سرعت سایت یکی از معیارهای مهم برای موفقیت خردهفروشی های آنلاین محسوب می شود. امروزه خردهفروشی های بسیار زیادی در فضای آنلاین فعالیت دارند. بدون تردید استقبال مشتریان نسبت به آنها یکسان نیست، بنابراین باید به دنبال معیارهای مشتریان برای انتخاب یک خردهفروشی آنلاین بر دیگران باشیم. در میان معیارهای مختلف، سرعت سایت اهمیت قابل توجهی دارد. اگر سایت خردهفروشی ما سرعت پایینی داشته باشد، کاربران پیش از بارگذاری صفحات از سایت مان خارج خواهند شد. امروزه پیشرفت های بسیار زیادی در زمینه افزایش سرعت بارگذاری صفحات صورت گرفته است بنابراین کاربران سرعت پایین سایت ها را تحمل نخواهند کرد. این امر در زمینه خردهفروشی، به دلیل وجود گزینه های مختلف، شدت بیشتری دارد.
براساس گزارش گوگل، سرعت مطلوب برای بارگذاری صفحات سایت حداکثر سه ثانیه است. اگر صفحات سایت ما در حالت استاندارد بیشتر از این زمان را نیاز دارد، باید به دنبال راهکارهایی برای رفع مشکلات موجود باشیم. الگوریتم گوگل در زمینه رتبهبندی سایت ها نسبت به سرعت بارگذاری صفحات توجه ویژه ای دارد بنابراین با بهبود وضعیت خردهفروشی مان در این زمینه شانس مان برای افزایش مشتریان بیشتر خواهد شد.
بدون تردید بسیاری از کارآفرینان و صاحبان خردهفروشی ها نسبت به ضرورت افزایش سرعت سایت آگاهی دارند. نکته مهم در این میان چگونگی شروع کار است. در این مقاله پنج راهکار ساده برای افزایش سرعت سایت خردهفروشی ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. موارد مورد بررسی در این مقاله امکان پیادهسازی سریع در کمترین زمان ممکن، حداکثر یک روز، را خواهد داشت.
مطلب مرتبط: راهکارهایی ساده برای افزایش ترافیک سایت
1. چالش حجم تصاویر محصولات
بدون تردید خردهفروشی های آنلاین دارای تعداد بسیار زیادی محصول برای ارائه به مشتریان هستند. هر کدام از محصولات نیز به طور طبیعی دارای تصاویر متعدد و باکیفیتی خواهد بود. این امر موجب افزایش فضای ابری موردنیاز برای بارگذاری تصاویر می شود. همچنین به طور طبیعی سرعت بارگذاری صفحات در پی آپلود تصاویر سنگین و باکیفیت افزایش خواهد یافت.
مشتریان در دنیای خرید آنلاین علاقه بسیار زیادی به مشاهده تصاویر محصولات دارند. این امر همیشه باید مدنظر مشتریان قرار داشته باشد. اگر شما در سال 2020 در تلاش برای فروش آنلاین محصولات بدون استفاده از تصاویر شفاف از آنها هستید، بدون تردید شکست خواهید خورد. برخی از خردهفروشی های آنلاین به دلیل بارگذاری تصاویر بیکیفیت از محصولات مورد بیتوجهی مشتریان قرار می گیرند. این امر اغلب خردهفروشی ها را به سوی استفاده از عکاس های حرفه ای سوق داده است. نکته منفی ماجرا کاهش شدید سرعت بارگذاری صفحات در پی استفاده از تصاویر باکیفیت است.
تصاویر باکیفیت حجم بالایی، تا شش مگابایت، دارند. این امر تاثیر قابل توجهی بر روی سرعت بارگذاری صفحات خواهد داشت بنابراین مشاهده سرعت بارگذاری پایین برخی از صفحات خردهفروشی ها بیعلت نیست. برخی از خردهفروشی ها در تلاش برای کاهش حجم تصاویر اقدام به برش یا کاهش شدید کیفیت تصاویر می کنند. این راهکارها نتیجه مثبتی در پی ندارد. وقتی کیفیت عکس ما بسیار پایین باشد، مخاطب هدف انگیزه ای برای خرید را از دست خواهد داد. تکنیک منطقی در این بخش تلاش برای همگامسازی تصاویر برای بارگذاری در فضای آنلاین است. این امر با کاهش کیفیت عکس متناسب با مرورگرهای مختلف امکان افزایش سرعت سایت را به برندها خواهد داد. به عنوان مثال، اگر در تلاش برای فروش زین دوچرخه هستید، تصویر اصلی شاید 55 کیلو بایت حجم داشته باشد. این حجم شاید در نگاه نخست چندان زیاد نباشد، اما همگامسازی تصویر موردنظر تاثیر محسوسی بر روی سرعت بارگذاری صفحه خواهد داشت. پس از همگامسازی همین تصویر حجم آن به 23 کیلو بایت کاهش خواهد یافت. این امر در مقیاس حجم های بالا به معنای امکان نصف ساختن حجم خواهد بود.
