پنجشنبه, ۱ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Thu, 21 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

امروزه شبكه های اجتماعی به قدری اهمیت پیدا کرده‎اند كه كمتر كسب و كاری را می توان پیدا كرد كه حداقل در یكی از این شبكه ها حضور نداشته باشد. با این حال علی رغم تمامی مزیت های فوق العاده این بستر كه از مهمترین آنها می توان به از بین رفتن محدودیت هایی نظیر مكان و زمان اشاره كرد، بسیاری از برندها نتیجه لازم را به دست نمی آورند. درواقع شاهد این موضوع هستیم كه تمامی برندها از یک استراتژی مشترك، نتایج یكسان به دست نمی آورند. این امر در حالی است كه در حالت طبیعی، باید عكس این قضیه را شاهد باشیم. در این راستا سوال اصلی این است كه چرا چنین اتفاقی رخ می دهد؟ در ادامه مواردی را بررسی خواهیم كرد كه می توان از آنها به عنوان مهمترین دلایل این موضوع نام برد. 

دلایل اصلی شكست استراتژی های مدیریت شبكه های اجتماعی

1-عدم ثبات در فعالیت ها

درواقع یكی از ابتدایی ترین مشكلات این است كه افراد ثبات لازم در فعالیت های خود را ندارند. درواقع این موضوع كاملا طبیعی است كه رسیدن به نتایج بزرگ و قرار گرفتن در مسیر موفقیت، نیاز به تداوم فعالیت ها داشته باشد. مثال ساده این بخش، درست به مانند ورزش کردن است که شما نمی توانید برای آماده شدن یک مسابقه مهم، حتی یک روز را هم از دست بدهید. در کنار این موضوع نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید در ابتدا تصمیم گیری های خوبی را داشته باشید تا تداوم فعالیت ها، به یک نتیجه مناسب منجر شود. در این مرحله شما باید آمارها را به صورت مداوم بررسی کنید و در صورت نیاز، سریعا نسبت به اعمال تغییرات، اقدام نمایید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی دیجیتال و چالش مدیریت چندین اکانت در شبکه های اجتماعی

2-تبلیغ بیش از حد 

اگرچه هدف تمامی اقدامات شما فروش است، با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شبکه های اجتماعی، بیلبورد تبلیغاتی نیستند. درواقع ماهیت اصلی آنها برای سرگرمی است و باید این مورد را به عنوان مهمترین اصل، مورد توجه قرار دهید. درواقع نگاه شما به شبکه های اجتماعی باید کاملا متفاوت باشد. در این زمینه شما باید تمرکز خود را بر ایجاد تعامل و تولید محتواهای سرگرم کننده قرار دهید. درواقع قدرت سرگرم کنندگی، حتی از مفید بودن محتوا نیز مهمتر است. در این راستا توصیه می شود که اصرار بر خرید را کنار گذاشته و اجازه دهید تا مشتری با حس نیازی که از سوی شما تشدید شده است، به شما مراجعه کند. 

3-عدم شناخت مخاطب 

یکی دیگر از اشتباهات رایج کسب و کارها این است که تصور می کنند مخاطبان، سلیقه یکسانی را دارند. این امر در حالی است که حتی دو نفر کاملا شبیه به یکدیگر را نیز نمی توان پیدا کرد. به همین خاطر شما در ابتدا باید سلیقه کلی جامعه هدف و نقاط مشترکی که می تواند رابطه ساز میان کسب و کار شما و جامعه شود را پیدا کنید. در این مرحله شما به یک دوره شناخت مخاطبان هدف نیاز خواهید داشت. در این مرحله فراموش نکنید که حتی در بهترین حالت نیز شما نمی توانید رضایت تمامی افراد را به دست آورید. به همین خاطر باید تصمیم بگیرید که کدام اقدامات، بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت. درواقع با نگاهی به صفحات موفق در تمامی شبکه های اجتماعی متوجه تنوع اقدامات می شوید که این امر در راستای جلب توجه اکثریت جامعه هدف است. درواقع یکی از اشتباهات بسیار مضر این است که برندها، جامعه هدف خود را به خوبی تشکیل نمی دهند. در این راستا از شروعی کوچک واهمه نداشته باشید. درواقع با گسترش کار، طبیعی است که جامعه هدف شما نیز گسترده تر شود. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که از خود شبکه ها، می توان اطلاعات بسیار خوبی را به دست آورد. برای مثال با بررسی محتواهای محبوب، می توانید سلیقه موجود در حوزه کاری خود را پیدا کنید. 

