آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چه عواملی منجر به ماندگاری یک برند می شود؟ درواقع تنها ساخت برند کافی نبوده و این امر دلیل اصلی ناموفق بودن بیش از نیمی از برندهای جهان می باشد. دروقع شما باید یکسری اصول را رعایت نمایید تا در دسته حرفه ای ها قرار گیرید. خوشبختانه این اقدامات نیاز به بودجه خاصی نداشته و شما می توانید با هر وضعیتی در این رابطه اقدام نمایید. همچنین فراموش نکنید که تفاوتی ندارد که از زمان تشکسل برند شما چه مدت زمان گذشته است، بدون شک همواره فضا برای شروعی مجدد و انجام این اقدامات خواهد بود. در همین راستا به بررسی 5 راز اصلی خواهیم پرداخت.
1-با مشتریان به صورت فعالانه ارتباط داشته باشید
بسیاری از افرد تصور می کنند که ارتباط با مشتری تنها تا مرحله فروش محصول بوده و پس از آن ضروری است تا به دنبال فردی دیگر باشند. این امر در حالی است که ارتباط شما در هیچ مرحله ای نباید کاهش پیدا کند. به همین خاطر ضروری است تا در این زمینه برنامه ریزی داشته و هر روز تعاملی را ایجاد نمایید. در نهایت این امر که به نظرات مخاطبان خود توجه داشته باشید، باعث خواهد شد تا روابط شما بهبودی چشمگیر را داشته باشد. در این رابطه افزایش آستانه تحمل حتی بدترین انتقادها نیز بسیار مهم خواهد بود.
مطلب مرتبط: چگونه یک برند ماندگار داشته باشیم؟
2-تولید کننده حتی ساده تر محتواها باشید
این موضوع باعث خواهد شد تا نمونه کار شما در هیچ صفحه دسگری وجود نداشته باشد. برای مثال یکی از اقدامات اشتباه سایت ها این سات که از تصاویر موجود در اینترنت استفاده می کنند. این امر در حالی است که تهیه این موارد کار چندان سختی نبوده ولی ارزش کار شما را به مراتب افزایش خواهد داد. این امر حتی در زمینه سئو سایت نیز تاثیرگذار خواهد بود. به همین خاطر توصیه می شود که در تلاش برای ساخت محتواهایی باشید که تمامی بخش های آن توسط خود شما انجام شده باشد. در نهایت برای این امر که مخاطب نیز نسبت به این موضوع آگاهی پیدا کند، ضروری است تا از اقداماتی نظیر نمایش پشت صحنه، استفاده نمایید. در نهایت با این تصاویر شخصی ساز و منحصر به فرد شما قادر به انجام اقدامات به مراتب ببیش تری خواهید بود.
3-آموزش را همه چیز بدانید
در کنار آموزش کارمندان، ضرروی است تا مخاطب را نیز به سطح مورد نظرتان برسانید. به همین خاطر شما باید برای آموزش برنامه ریزی دقیقی را داشته باشید. در این رابطه ضروری است تا بخشی از سایت شما به این موضوع اختصاص داشته باشد. برای مثال یک برند فعال در زمینه فروش لوازم خانگی، از طریق آموزش های آشپزی می تواند نیاز به محصولات خود را در دل جامعه تشدید نمایید. در نهایت فراموش نکنید که هر میزان که در این رابطه تنوع بالاتری را داشته باشید، شانس موفقیت نیز افزایش پیدا خواهد کرد. برای مثال استفاده از اینفوگرافی، ویدئو، فایل صوتی و... از جمله این موارد محسوب می شود.
4-داستان سرایی نمایید
تمامی افراد به داستان ها تمایل داشته و شما می توایند از آن برای افزایش مدت زمان ماندگکاری برند در ذهن مخاطبین استفاده نمایید. به همین خاطر این امر که حتی برای ساده ترین اقدامات خود داستانی را شکل دهید، بدون شک تاثیر اقدامات را به بالاترین حد ممکن خواهد رساند. در نهایت فراموش نکنید که داستان شما باید با لحنی کاملا دوستانه و مطابق میل جامعه هدف باشد. برای مثال اگر اکثریت جامعه هدف شما نوجوانان هستند، بدون شک لحن شما کاملا تفاوت تر از زمانی خواهد بود که جامعه هدف شما از بین افراد مسن می باشد.
5-از تکنولوژی های بروز استفاده نمایید
تکنولوزی باعث راحت تر شدن کارها می شود. تحت این شرایط اگر برند شما به آن توجه ویژه ای را نداشته باشد، نیاز مشتری به بهترین شکل تامین نشده و آن ها همواره به دنبال برندهای دیگر خواهند بود. به همین خاطر ضروری است تا تمامی فناوری های سودمند را مورد توجه جدی خود قرار دهید. برای مثال واقعیت مجازی و واقعیت افزوده از جمله این موارد محسوب می شود که تا به امروز مودر توجه جدی قرار نگرفته است و این امر به معنای آن خواهد بود که در صورت فعالیت، شما یک مزیت رقابتی فوق العاده را در اختیار خواهید داشت.