خرده فروشی آمازون در طول دوران شیوع کرونا موفق به جلب نظر شمار بالایی از مشتریان تازه شده است. این امر به دلیل گرایش مشتریان برای خرید آنلاین در مقایسه با حضور در خرده فروشی های سنتی روی داده است.
براساس گزارش رسمی آمازون در سه ماهه دوم سال جاری میزان فروش آنها سه برابر شده است. این امر برای یک خرده فروشی آنلاین، آن هم در وضعیت رکود اقتصادی و تعطیلی موقت اغلب کسب و کارها، رکورد حیرت انگیزی محسوب می شود. بر این اساس تعداد مشتریان آمازون در سه ماه اخیر در مقایسه با سال گذشته 160 درصد رشد داشته است.
انتشار میزان سودآوری آمازون در طول دوران شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها را نسبت به حضور در عرصه خرده فروشی ترغیب کرده است. این امر با توجه به تعطیلی و ناتوانی اغلب کسب و کارها برای ادامه فعالیت شان طبیعی به نظر میرسد. نکته مهم در این میان حضور آمازون به عنوان رقیبی جدی در مقابل هر استارت آپ دیگری است.