نکته مهم درباره همگامسازی تصاویر برای مرورگرها عدم افت کیفیت تصاویر به طور محسوس است بنابراین ما علاوه بر افزایش سرعت بارگذاری تصاویر به کیفیت خردهفروشی مان نیز صدمه ای نخواهیم زد. دوربین های حرفه ای جزییات بسیار زیادی را به نمایش درمی آورد. ما در حوزه خردهفروشی نیازی به این جزییات فراوان نداریم بنابراین تلاش برای حذف برخی از موارد غیرضروری تصاویر کمک شایانی به ما خواهد کرد.
2. آزمایش سرعت سایت
هنگامی که بحث از افزایش سرعت سایت می شود، هیچ راهکار یگانه ای برای موفقیت وجود نخواهد داشت بنابراین ما باید راهکارهای مختلفی را امتحان کنیم. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از چندین راهکار در کنار هم است. به این ترتیب شانس ما برای افزایش سرعت سایت در کوتاه ترین زمان ممکن بیشتر می شود. هر سایتی دارای برخی از ایرادهای مهم است. این امر تاثیر محسوسی بر روی سرعت بارگذاری صفحات خواهد داشت بنابراین باید به سرعت ایرادهای موجود در سایت مان را رفع کنیم.
خوشبختانه امروزه سایت های بسیار زیادی در زمینه آزمایش سرعت سایت های مختلف فعالیت دارد. این فرآیند به سادگی با درج نام سایت مان در بخش اصلی سایت یا موسسه های موردنظر صورت می گیرد. برخی از نمونه های پیشرفته آزمایش سرعت سایت حتی ایرادهای موجود را به تفکیک بیان می کند بنابراین کار ما برای افزایش سرعت سایت سادهتر از هر زمانی خواهد شد.
سایت های آزمایش سرعت سایت ها به طور معمول از 100 نمره می دهند. اگر سایت شما نمره 90 یا بالاتر را کسب کرد، این امر به معنای موفقیت شما در زمینه افزایش مناسب سرعت سایت تان است. در غیر این صورت باید به دنبال رفع ایرادهای موجود باشیم. نکته مهم در این میان استفاده از چند سایت آزمایش سرعت است. به این ترتیب ما آگاهی معتبری در زمینه وضعیت سایت مان خواهیم داشت. همیشه احتمال بروز خطا در ارزیابی سایت ها را مدنظر داشته باشید. این نگرانی با استفاده از چند سایت ارزیابی سرعت سایت رفع خواهد شد.
3. استفاده از تکنیکهای مدیریت سئو
استفاده از راهکارهای مدیریت سئو در زمینه افزایش سرعت بارگذاری صفحات اهمیت خاصی دارد. برخی از خردهفروشی ها در راستای جلب نظر بیشتر مخاطب از کلیدواژه های پرتعداد استفاده می کنند. این امر تاثیر قابل توجهی بر روی سرعت بارگذاری صفحات خواهد داشت. سایت ما به طور کل هرچه دارای صفحات کمحجم تری باشد، سرعت بارگذاری بیشتر خواهد داشت بنابراین ما در زمینه هر اقدامی برای سایت مان باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم.
مطلب مرتبط: بررسی 10 راهکار ساده برای افزایش ترافیک سایت
بسیاری از خردهفروشی ها دارای سازگاری لازم با موتورهای جستوجو نیستند. این امر موجب افزایش هزینه های تبلیغات و بازاریابی برای خردهفروشی های موردنظر می شود. اگر ما به خوبی با کلیدواژه ها و ترندهای حوزه خردهفروشی آشنایی داشته باشیم، مدیریت سئو امر دشواری نخواهد بود. ایراد اصلی اغلب خردهفروشی ها عدم تلاش برای آشنایی با رویدادهای تازه در حوزه خردهفروشی و ترندهای داغ در این حوزه است. به این ترتیب آنها توانایی لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نخواهند داشت. آشنایی با حوزه مدیریت سئو دردسر زیادی ندارد. نکته مهم در این زمینه تلاش برای آشنایی هرچه بیشتر با اصطلاح های تخصصی کسب و کارمان و همچنین سادهسازی مفاهیم بیش از اندازه گنگ و تخصصی برای مخاطب هدف است.
