایش تبلیغاتی منوی شان را دارند. افزایش دامنه مشتریان اوبر ایت در سال جاری نقش مهمی در جهت گیری تازه اوبر ایت داشته است.
اوبر ایت در نمایش محتوای تبلیغاتی رستوران ها از شیوه رایج CPC (پرداخت در ازای هر کلیک) استفاده می کند. بر این اساس رستوران ها فقط در صورت کلیک کاربران بر روی محتوای تبلیغاتی شان هزینه موردنظر را پرداخت خواهند کرد. مزیت اصلی این امر ترغیب شمار هرچه بیشتری از رستوران ها، حتی با بودجه های اندک، برای بازاریابی در اوبر ایت است.
امکان شخصی سازی محتوای تبلیغاتی در طول چند سال اخیر موجب هدفمندی در نمایش تبلیغات و کاهش هزینه برندها شده است. اوبر ایت در این زمینه نیز از آخرین فناوری های موجود در بازار استفاده کرده است با این حساب خبری از ایجاد مزاحمت برای کاربران با محتوای تبلیغاتی بیش از اندازه یا غیرمرتبط با سلیقه شان نخواهد بود.
اوبر ایت در راستای حمایت از رستوران ها در شرایط دشوار شیوع کرونا اقدام به اختصاص اعتبار 25 میلیون دلاری به رستوران های کوچک و میان رده کرده است. بر این اساس چنین رستوران هایی در مجموعه تا 25 میلیون دلار امکان تبلیغات رایگان در پلتفرم این برند را خواهند داشت. نکته مهم درخصوص اقدام کنونی اوبر ایت توجه به تعاملش با رستوران ها در نقاط مختلف است. کمک به فعالیت هرچه بهتر رستوران ها در شرایط کنونی در چشم اندازی وسیع موجب رونق دوباره کسب و کار اوبر ایت نیز خواهد شد. اگرچه اعتبار فعلی اوبر ایت برای رستوران ها جذاب به نظر می رسد، اما به احتمال زیادی این اعتبار پایان همراهی اوبر با رستوران ها نیست. با این حساب باید منتظر ارائه اعتبار و همکاری های نزدیک تر اوبر ایت با رستوران های دیگر نیز باشیم.