امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، شرایطی بسیار سخت برای اکثر کسب و کارها رقم خورده است. تحت این شرایط تعطیلات سال نو می تواند فرصتی برای بهبود اوضاع و رها شدن از مشکلات موجود محسوب شود. درواقع با توجه به این امر که واکسن هایی با تاثیر بالا تولید شده است، انتظار می رود که تا پایان سال شاهد بهبودهای جدی باشیم. در این راستا سوال مهم این است که با توجه به این امر که وارد یک دهه جدید شده ایم، چگونه می توان در تعطیلات عید، بهترین عملکرد از نظر تولید محتوا و بازاریابی را داشته باشیم. در این راستا چند موردی را بررسی خواهیم کرد که می تواند وضعیت برند شما را پس از تعطیلات، متحول نماید.
1-جایزه
بدون شک عید بهانه خوبی برای جایزه دادن به افراد است. درواقع چنین اقداماتی باعث می شود تا نام برند شما برای همیشه در ذهن باقی بماند،. با این حال در این راستا لازم است تا مخاطب خود را به انجام اقدامی سوق دهید. درواقع جایزه شما باید نتیجه یک مسابقه باشد. این امر باعث می شود تا در مدت زمانی کوتاه، تعداد بازدیدکنندگان و خریداران شما افزایشی چشمگیر را پیدا کند. در این رابطه برخی از برندها اقدامات خلاقانه ای را نیز انجام می دهند. برای مثال اعلام می کنند که اگر تعداد لایک های یک پست در شبکه های اجتماعی از رقمی فراتر برود، کاشت درخت و یا کمک به سازمان های انسان دوستانه را عملی خواهند کرد. به صورت کلی شما باید دلیلی ارزشمند را برای مخاطبین خود ایجاد نمایید تا به انجام اقدامات موردنظر شما، تمایل داشته باشند.
2-پخش زنده
شیوع ویروس کرونا یک نکته بسیار مهم را مشخص کرده است. افراد تمایل دارند تا در ارتباط خود، چهره طرف مقابل را مشاهده نمایند. در این راستا با توجه به این امر که در چند ماه گذشته میزان استفاده افراد از اینترنت افزایشی چشمگیر را پیدا کرده است، توجه شما به بستر اینترنت، کاملا ضروری خواهد بود. برای این امر توصیه می شود که تمامی روزهای تعطیلات، لایوهایی ارزشمند را داشته باشید. برای مثال یک برند تولید کننده لوازم ورزشی، می تواند مصاحبه با بهترین های حوزه های مختلف ورزش را در دستور کار خود قرار دهد، با این حال به صورت کلی، محتواهای آموزشی بالاترین جذابیت را به همراه دارد. همچنین از برگزاری لایو برای ارتباط مستقیم با مشتریان و مخاطبان خود نیز غافل نشوید.
مطلب مرتبط: اگر مجبور به کار در تعطیلات هستید، اینگونه عمل کنید
3-از قابلیت های جدید شبکه های اجتماعی استفاده نمایید
برای مثال در اینستاگرام شاهد اضافه شدن بخشی به نام Reels هستیم که شباهت بالایی را به تیک تاک داشته و با توجه به این امر که یک بخش جدید بوده و جذابیت اولیه بالایی را دارد، لازم است تا برای آن برنامه ریزی خوبی را داشته باشید. در این راستا فراموش نکنید که رمز اصلی موفقیت، جذاب بودن اقدامات شما خواهد بود.
4-اوقات فراغت مشتریان خود را پر نمایید
در آخر با توجه به این امر که مشتریان شما در عید از هرگونه فعالیت کاری رها بوده و زمان زیادی را دارند، توصیه می شود که برای آنها برنامه های جذابی را داشته باشید. برای مثال می توانید حق اشتراک یک ماهه نتفلیکس و یا کتابخانه های الکترونیکی را بدهید. این امر کمک خواهد کرد تا آنها بتوانند بهترین استفاده را از تعطیلات خود داشته باشند. درواقع با توجه به این امر که در شرایط حال حاضر، امکان سفر بسیار سخت و با محدودیت هایی همراه است، اگر بتوانید افراد را در خانه های خود سرگرم نگه دارید، بدون شک اقدامی مهم انجام شده است. در این راستا سعی کنید که اطلاعات خود را از مشتریان تا حد امکان افزایش دهید. این امر باعث خواهد شد که پس از طی کردن تعطیلات، بتوانید از این داده ها در راستای بهبود عملکرد خود استفاده نمایید.