برند یونیلیور در حوزه های بسیار زیادی فعالیت دارد. یکی از محورهای اصلی کسب و کار این برند انگلیسی- دانمارکی تولید بستنی است. اگرچه این عرصه سودآوری بسیار زیادی برای یونیلیور دارد، اما براساس اعلام رسمی مدیران این برند پس از سال 2020 دیگر تبلیغات بستنی برای کودکان زیر 12 سال تولید و نمایش داده نخواهد شد.
امروزه تعهد نسبت به سلامت مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارد. برند یونیلیور در این زمینه اقدام به رعایت حقوق کودکان در عرصه تبلیغات کرده است. بر این اساس نمایش تبلیغ محصولات خوراکی مانند بستنی یا چیپس برای کودکان زیر 12 سال ممنوع خواهد شد. نکته جالب ماجرا اعمال این ممنوعیت از سوی خود یونیلیور است. به این ترتیب هیچ نهاد خارجی این برند را مجبور به اعمال چنین محدودیتی نکرده است.
براساس اعلام موضع رسمی یونیلیور این برند دیگر به طور مستقیم اقدام به نمایش تبلیغات بستنی و سایر تنقلات دارای سطح مواد مضر بالا برای کودکان در رسانه های مخصوص آنها نخواهد کرد. این امر با استقبال بسیاری از مشتریان و طرفدارهای این برند همراه شده است. تیم بازاریابی یونیلیور پس از سال 2020 دیگر امکان استفاده از المان های مخصوص کودکان زیر 12 سال یا نمایش محتوای تبلیغاتی در پلتفرم های مخصوص آنها را نخواهد داشت. نکته مثبت ماجرا برای یونیلیور امکان ادامه استفاده از شبکه های اجتماعی است. دلیل این امر محدودیت سنی 13 سال برای استفاده از شبکه های اجتماعی در بسیاری از کشورها عنوان شده است. بر این اساس ما همچنان تبلیغات این برند در شبکه های اجتماعی مشهور را مشاهده خواهیم کرد.
مطلب مرتبط: توقف برنامه فیس بوک برای فروش تبلیغات در واتس اپ
برند یونیلیور در ادامه افزایش سطح رعایت از حقوق مصرف کنندگان پس از سال 2020 میزان استفاده از شخصیت های مورد علاقه کودکان در دنیای تبلیغات را نیز کاهش خواهد داد. همچنین دیگر به عنوان اسپانسر رویدادهای مخصوص کودکان فعالیت نخواهد کرد. همچنین تیم بازاریابی این برند اقدام به طراحی یک لوگوی مخصوص برای فعالیت منحصر به فرد یونیلیور در حوزه کودکان کرده است. این اقدامات شامل تولید محصولات مفید و غیرمضر برای کودکان خواهد بود. به این ترتیب با مشاهده لوگوی موردنظر امکان اطمینان از سلامت محصول برای کودکان وجود خواهد داشت.
شاید در نگاه نخست اقدام یونیلیور بیش از اندازه همراه با احتیاط باشد، با این حال مسئولان این برند تصمیم قاطعی در راستای افزایش حمایت از حقوق کودکان در حوزه کسب و کار و تولید محصولات کرده اند. بی تردید این جهت گیری تاثیر مثبتی بر روی ذهنیت مشتریان از این غول دنیای کسب و کار خواهد داشت.