انتظارات مشتریان و رفتارشان در بازار به طور مداوم در حال تغییر یا افزایش است. این امر برای کارآفرینان شرایط دشواری را ایجاد کرده و امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را با چالش فراوان رو به رو می سازد. بسیاری از کارآفرینان در چنین شرایطی توانایی لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نداشته و وضعیت شان در بازار به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. امروزه برخی از کارآفرینان به طور مداوم برای بهینه سازی شرایطشان به طور مداوم نیازمند توجه به مشتریان هستند. چنین امری مشتریان را بدل به دارایی اصلی برندها کرده است.
مشتری مداری در دوران کنونی با سال ها یا دهه های قبل تفاوت بسیار زیادی کرده است. این امر در دوران کرونا سریع ترین تغییرات را ایجاد کرده و برای بسیاری از کارآفرینان نیز دردسرساز شده است. اگر شما هم برای یادگیری مشتری مداری به سبک نوین دردسرهای زیادی دارید، این مقاله به شما در این راستا کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این رابطه را مرور خواهیم کرد.
مطلب مرتبط: 10 کتاب ارزشمند در زمینه مشتری مداری
سرمایه گذاری بر روی اعضای شرکت
کسب و کارها برای اینکه از پس انتظارات فزاینده کارآفرینان برآیند، باید مشکلات زیادی را پشت سر بگذارند. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته و مسیرتان را به شدت دشوار نماید. در این میان اگر شما کارمندان خوبی داشته باشید، حتی سخت ترین مشکلات هم توانایی تاثیرگذاری چندانی روی شما نخواهد داشت. این امر می تواند به شما روحیه بسیار خوبی داده و وضعیت تان در بازار را به طور مداوم تغییر دهد. درست به همین دلیل امروزه یکی از مهمترین فرآیندها در دنیای کسب و کار مربوط به استخدام کارمندان است.
براساس مطالعه صورت گرفته از سوی پژوهشگران موسسه هاب اسپات، رفتار حرفه ای و مهارت های بالای اعضای یک شرکت می تواند تا 147 درصد تاثیرگذاری بهتر بر روی روند فعالیت آنها را به همراه داشته باشد. این امر در بلندمدت برای کارآفرینان جذابیت زیادی به همراه داشته و امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را دوچندان می کند.
اگر شما کارمندان بسیار حرفه ای ندارید، مشکل زیادی پیش روی تان نیست. دلیل این امر امکان همکاری با موسسات آموزشی برای افزایش مهارت و توان یادگیری کارآفرینان است. این امر شما را به مرور زمان بدل به فردی حرفه ای در دنیای کسب و کار کرده و محبوبیت تان به عنوان یک مدیر نیز به شدت ارتقا پیدا خواهد کرد.
استفاده از داده های مناسب برای شخصی سازی تجربه مشتریان
مشتریان برندها انتظارات بسیار زیادی از آنها دارند. در این میان هم تفاوتی میان حوزه های کاری متفاوت نیست. نکته مهم در این میان تلاش برای دسترسی به داده های مناسب برای شخصی سازی تجربه مشتریان از برند است. اگر شما در زمینه تولید پوشاک فعالیت دارید، آشنایی با سلیقه مشتریان از طریق داده های طبقه بندی شده گوگل یا حتی تعامل روزمره امر مهمی خواهد بود. این نکته به شما امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را داده و شانس تان در این میان را نیز چند برابر خواهد کرد.
بسیاری از مشتریان شاید تمایل شان برای مشاهده محتوای بازاریابی یا حتی محصولات شخصی سازی شده براساس سلیقه شان را بیان نکنند. با این حال این انگیزه برای همیشه در آنها وجود دارد. درست به همین دلیل شما باید فعالیت مناسب در این زمینه از خودتان نشان دهید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نکنید.
مطلب مرتبط: بهبود سطح مشتری مداری با 5 ویدئوی آموزنده
هرگز آزمون و خطا را متوقف نکنید
آنچه در بازار برای کارآفرینان اهمیت بسیار محوری دارد، ادامه روند آزمون و خطاست. این نکته می تواند برای شما مزایای بسیار زیادی به همراه داشته و توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را افزایش دهد. امروزه بسیاری از افراد برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مشکلات بسیار زیادی دارند. دلیل این امر نیز عدم تمایل آنها برای آزمون و خطا درباره شیوه های مناسب است. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته و مشکلات تان در این راستا را به طور مداوم افزایش دهد. بنابراین شما باید همیشه ایده های مختلف را امتحان کرده و نتیجه را در دسترس اعضای شرکت قرار دهید.