سامسونگ یکی از برندهای موثر در زمینه توسعه فناوری گوشی های هوشمند محسوب می شود. این برند با معرفی سری گوشی های گلکسی گام مهمی در راستای کاهش سلطه آیفون بر بازار گوشی های هوشمند برداشت. امروزه بسیاری از مردم کار با گوشی های سامسونگ را به شدت دوست دارند. این امر موفقیت بزرگی برای سامسونگ محسوب می شود. پیش از این برند کره ای بسیاری از شرکت های فعال در زمینه فناوری گوشی های هوشمند در تلاش برای رقابت با اپل بودند، با این حال هیچ کدام موفقیتی در این زمینه کسب نکردند. با توجه به این نکته فهم اهمیت اقدام اپل بسیار راحت تر خواهد بود.
بدون تردید مدیران سامسونگ به خوبی از اهمیت و تاثیرگذاری سری محصولات گلکسی آگاهی دارند. به همین خاطر با گذشت 10 سال از معرفی نخستین نسل از خانواده گلکسی اقدام به طراحی کمپینی ویژه برای بزرگداشت این محصول تاثیرگذار کرده است. براساس ادعای رسمی مدیران سامسونگ طراحی این کمپین با هدف شخصی سازی رونمایی از خانواده گلکسی صورت گرفته است. با توجه به این ادعای شگرف افزایش سطح انتظار مشتریان سامسونگ از کمپین پیش رو جای تعجب نخواهد داشت.
امروزه اغلب کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی موفق مدت زمان کوتاهی دارند. این امر به دلیل تمایل مخاطب به سوی مشاهده ویدئوهای کوتاه است. امروزه مخاطب دیگر حوصله 1 یا 2 دهه پیش را ندارد. به همین خاطر نیز بازاریاب ها الگوی تازه و کوتاهی برای تولید ویدئو در پیش گرفته اند. ویدئوی تبلیغاتی سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. به این ترتیب ما با یک کلیپ بازاریابی 60 ثانیه ای مواجه هستیم. تمرکز اصلی این ویدئوی کوتاه توسعه سبک زندگی موسوم به گلکسی است. بدون شک در نگاه نخست چنین ادعایی عجیب به نظر خواهد رسید. به راستی سبک زندگی گلکسی به چه معناست؟ این امر مهم ترین بخش شخصی سازی کمپین جدید سامسونگ است. هر مخاطب امکان دریافت و تحلیل خاص خود از سبک زندگی گلکسی را دارد. نکته مهم در این میان استفاده از نکات مشترک در زمینه استفاده کاربران از محصولات این خانواده است. به این ترتیب تمام مخاطب های کمپین امکان همذات پنداری عمیق با یکدیگر را دارند.
مطلب مرتبط: بررسی 5 کمپین بازاریابی برتر تمام دوران ها
نسل جدید گوشی های هوشمند امکانات بسیار گسترده ای دارد، بنابراین دیگر صرفا برقراری تماس تلفنی هدف کاربران از خرید گوشی های گران قیمت نیست. استفاده از دوربین های باکیفیت تنها بخشی از نوآوری سامسونگ محسوب می شود. در این زمینه حتی سامسونگ در مورد برخی از محصولات خانواده گلکسی اقدام به همکاری با برندهای مطرح در زمینه تولید دوربین های حرفه ای نیز کرد. وقتی یک گوشی هوشمند از دوربین حرفه ای بهره مند است، سطح کاربری آن نیز افزایش خواهد یافت. استراتژی سامسونگ در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاری محتوای تولیدی کاربران با استفاده از گوشی های خانواده گلکسی و سایر محصولات سامسونگ است. به این ترتیب سایر کاربران امکان مشاهده معجزه دوربین یک گوشی هوشمند را خواهند داشت. تا همین چند سال پیش دوربین گوشی های همراه به عنوان نقطه ضعف این محصولات شناخته می شد، با این حال اکنون همین نقطه ضعف بدل به نقطه قوت محصولات سامسونگ شده است. کمپین تازه سامسونگ نیز بر روی کیفیت دوربین محصولات این برند تمرکز دارد. نکته جالب اینکه این کمپین به طور کامل با استفاده از دوربین گلکسی 9 ساخته شده است، بنابراین جای هیچ تردیدی در مورد کیفیت دوربین این محصول نخواهد بود.
در بخشی از کمپین سامسونگ استفاده شبکه های ESPN، بخش سرگرمی فاکس و فاکس اسپرت از گلکسی 10 به منظور تولید محتوا به تصویر کشیده می شود. در حقیقت سامسونگ با این کار در پی بزرگداشت 10 سالگی رونمایی از نخستین محصول خانواده گلکسی و معرفی نسخه 10 این محصول است. ترکیب این دو عنصر به خوبی بر روی ذهن مخاطب تاثیر خواهد گذاشت. سامسونگ به خوبی اهمیت همکاری با سایر برندهای خوش آوازه برای تضمین موفقیتش در دنیای بازاریابی را درک کرده است. به این ترتیب در انتهای کلیپ این کمپین برخی از کاربران گلکسی 10 در حال انجام بازی فورتنایت هستند. نکته جالب در این میان همکاری گلکسی و تیم توسعه دهنده این بازی است. بر این اساس کاربران گلکسی 10 امکان استفاده از تجهیزات و لباس های ویژه برای شخصیت های خود در بازی فورتنایت را خواهند داشت. این امر بخش قابل توجهی از کمپین سامسونگ برای جلب نظر مخاطب هدف محسوب می شود. به این ترتیب سامسونگ امکان تاثیرگذاری به شیوه متفاوت و همراه با خلاقیت بر روی مخاطب هدفش را به دست آورده است.