کسب و کارهای کوچک برای حضور در عرصه بازاریابی دیجیتال همیشه مشکلات زیادی پیش رو دارند. این امر از محدودیت بودجه بازاریابی گرفته تا دشواری های دیده شدن در فضای آنلاین را شامل می شود. در مورد اخیر، کسب رتبه های مناسب در گوگل به مثابه نوعی آرزوی دست نیافتنی برای برندها مطرح می شود. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و مطرح کردن نام کسب و کار کوچک تان در بازار هستید، باید هر طور شده راهکاری برای به دست آوردن رتبه های مناسب گوگل پیدا کنید.
هدف اصلی در این مقاله جست و جو برای برخی از مهمترین راهکارهای تبدیل شدن به برندی حرفه ای در دنیای گوگل است. این امر برای کسب و کارهای کوچک در صورتی که تکنیک های حرفه ای در دسترس داشته باشند، دیگر نوعی آرزوی دست نیافتنی نخواهد بود. در ادامه برخی از مهمترین نکات برای تبدیل شدن کسب و کارهای کوچک به بازاریاب هایی حرفه ای و کسب رتبه های مناسب گوگل را مورد بررسی قرار می دهیم.
مطلب مرتبط: درس هایی از گوگل برای توسعه کسب و کار
افزایش سرعت بارگذاری سایت برند
سایت برند شما باید سرعت بسیار زیادی در زمینه بارگذاری صفحات داشته باشد. این امر به مشتریان برای بازدید از سایت شما کمک کرده و ترافیک تان به طور طبیعی افزایش پیدا می کند. اغلب اوقات وقتی کاربران با سایتی بسیار کند رو به رو می شوند، حتی یک لحظه هم در آن نمی مانند. این رفتار طبیعی هر کاربری در دنیای دیجیتال و پرسرعت کنونی محسوب می شود. بنابراین اگر شما توانایی استفاده از چنین راهکاری را ندارید، باید به طور قابل ملاحظه ای در استراتژی های فعالیت برندتان تجدیدنظر انجام دهید. این امر می تواند بسیاری از مشکلات تان در بازار را رفع کرده و موقعیت بهتری پیش روی برندتان قرار دهید.
گوگل در زمین رتبه بندی سایت ها همیشه به سرعت بارگذاری توجه ویژه ای نشان می دهند. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان را بی نهایت افزایش می دهد. بنابراین هر چند وقت یک بار برای بهینه سازی سرعت سایت تان اقدام نمایید.
تولید محتوای باکیفیت
شما در سایت رسمی یا شبکه های اجتماعی باید همیشه محتوای باکیفیت پیش روی مخاطب هدف قرار دهید. این امر تمرینی برای تداوم حضور در فهرست برندهای مورد علاقه آنها خواهد بود. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه به دنبال راهکارهای متنوع و گاهی عجیب هستند. این امر می تواند شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت کاهش دهد. درست به همین خاطر شما باید عملکرد هوشمندانه ای در این راستا داشته باشید. توصیه ما در این میان تلاش برای حفظ کیفیت بالای محتوای بازاریابی است. این امر شامل ارزیابی مداوم ترندهای بازار و تحلیل رفتار مشتریان است. بنابراین شما می توانید همیشه بهترین محتوای ممکن را پیش روی مخاطب هدف تان قرار دهید. این نکته شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت افزایش می دهد.
کاهش حجم محتوای بصری سایت
یکی از نکاتی که بر روی رتبه نهایی سایت شما در گوگل تاثیر دارد، سرعت بارگذاری محتوای بصری است. این امر باید بسیار سریع صورت گیرد. اگر کاربران برای مشاهده یک عکس در سایت شما چند ثانیه معطل شوند، خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی آنها کاهش پیدا می کند. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای است. این امر با کاهش حجم محتوای بصری سایت صورت می گیرد. به عبارت ساده، شما باید پیش از بارگذاری محتوای سایت تان اقدام به کاهش اندازه و حجم محتوای بصری کنید. این امر سرعت بارگذاری صفحه سایت را افزایش داده و در نتیجه رتبه سئو بهتری برای تان به همراه خواهد داشت.
مطلب مرتبط: توسعه کسب و کارهای کوچک در 6 گام
همکاری با وبلاگ ها
همکاری با وبلاگ های مختلف یا راه اندازی یک وبلاگ رسمی برای برند گزینه مناسب دیگری در این میان محسوب می شود. شما با چنین کاری به سادگی دامنه وسیعی از کاربران علاقه مند به حوزه کاری تان را دور هم جمع می کنید. در کنار این مسئله شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیز به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین همیشه راه اندازی یا دست کم همکاری با برخی از وبلاگ های معتبر در حوزه کاری تان را مدنظر داشته باشید.