4-عدم تولید محتوای منحصر به فرد

برای این امر که در حوزه کاری خود به معنای واقعی رشد سریعی را داشته باشید، لازم است تا محتواهایی را تولید نمایید که کاملا منحصر به فرد خودتان است و این امر باعث خواهد شد تا ضمن تحت تاثیر قرار دادن افراد بتوانید مزیت رقابتی داشته باشید. درواقع این امر موردی است که بسیاری از برندها نسبت به آن غافل بوده و در این زمینه، کپی برداری از اقدامات موفق دیگران را در دستور کار خود قرار می دهند. این امر بدون شک زمانبر بوده و به همین خاطر شما باید تیم تولید محتوا برای خودتان داشته باشید. همچنین این موضوع را فراموش نکنید که در هر شبکه، یکسری استانداردها وجود دارد که باید آنها را مورد توجه جدی خود قرار دهید. برای مثال اصول محتواسازی در شبکه ای نظیر اینستاگرام با شبکه ای نظیر یوتیوب، توییتر و... متفاوت بوده و به طور کلی لازم است تا در هر اقدام، به دنبال گزینه های حرفه ای باشید. 

دلایل اصلی شكست استراتژی های مدیریت شبكه های اجتماعی

5-عدم ارتباط با مخاطبان 

یکی از موارد ساده ای که افراد به آن توجه نمی کنند، ایجاد ارتباط و برنامه ریزی برای درگیر کردن مخاطبان است. درواقع این امر که افراد صرفا بازدیدکننده باشند، باعث می شود که پس از مدتی با ریزش مخاطب مواجه شوید و صفحه شما از حالت فعال خود خارج شده و در اصطلاح در مسیر مرگ قرار گیرد. در این زمینه شما باید به دنبال تکنیک های مختلفی باشید که باعث خواهد شد تا بتوانید ارتباط لازم را با مخاطبان خود ایجاد نمایید. در این زمینه می توانید با بررسی اقدامات انجام شده از سوی صفحات برتر، با انواع ایده های کاربردی در این زمینه آشنا شوید. با این حال برای این امر که با مدیریت بهتری اقدام نمایید، بهتر است که یک مسئول برای طرح ریزی استراتژِی های مختلف برای فروش آنلاین خود داشته باشید. بدون شک تخصصی شدن کارها، نتایج به مراتب بهتری را هم به همراه خواهد داشت. برای مثال قرار دادن این مسئولیت برعهده افرادی که وظیفه تولید محتوا را دارند، باعث خواهد شد تا آنها زمان کافی برای عمیق شدن در این حوزه را نداشته باشند. با این حال هنگامی که یک نفر مسئولیت آن را برعهده بگیرد، بدون شک می تواند اقدامات بیشتری را انجام دهد که در نهایت به رشد صفحات شما منجر خواهد شد. 

مطلب مرتبط: 6 ایده مدیریت بهتر صفحات در شبکه اجتماعی

6-مشکلات درون سازمانی

در آخر موردی که باید مورد توجه قرار دهید این است که برخی از دلایل، منطقه ای و شخصی بوده و جزو گزینه های کلی محسوب نمی شوند. برای مثال ممکن است با رکود بازار مواجه شده باشید. به همین خاطر به عنوان آخرین توصیه، بهتر است که از مناسب بودن سایر بخش ها، اطمینان داشته باشید. برای مثال اگر کیفیت محصول در وضعیت خوبی قرار نداشته باشد، بدون شک تلاش های شما در شبکه های اجتماعی نیز نمی تواند با نتایج لازم همراه شود. این نکته را فراموش نکنید که بررسی شرایط، اقدامی یک شبه نبوده و لازم است تا آنها را به صورت مداوم انجام دهید. 

منبع : business2community
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yw7VGTfT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه