فوربس هر ساله آمارهای مختلفی را در رابطه با شرکت ها و مدیران منتشر می کند که در جدیدترین آنها به بررسی اخلاق مدارترین برندها پرداخته است که در آن مایکروسافت درست به مانند سال گذشته در جایگاه نخست قرار دارد.
در این رده بندی برندهای انویدیا، اپل، اینتل، سلزفورس و گوگل در رتبه های بعدی قرار داشته و نکته جالب آن این است که فیس بوک با یک افت بسیار شدید رتبه 149 را به دست آورده است، با این حال معیارها در رابطه با این رتبه بندی چیست؟ نحوه رفتار با کارمندان، تلاش های محیط زیستی، احترام به جوامع، کیفیت رفتار با مشتری و حتی سهامداران از جمله اصلی ترین معیارها محسوب می شود.
در این رابطه مایکروسافت گام های بسیار خوبی را برداشته و در هر یکی از پارامترهای معرفی شده کاملا موفق ظاهر شده است، با این حال از نظر حفاظت از محیط زیست، جایگاه نهم را به دست آورده که ضرورت فعالیت جدی تر این شرکت را به اثبات می رساند.
مطلب مرتبط: تبلیغات اخلاق مدار و شاهکار نایک در این زمینه
به همین خاطر احتمالا باید شاهد طرح های جدید این شرکت باشیم. برای مثال طرح بسیار بزرگ به صفر رساندن کربن تولیدی این شرکت و تلاش برای کاهش مقدار موجود در جهان، یکی از مهم ترین آنها محسوب شده و بدون شک در صورت تداوم طرح ها در سال آینده شاهد بهبود فوق العاده در این بخش نیز خواهیم بود.