برند آئودی در تازه ترین اقدام تبلیغاتی اش خبر از همکاری با آژانس تبلیغاتی 72andSunny Amsterdam داده است. این همکاری در پی جست وجوی طولانی آئودی برای یافتن همکار تبلیغاتی تازه روی داد. اگر از علاقه مندان به صنعت تبلیغات در حوزه خودرو باشید، عدم فعالیت هیجان انگیز آئودی در طول سال های اخیر نظر شما را جلب خواهد کرد. این غول آلمانی همیشه یکی از بهترین برندها در زمینه تبلیغات خلاق محسوب می شود، با این حال در طول چند سال اخیر کمتر کمپین جذابی از سوی این برند تولید شده است.
براساس اظهارنظر مسئولان آئودی و آژانس تبلیغاتی 72andSunny Amsterdam همکاری آنها به طور مشخص برای تولید کمپین های سال 2020 غول آلمانی صورت خواهد گرفت بنابراین اکنون فعالیت آژانس تبلیغاتی موردنظر در مراحل ابتدایی قرار دارد. مسئولان این آژانس در نخستین اظهارنظر رسمی شان پس از پیروزی در جلب نظر آئودی قول ایجاد تحول در فرآیند بازاریابی و تبلیغات این غول آلمانی را داده اند.
یکی از ایرادهای اصلی آئودی در طول سال های اخیر عدم توجه کافی به نیازهای مشتریان بود. بر این اساس تبلیغات غول آلمانی روز به روز از نیازهای واقعی مشتریان فاصله می گرفت. مدیران اجرایی این شرکت پس از آگاهی از مشکل موردنظر به سرعت اقدام به ایجاد تغییرات اساسی کردند. بخشی از این تغییرات شامل استفاده از ایده های تازه بود. البته این تغییر چندان کاربردی از آب در نیامد. به همین خاطر ایده همکاری با آژانس 72andSunny Amsterdam به ذهن دست اندرکاران آئودی رسید.
هدف اصلی آئودی از همکاری با آژانس 72andSunny Amsterdam بازتعریف تصویر برندش در بازار خودرو است. رقبای آئودی در طول سال های اخیر به طور گسترده ای وارد بازارهای انحصاری این برند شده اند بنابراین بازپس گیری این بازارها در دستور کار آئودی قرار خواهد داشت. بدون تردید این امر نیازمند استفاده از ایده های تازه در دنیای تبلیغات نیز هست. به هر حال وضعیت هر برند نخست در حوزه تبلیغات به چشم می آید.
مطلب مرتبط: نبرد تبلیغاتی آئودی و بی ام و به بیلبوردهای شهری رسید
بی تردید همکاری با برند آئودی برای آژانس تبلیغاتی 72andSunny Amsterdam یک افتخار بزرگ محسوب می شود. کارلو کاوالونه، مدیر اجرایی این آژانس، در اظهارنظری رسمی نسبت به اعتماد آئودی به آژانس اش ابزار امیدواری کرده است: «آئودی همیشه گزینه های متعددی برای همکاری دارد. اینکه ما انتخاب آنها هستیم، افتخار بزرگی محسوب می شود. ما در آستانه یک ماجراجویی بزرگ و عجیب قرار داریم. تمام اعضای آژانس برای رویارویی با این چالش آمادگی لازم را دارند.»
برند آئودی در ماه مه سال جاری پس از 37 سال نسبت به الگوی تبلیغاتی اش بازنگری انجام داد. بدون تردید این امر اهمیت بسیار زیادی دارد. در طول این سال ها همیشه آئودی با شیوه ای یکسان موفق به جلب نظر مشتریان شده است. نماد اصلی تغییر اساسی آئودی در حوزه تبلیغات تغییر آژانس تبلیغاتی همکارش است. به این ترتیب مدیران این خودروسازی آلمانی در پی نمایش هویت و نمای تازه ای از برندشان برای مشتریان هستند.