استفاده از خبرنامه و ارسال محتوای مداوم به کاربران درباره برند ایده ای به نسبت قدیمی در حوزه بازاریابی محسوب می شود. در این مسیر استفاده از سرویس های ایمیل، پیامک و حتی ربات های چت برند در شبکه های اجتماعی ایده های جذابی محسوب می شود. درست به همین خاطر شمار بالایی از برندها با در نظر گرفتن هزینه های اندک استفاده از چنین شیوه ای اقدام به بازاریابی براساس الگوی موردنظر می کنند. شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان در قالب این شیوه مسیر ویژه ای را پیش رو دارید. این امر شامل استفاده از الگوهای مختلف به منظور سرمایه گذاری بر روی مخاطب هدف خواهد بود. با این حال گاهی اوقات خبرنامه برند در عمل موفقیت لازم را به همراه ندارد. بنابراین شما باید الگوی رفتاری تان در تعامل با مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای جلب نظر مخاطب هدف تان نداشته باشید.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از دلایل اصلی ناتوانی برندها برای موفقیت در زمینه جلب نظر خریداران و تبدیل شان به مشتریان وفادار از طریق سرمایه گذاری بر روی خبرنامه برند است. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این رابطه را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.
مطلب مرتبط: چگونه یک خبرنامه حرفه ای داشته باشیم
بی توجهی به داده های معتبر
استفاده از داده های معتبر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر مهمی محسوب می شود. امروزه بسیاری از برندها برای جلب نظر مشتریان به طور مداوم از شیوه های گوناگون سود می برند. در این میان اگر شما استفاده از الگوهای تازه را در دستور کارتان قرار دهید، کارتان به شدت ساده تر از زمان دیگری خواهد شد. بنابراین روند جلب نظر مشتریان در این میان اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. استفاده از داده های دقیق درباره ترندهای بازار و همچنین رفتار مشتریان در این میان امر مهمی محسوب می شود. شما با چنین ایده هایی به بهترین شکل ممکن توانایی جلب نظر مشتریان تان را خواهید داشت. پس همیشه استفاده از چنین توصیه هایی را مدنظر قرار دهید.
پیش بینی پذیری بالای ایمیل ها
اگر محتوای ارسالی شما برای مخاطب هدف بسیار قابل پیش بینی باشد، تاثیرگذاری لازم را به همراه نخواهد داشت. درست به همین خاطر شما باید همیشه در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان از شیوه های غیرقابل پیش بینی سود ببرید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تعامل با مخاطب هدف و تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان پیدا نکنید. این امر شانس شما برای جلب نظر مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.
استفاده از ایده های تازه و پرهیز از شیوه های بیش از اندازه قابل پیش بینی در این میان ایده بسیار مهمی محسوب می شود. شما به این ترتیب شانس زیادی برای پرهیز از تکراری شدن ایده های بازاریابی تان برای مخاطب هدف را خواهید داشت. این امر حتی در صورت الگوبرداری از برندهای بزرگ در بازار نیز برای شما تکرار می شود. بنابراین همیشه نیم نگاهی به وضعیت برندهای بزرگ در بازار داشته باشید. این امر به شما برای تعامل بهینه با مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در بازار را ارتقا می دهد.
پیچیده سازی شرایط عضویت در خبرنامه
هیچکس حوصله اختصاص زمان طولانی برای عضویت در خبرنامه یک برند را ندارند. این امر دردسرهای زیادی برای کسب و کارها به همراه داشته و شانس آنها را نیز به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. درست به همین خاطر شما باید همیشه در زمینه همکاری با مشتریان تان ساده سازی فرآیند عضویت در خبرنامه را در دستور کار داشته باشید. این امر به شما فرصت بسیار خوبی در بازار خواهد داد.
مطلب مرتبط: برندهای موفق در زمینه توسعه خبرنامه
گاهی اوقات برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دردسرهای زیادی را پیش رو دارند. این امر به ویژه در مورد خبرنامه برند مصداق دارد. با این حساب شما باید به طور مداوم برای تعامل با مخاطب هدف به طور حرفه ای تلاش نمایید. در نظر داشتن اشتباهات مورد بحث در این مقاله برای اصلاح کارتان امری ضروری و قابل ملاحظه خواهد بود. بنابراین همیشه این نکات را به یاد داشته باشید.