برای بسیاری از افراد بهبود در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی، اقدامی سخت و زمان بر خواهد بود، با این حال در این مقاله قصد معرفی روش هایی را داریم که تنها به پنج دقیقه زمان نیاز خواهد داشت. در همین راستا و در ادامه به بررسی هشت مورد منتخب خواهیم پرداخت.
1-اولین اقدام شما پس از بیدار شدن، باید یک فعالیت در شبکه اجتماعی باشد
بدون شک افراد کمی وجود دارند که در ساعات اولیه صبح، مطلبی را منتشر سازند. به همین خاطر نیز اقدام در این رابطه، می تواند شانس دیده شدن شما را افزایش دهد. همچنین با توجه به این امر که اقدام اولیه بسیاری از افراد در هنگام صبح، چک کردن تلفن همراه آنها است، بدون شک این امر که برند شما نخستین چیزی باشد که می-بینند، خود در ماندگاری بیشتر تاثیرگذار خواهد بود. در این رابطه نیازی به انجام اقدامات عجیب نبوده و یک صبح بخیر در کنار جمله ای انگیزشی یا مشخص کردن برنامه روزانه، کاملا سودمند خواهد بود. در نهایت این امر که آیدی تمامی صفحات شما در شبکه های اجتماعی یکسان باشد، خود به بهبود عملکرد و تعامل آنها منجر خواهد شد.
مطلب مرتبط: برترین توصیه های بازاریابی شبکه های اجتماعی
2-عملکرد خود را در هیچ مرحله ای متوقف نسازید
این امر که اقدامات شما در هیچ مرحله ای متوقف نشود، امری بسیار مهم خواهد بود. درواقع نمونه بسیاری از صفحات محبوب را می توان نام برد که به علت توقف بیش از چند روز، عملا با ریزش شدید مخاطب مواجه شده اند. به همین خاطر لازم است تا در زمینه تولید محتوا، کاملا فعال باشید. فراموش نکنید که امکانات و نیاز هر شبکه، کاملا متفاوت است. برای مثال نوع تولید محتوا در اینستاگرام با توییتر کاملا متفاوت است. به همین خاطر نیز ضروری است تا به شناخت خوبی از اقدامات ضروری در رابطه با هر یک از آنها، دست پیدا کنید. در این رابطه استفاده از اپلیکیشن های مدیریت شبکه های اجتماعی نظیر Hootsuite، به افزایش سرعت و سهولت اقدامات منجر خواهد شد.
3-از اهمیت انتشار محتواهای شخصی غافل نشوید
اگرچه برخی از مطالب محبوبیت همگانی دارند، با این حال نباید از توجه به مخاطبان خاص خود نیز غافل شوید. برای این امر توجه به خواسته های متفاوت، مهم ترین اقدام محسوب می شود. به همین خاطر لازم است تا حتی یک خواسته را نیز مورد توجه جدی قرار دهید. با استفاد از BuzzSumo، شما با محبوب ترین محتواهای مشابه موضوع مورد نظر خود مواجه خواهید شد. این امر شما را در بهبود انتخاب ها و ایده پردازی کمک خواهد کرد. همچنین این امر برای فعالیت در زمینه ترجمه نیز کاملا سودمند است.
4-از Google Alerts استفاده کنید
این برنامه یکی از مفیدترین سرویس های گوگل محسوب می شود، با این حال تاکنون چندان مورد توجه قرار نگرفته است. با استفاده از این ابزار، شما چندین کلیدواژه را مشخص خواهید کرد تا در صورت انتشار مقاله ای حاوی این کلمات، آنها برای شما به نمایش گذاشته شوند. این امر بسیاری از نیازهای شما برای جست وجوی مطالب جدید را برطرف خواهد کرد. به همین خاطر نیز ضروری است تا استفاده از آن را در دستور کار خود قرار دهید. محیط کاربری آن نیز به قدری ساده است که شما برای استفاده، عملا به آموزشی نیاز نخواهید داشت.
5-نظرات مشتریان خود را جویا شوید
از دیگر اقداماتی که زمانی را نیاز نخواهد داشت با این حال تاثیرات آن کاملا عمیق است، نظرخواهی از مشتریان است. درواقع این امر شما را به درکی واقعی از اقداماتی که باید انجام شود، خواهد رساند. به همین خاطر نیز ضروری است تا همواره نظرسنجی هایی را ایجاد کنید. در نهایت این امر که به صورت تصادفی، مشتریانی را برای مشورت انتخاب کنید، خود از جمله اقداماتی است که نه تنها به بهبود عملکرد شما کمک خواهد کرد، بلکه توجه شما به آنها را نیز نشان خواهد داد. به همین خاطر نباید از نظرسنجی مستقیم نیز غافل شوید. در نهایت خود را تنها به مشتریان محدود نداشته و نظر کارمندان، مدیران سایر برندها و افراد باتجربه را نیز کاملا سودمند تلقی کنید.
6-از گوگل پلاس استفاده کنید
بدون شک گوگل پلاس را باید برترین شبکه اجتماعی در راستای افزایش سئو سایت تلقی کرد. اگرچه این شبکه از مخاطبان به مراتب کمتری در مقایسه با شبکه های دیگر نظیر فیس بوک برخوردار است، با این حال عملکرد و امکانات آن به عامل برتری تبدیل شده است. در این رابطه توجه به این نکته ضروری است که گوگل، محبوب ترین مرورگر جهان محسوب می شود. به همین خاطر از این برنامه حمایت کافی را به عمل آورده است. به همین خاطر فعالیت در آن، با توجه به تجربه، اثبات شده است که بیشتر مورد توجه مرورگر آن قرار می گیرد. در نهایت فعالیت در این شبکه، در زمینه ایندکس نیز کاملا سودمند است. برای درک بهتر این موضوع لازم است تا مقالات مرتبط با آن را مورد مطالعه قرار دهید.
7-از اهمیت ویدئو غافل نشوید
اگر در گذشته تنها راه انتشار محتوا، از طریق نوشتن میسر بود، در حال حاضر با رشد تکنولوژی، فیلم ها اصلی ترین منابع در این زمینه محسوب می شوند. به همین خاطر نیز ضروری است تا تمرکز اصلی شما معطوف به این بخش باشد. به همین خاطر توانایی در ایجاد ویدئو های جذاب، امری الزامی خواهد بود. همچنین توجه به سایت های به اشتراک گذاری ویدئو نظیر یوتیوب، کاملا مهم خواهد بود. در نهایت فراموش نکنید که امروزه با تنها کمی خلاقیت، حتی با اپلیکیشن ها نیز می توان در این زمینه فعالیت های جدی ای را انجام داد. به همین خاطر نباید امکانات و حضور بهترین ها را تنها راه موفقیت تلقی کنید.
مطلب مرتبط: نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی آنلاین
8-لوگوی شرکت را در تمامی اقدامات خود درج کنید
تمامی فعالیت های شما در شبکه های اجتماعی باید همراه با لوگوی شرکت باشد. در غیر این صورت نتیجه لازم را به همراه نخواهد داشت. به همین خاطر نیز ضروری است تا آن را به هر اقدامی اضافه کنید. این امر خصوصا در زمینه بازنشر نیز تاثیرگذار خواهد بود. در غیر این صورت افراد ممکن است تعلق آنها به برند شما را ابدا حس نکنند.
در نهایت فراموش نکنید که تمامی این موارد، تنها اقدامات منتخب محسوب می شوند. به همین خاطر همواره می توانید اقدامات جدید و سودمند دیگری را نیز پیدا کنید.