دنیای تبلیغات به لطف توسعه فناوری های مدرن از جمله اینترنت و شبکه های اجتماعی دامنه وسیعی از موضوعات را پوشش می دهد. امروزه بازاریاب ها امکان پرداختن به مسائل بسیار گسترده ای را دارند. شبکه های اجتماعی نیز دسترسی سریع کاربران به محتوای تبلیغاتی برندها را ساده کرده است. در این میان نگرانی برخی از والدین نسبت به تاثیر تبلیغات بر روی فرزندان شان قابل توجه است. متاسفانه برخی از برندها فقط به دنبال کسب سود بیشتر هستند. به این ترتیب تقریبا هیچ نظارت خاصی بر روی تناسب محتوای تبلیغاتی شان به خانواده ها و فرزندان شان ندارند.
براساس مطالعه ای از سوی برند هاینز، فعال در زمینه تولید مواد غذایی، بر روی انتظارات والدین جوان و میانسال از حوزه تبلیغات نتایج جالبی به دست آمده است. بر این اساس 82 درصد از والدین در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی خواستار توجه برندها به والدین به طور برابر در تبلیغات شان شده اند. روند کلی دنیای تبلیغات کمتر توجهی به خانواده ها دارد. به این ترتیب تقریبا در کمپین های بزرگ و موفق هیچ اثری از خانواده ها نیست. این امر علاوه بر والدین اعتراض بسیاری از سازمان های آموزشی و تحقیقاتی را نیز به همراه داشته است.
امروزه بسیاری از برندها در زمینه فروش آنلاین محصولات مختلف فعالیت دارند. این امر با هدف کسب سود بیشتر و جلب نظر برای خرید ساده صورت می گیرد. بدون تردید اکنون شمار بسیار زیادی از مردم زمان کافی برای مراجعه به فروشگاه ها را ندارند. به همین خاطر باید نسبت به جلب نظر آنها به شیو ه ای متفاوت اقدام کرد. دنیای تبلیغات با تاکید بر فروش آنلاین محصولات این ضرورت را برآورده می کند.
مطلب مرتبط: تکنیک های تبلیغاتی: 14 مورد از رایج ترین تکنیک های مورد استفاده تبلیغ کنندگان
یکی از گروه های هدف اصلی برندها در تبلیغات برای فروش آنلاین محصولات شان شامل والدین است. این گروه به طور معمول زمان کافی برای خرید به صورت حضوری را ندارد. والدین جوان در صدر این فهرست قرار دارند. کودکان در ماه های اولیه نیازمند مراقبت و توجه بسیار زیادی هستند. به این ترتیب در عمل زمان زیادی برای والدین باقی نمی ماند.
نکته مهم در اینجا ضرورت تاکید بر ارزش های مورد پسند والدین جوان و همچنین تاکید بر کودکان برای جلب نظر آنهاست. امروزه 57 درصد از والدین آمریکایی دارای حساب کاربری ویژه در آمازون هستند. این امر به معنای پرداخت حق اشتراک از سوی آنها برای مشاهده تحلیل و ارزیابی کارشناس های آمازون از محصولات مختلف است. به علاوه، والدین میانسال در مورد حجم وسیع مشاهده محتوای تبلیغاتی از سوی فرزندان شان اظهارنظرهای جالبی دارند. براساس پژوهش برند هاینز امروزه 74 درصد از کودکان سراسر جهان دست کم روازنه 30 دقیقه محتوای تبلیغاتی تماشا می کنند. بدون تردید تاکید بر این گروه به عنوان سوژه محتوای تبلیغاتی اهمیت بسیار زیادی دارد. متاسفانه بسیاری از برندها به این نکته مهم توجه کافی ندارند بنابراین مشاهده روند نارضایتی والدین از فرآیند تولید محتوای تبلیغاتی امری طبیعی خواهد بود. برند هاینز با هدف افزایش توجه به خانواده ها اقدام به پژوهش مورد استناد ما در این مقاله کرده است بنابراین باید به خانواده ها به عنوان یک ترند مهم تبلیغاتی توجه داشت.