4. ساده سازی محتوای موبایلی
بدون تردید محتوای سایت ما از طریق دستگاه های هوشمند مختلفی مورد بازدید قرار می گیرد. امروزه کاربران از دستگاه های متنوعی برای جستوجو در فضای آنلاین استفاده می کنند. یکی از موارد محبوب در میان کاربران استفاده از گوشی های هوشمند است. خردهفروشی ما باید آمادگی لازم در راستای نمایش محتوای مخصوص برای گوشی های هوشمند را داشته باشد. در غیر این صورت بخش قابل توجهی از مخاطب هدف مان از دست می رود.
وقتی سایت برند ما دارای المان های سنگین و پرحجم باشد، تجربه کاربران دارای گوشی های هوشمند همراه با کندی بسیار زیادی خواهد بود. این امر نتیجه طبیعی استفاده از المان های پرحجم است. خوشبختانه امروزه امکان طراحی قالب های سایت مخصوص کاربران گوشی همراه وجود دارد. به این ترتیب چنین قالب هایی معمولا دارای حجم کمتری در مقایسه با نسخه اصلی سایت خواهد بود. کاربران در این صورت دیگر نیازی به انتظار برای بارگذاری صفحات نخواهند داشت. بارگذاری سریع صفحات مزیت های زیادی برای برندها دارد. نخستین مزیت آن امکان جلب نظر کاربران گوشی های همراه به منظور استفاده از اپ رسمی شان است. وقتی کاربران از اپ رسمی ما استفاده کنند، بسیاری از دغدغه های مان در زمینه سرعت بارگذاری صفحات خردهفروشی کاهش می یابد.
بازاریاب ها در زمینه طراحی محتوا برای کاربران گوشی های هوشمند باید به کاهش حجم هرچه بیشتر المان های صفحه توجه داشته باشند. اشتباه برخی از خردهفروشی ها کاهش معنادار کیفیت تصاویر است. این امر تجربه کاربری مخاطب هدف را دستخوش تغییرات منفی خواهد کرد. امروزه گوشی های هوشمند توانایی بسیار زیادی دارند. این امر شامل نمایش تصاویر باکیفیت بسیار بالا نیز می شود. به این ترتیب ما نباید با کاهش کیفیت تصاویر تجربه کاربری مخاطب هدف را دستخوش تغییرات منفی کنیم.
5. ضرورت سازگاری با مرورگرهای محبوب
کاربران برای جستوجوی محتوا یا بازدید از سایت ها در فضای آنلاین از مرورگرهای مختلفی استفاده می کنند. هر مرورگر دارای ویژگی های خاصی است. این امر شامل استفاده از الگوریتم های متفاوت برای افزایش سرعت سایت ها می شود. به این ترتیب ما باید شناخت مناسبی از الگوریتم جستوجوی هر مرورگر داشته باشیم. خوشبختانه الگوریتم اغلب مرورگرهای پرطرفدار دارای شباهت های بسیار زیادی است بنابراین ما در عمل کار دشواری نخواهیم داشت.
نکته مهم در زمینه بهبود سرعت بارگذاری صفحات سایت مان توجه به توصیه های هر مرورگر است. همچنین باید کاربران را با حذف فایل های اضافی مرورگر آشنا کنیم. وقتی ما به عنوان کاربر در تلاش برای جستوجوی محتوای مختلف در فضای آنلاین هستیم، حافظه موقت مرورگر به سرعت پر خواهد شد بنابراین باید به طور مداوم نسبت به حذف این حافظه اقدام کنیم. در غیر این صورت تجربه کاربری مان به مرور زمان همراه با کاهش سرعت خواهد شد. خوشبختانه امروزه به راحتی امکان فعالسازی گزینه پاکسازی خودکار حافظه موقت در مرورگرها وجود دارد بنابراین آشناسازی مخاطب هدف با این امر نکته مهمی محسوب می شود.
مطلب مرتبط: 4 راهکار برای افزایش سرعت سایت
جمعبندی
افزایش سرعت سایت در حوزه خردهفروشی اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از برندها نسبت به این نکته آگاهی دارند، اما شیوه های مناسب برای شروع فرآیند موردنظر را نمی شناسند. همچنین باید به علاقه خردهفروشی ها برای مشاهده سریع تاثیرات افزایش سرعت سایت نیز اشاره کرد. در این مقاله هدف اصلی ایجاد پیوند میان این دو نیاز اصلی خردهفروشی ها بود، بنابراین با استفاده از راهکارهای مورد بحث علاوه بر افزایش سرعت سایت امکان مشاهده سریع نتایج نیز وجود خواهد داشت. نکته پایانی مقاله حاضر ضرورت توجه به استفاده از تکنیک های مورد بحث در این مقاله به صورت یکجا و همزمان است. در غیر این صورت ما نتیجه دلخواه را کسب نخواهیم کرد. همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، هیچ راهکار یگانه ای برای افزایش سرعت سایت وجود ندارد بنابراین ما باید از راهکارهای مختلف در کنار هم استفاده کنیم.