همزمان با بازگشایی تعداد قابل توجهی از کسب و کارها در سراسر دنیا نیاز مشتریان برای تعامل نزدیک، سریع و ساده با برندها افزایش پیدا کرده است. امروزه بسیاری از مشتریان برای خرید محصولات مورد نیازشان به دنبال منابع آنلاین به منظور کسب اطلاعات کاربردی هستند. برند فیسبوک به عنوان یکی از غولهای دنیای فناوری و اینترنت طی روزهای اخیر به روز رسانی تازه ای از واتس اپ را منتشر کرده است. ویژگی اصلی این نسخه امکان تعامل ساده و سریع با کسب و کارهای مختلف است.
براساس گزارش رسمی تیم فنی فیس بوک، این پلتفرم به طور میانگین روزانه 50 میلیون کسب و کار مختلف را در نسخه تجاری واتس اپ تحت پوشش قرار میدهد. بدون تردید میزان استفاده از واتس اپ در حوزه کسب و کار اهمیت بسیار زیادی برای اعتبار این برند دارد. بر همین اساس آنها در تازه ترین اقدام شان امکان گفت و گوی سریع مشتریان با برندها برای کسب اطلاع از پیشنهادها و محصولات تازه شان را فراهم کردهاند.
امروزه استفاده از کدهای QR رواج بسیار زیادی در بین کسب و کارها دارد. این کدها امکان مشاهده لینک های مختلف در سریع ترین زمان ممکن را فراهم میسازد. واتس اپ نیز برای توسعه سرعت گفت و گوی میان مشتریان و برندها از چنین کدهایی استفاده کرده است. بر این اساس کاربران با اسکن کدهای QR برندها امکان گفت و گوی مستقیم با کارشناس های فروش به صورت صوتی یا متنی را خواهند داشت. بی تردید این استراتژی گامی مهم برای تقویت انگیزه برندها به منظور استفاده تجاری از واتساپ است. استفاده از کدهای QR برای تمام کسب و کارها در بازارهای مختلف از 9 جولای امکانپذیر شده است. با این حساب تمام برندها باید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به استفاده از این فناوری اقدام کنند.