نسل جوان موسوم به نسل Z اکنون دیگر یک گروه خردسال محسوب نمیشوند. این گروه اکنون در سن فعالیت کاری و کسب درآمد هستند بنابراین توجه به این گروه به عنوان یکی از مهمترین مشتریان هدف برندها اهمیت بسیار زیادی دارد. برندهای بزرگ و کوچک در طول سالهای اخیر به طور مداوم در تلاش برای جلب نظر مشتریان نسل جوان هستند، با این حال تعداد محدودی از برندها موفق به جلب نظر مشتریان مورد نظر شدهاند. دلیل این امر سختگیری بسیار زیاد مشتریان نسل جوان در مورد تعامل با برندهاست. بازاریاب ها در تعامل با این دسته از مشتریان باید به نکات ریز و جزئی بسیار زیادی توجه داشته باشند.
مهمترین ویژگی نسل جوان اتکا به اینترنت برای کسب اطلاعات موردنیازشان است. بر این اساس برندها باید سرمایه گذاری قابل توجهی بر روی استفاده از اینترنت در فرآیند بازاریابی و تبلیغات داشته باشند. چالش اصلی در این میان مهارت بالای مشتریان نسل جوان در کاربست شیوه های مسدود سازی تبلیغات است بنابراین بازاریابها در این زمینه مسیر دشواری برای تعامل با مخاطب هدف خواهند داشت. در طول شیوع ویروس کرونا نیز بسیاری از کاربران نسل جوان به دورکاری مشغول بودهاند، با این حساب فعالیت بازاریابی در شبکههای اجتماعی نوعی ضرورت برای برندها محسوب میشود.
امروزه بسیاری از کارشناسها نسبت به افزایش تاثیر فناوری بر روی زندگی مردم واکنشهای منفی دارند. نکته مهم در این میان خوشبینی عمیق نسل جوان نسبت به تاثیر فناوریهای مدرن بر روی زندگی است بنابراین برندهای فعال در زمینه فناوریهای نوین شانس بسیار بالایی برای جلب نظر مشتریان نسل Z دارند. وظیفه اصلی برندها در این میان تمرکز بر روی نکاتی مانند جذابیت و اصالت در رابطه با مشتریان نسل جوان است. امروزه مشتریان نسل Z به دنبال برندهای اصیل هستند بنابراین اگر شما در زمینه تولید محصول و کمپین بازاریابی به صورت اصیل و غیرتقلیدی عمل کنید، توجه مشتریان نسل Z به طور خودکار به شما جلب میشود. این نکته در حوزه بازاریابی یکی از مهمترین ویژگیهای نسل جوان محسوب میشود. بسیاری از برندها به دلیل عدم آشنایی با این ویژگی نسل جوان اقدام به بازاریابی به شیوه های سنتی برای این گروه سنی میکنند.
مطلب مرتبط: از مشتریان نسل Z چه می دانیم؟
توصیه اساسی ما برای برندها و بازاریابها در تعامل با نسل Z توجه به ویژگیهای منحصر به فرد این گروه است. شما امکان تعامل سازنده با این گروه از مشتریان با استفاده از شیوههای بازاریابی سنتی را ندارید، بنابراین باید به دنبال راهکارهایی مانند ایجاد جذابیت، اصالت و همچنین تلاش برای سرگرم سازی مخاطب هدف باشید.