تولید محتوای تازه همیشه امر زمانبری است. بسیاری از بازاریاب ها و کسب و کارها به همین خاطر در زمینه تولید محتوا بسیار کند عمل می کنند. اگر شما هم چنین مشکلی در زمینه بازاریابی دارید، شاید یک راهکار مناسب در این میان دست کشیدن در تولید محتوای تازه و استفاده از محتوای قدیمی برند باشد. بدون تردید این امر پرسش های زیادی برای شما ایجاد خواهد کرد. به هر حال استفاده از محتوای قدیمی شاید واکنش های منفی از سوی کاربران به همراه داشته باشد. راهکار مناسب در این میان به روز رسانی محتوای قدیمی برای مخاطب هدف است. این امر تاثیرگذاری محتوا را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد بنابراین اگر شما هم مشکل تولید محتوای تازه در عرصه بازاریابی محتوایی دارید، این مقاله را از دست ندهید. در ادامه برخی از ایده های مناسب برای بازآفرینی محتوای قدیمی بازاریابی را بررسی خواهیم کرد.
پست های وبلاگ
اغلب برندها پس از بارگذاری یک پست در وبلاگ شان دیگر به آن سری نمی زنند. این امر به معنای ایجاد آرشیوی بزرگ از محتوای قدیمی در وبلاگ رسمی برند است. شما برای استفاده دوباره از محتوای وبلاگ تان کار دشواری پیش روی ندارید. مهمترین مسئله استفاده از برخی اطلاعات تازه برای جذاب تر ساختن محتوای موردنظر است.
مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی با توصیه های طلایی
بدون تردید هزینه های به روز رسانی یک محتوای قدیمی بسیار کمتر از تولید یک محتوای تازه است. این امر به طور ویژه ای درباره محتوای وبلاگی مصداق دارد. به هر حال محتوای وبلاگی اغلب در قالب متن و بسیار طولانی است. بنابراین به روز رسانی نمونه های قبلی بهترین ایده خواهد بود. نکته مثبت درباره به روز رسانی محتوای قدیمی در وبلاگ نمای تازه شان برای کاربران است. به هر حال کمتر کاربری به یاد دارد که سال گذشته چه محتوایی در وبلاگ شما خوانده است.
اینفوگرافی ها
اینفوگرافی ها یکی از محتوای جذاب برای مشتریان در گوشه و کنار دنیای آنلاین محسوب می شود. بازاریاب ها با استفاده از اینفوگرافی امکان تاثیرگذاری گسترده بر روی کاربران را دارند. بی شک انتقال محتوای خام به مخاطب هدف به ویژه اگر محتوای آماری باشد، بسیار سخت و حتی غیرممکن است. اینفوگرافی این کار را برای شما به شدت ساده می کند.
اغلب اینفوگرافی ها در طول زمان قدیمی می شوند و داده های شان دیگر جذابیتی برای کاربران ندارد. شما به جای تلاش برای تولید یک اینفوگرافی تازه امکان به روز رسانی داده های آماری آن برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف را دارید بنابراین به جای طی کردن مسیری طولانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به سادگی اینفوگرافی های قدیمی تان را به روز نمایید.
کتاب های الکترونیکی
برخی از کسب و کارها به طور مداوم اقدام به انتشار کتاب های الکترونیکی برای جلب نظر مخاطب هدف حرفه ای می کنند. این امر اگرچه یکی از ایده های جذاب برای بازاریابی محتوایی است، اما زمان زیادی از برندها برای تولید محتوا می گیرد.
انتشارات بزرگ همیشه کتاب های پرفروش و جذاب شان را بارها و بارها ویرایش می کنند. این امر یکی از راهکارهای مهم برای جلب نظر مشتریان است. اگر شما هم کتاب الکترونیکی قدیمی دارید، باید هرچه سریع تر آن را به روز رسانی کرده و در اختیار علاقه مندان قرار دهید. در غیر این صورت هزینه زیادی برای نگارش یک نمونه تازه پرداخت خواهید کرد.
پست های برند در شبکه های اجتماعی
اغلب برندها در شبکه های اجتماعی حضور فعالی دارند. اگر شما به پست های قدیمی تان در شبکه های اجتماعی نگاه کنید، برخی از آنها هنوز هم توانایی جلب نظر مخاطب هدف را دارد. شما با اندکی به روز رسانی و ایجاد تغییر محتوایی در چنین پست هایی امکان تولید یک محتوای کاملا تازه را خواهید داشت. البته یک راهکار دیگر هم در این میان پیشروی شما قرار دارد. شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام امکان بازنشر محتوای قدیمی در سالگردشان را فراهم می کند. بنابراین شما با این کار حتی بدون ویرایش محتوای تان نظر مخاطب هدف را جلب خواهید کرد.
مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی منحصربه فرد در عرصه رقابتی امروز
بازآفرینی محتوای قدیمی برای بازاریابی محتوایی کار سختی نیست. شما باید اندکی حوصله برای به دست آوردن محتوای جذاب داشته باشید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهید داشت.