دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

L’Oreal، کسب‌ و‌ کار پرسود خانوادگی

8 سال پیش ( 1395/3/12 )
پدیدآورنده : گلنوش محب علی  

شرکت فرانسوی لوازم آرایشی و بهداشتی اورئال نخستین، بزرگ‌ترین و موفق‌ترین تولید‌کننده در زمینه محصولات آرایشی و زیبایی در دنیاست. این شرکت در سال 1907 تاسیس شد و اکنون با گردش مالی 25 میلیارد و 260 میلیون یورویی در سال 2015 یکی از مهم‌ترین شرکت‌ها در این صنعت به شمار می‌رود. گردش مالی این شرکت در سه ماهه نخست امسال (2016)، 6 میلیارد و 550 یورو تخمین زده شده است.

شرکت اورئال یک کسب‌و‌کار موفق خانوادگی است. هر چند سهم خانواده بتن کورت از سهام این شرکت فقط 30 درصد است، اما با این وجود این خانواده صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی را در دنیا رهبری می‌کند.

لیلیان بتن کورت، دختر اوژن لویی شولر بنیان‌گذار این شرکت، اکنون ماهانه 45 میلیون یورو درآمد دارد.او در سال 2013، با دارایی به ارزش 24 میلیارد یورو ثروتمند‌ترین زن دنیا از نظر مجله فوربز شناخته شد. همان سال، هفته نامه کسب‌و‌کار فرانسوی Challenges خانواده بتن کورت را با دارایی حدودا 8 میلیاردی در رده دوم فهرست ثروتمندان کشور فرانسه جای داد.

دارایی بتن کورت در سال 2009 علاوه بر سهام L’Oreal  (14 میلیارد و 400 میلیون یورو) و سهمش از شرکت نستله  (4 میلیارد و 100 میلیون یورو)، حداقل 18 میلیارد و 500 میلیون یورو برآورد شد. این خانم که ثروتمند‌ترین زن فرانسه است، طبیعتا ملزم به پرداخت بیشترین مالیات است.

او موظف به پرداخت 40 میلیون یورو مالیات در سال است. او همچنین بخشی از دارایی خود را صرف حمایت از هنرمندان و حمایت از تحقیقات علمی می‌کند. به‌طوری که در سال 2009 حدود 135 میلیون یورو به این امر اختصاص داد.

برنامه‌های راهبردی اورئال

محبوبیت اورئال به خاطر تولید محصولاتی با نوآوری بیشتر، مطمئن‌تر و متنوع‌تر است. هدف این شرکت همیشه ارتقای کیفیت و بهره‌وری و افزایش ضریب اطمینان محصولات آرایشی و زیبایی خود بوده است.

شرکت از هر فرصتی برای تولید محصولات جدید، یافتن بازار‌های جدید، شبکه‌های توزیع جدید و ابداع روش‌های بازاریابی مارکتینگ جدید مانند کسب‌و‌کار‌های الکترونیکی استفاده می‌کند. بنابراین در تمام زمینه‌های تحقیق، تولید، فروش، بازاریابی و منابع انسانی موفق است. در حال حاضر بیش از 20 هزار نفر در سایت‌های تولیدی این شرکت کار می‌کنند و حدود 68 هزار نفر هم به‌طور مستقیم یا غیر‌مستقیم برای این شرکت فعالیت می‌کنند.

علاوه بر اینها تحقیق و توسعه دو عنصر کلیدی و جدایی‌ناپذیر این گروه آرایشی و بهداشتی است. به‌طوری که سالانه حدود یک سوم از بودجه خود را به تحقیق و توسعه اختصاص می‌دهد. هدف از این سرمایه‌گذاری توسعه طیف محصولات شرکت در حوزه‌های زیبایی پوست، مراقبت از مو و رنگ مو است.

برند‌هایی مثل لانکوم، گارنیه، دیزل و بادی شاپ از زیر شاخه‌های اورئال هستند. محصولات شرکت اورئال که به چهار بخش برند‌های لوکس، برند‌های کالایی، برند محصولات حرفه‌ای و برند لوازم آرایشی اکتیو تقسیم می‌شود. 44 کارخانه در سراسر دنیا دارد. همچنین با داشتن 146 مرکز توزیع، محصولات آن به بیش از 130 کشور عرضه می‌شود.

استراتژی جهانی برای بازارهای محلی

در سال 2015، این شرکت محصولات خود را به ارزشی معادل 4 میلیارد و 976 میلیون یورو به کشور‌های اروپای غربی، آمریکای شمالی، بازار‌های جدید شامل کشور‌های آسیایی، آمریکای لاتین، اروپای شرقی، آفریقا و شرق میانه صادر کرده است. اورئال  اکنون با برنامه راهبردی موفقی که اتخاذ کرده، بازار‌های نو ظهوری مانند برزیل، روسیه، مکزیک، هند و چین را در دست گرفته است. هدف از این طرح تسخیر بیشتر بازار‌های جهانی و جذب مشتریان جدید از سراسر دنیاست. گروه کارخانه‌های تولیدی اورئال در کشور‌های مختلف سالانه 5 میلیارد و 700 میلیون واحد محصول آرایشی تولید می‌کند.

بنابر این یکی دیگر از استراتژی‌های شرکت اورئال تطابق 94 درصدی محصولات تولیدی محلی با محصولات تولیدی شرکت مادر است که این شرکت را از سایر رقبایش متمایز می‌کند. علاوه بر آن، محصولات این شرکت به نیاز مشتریان محدود نمی‌شود، بلکه بسته به فرهنگ هر منطقه محصولاتی متنوع ارائه می‌دهد. به همین دلیل مطابق با نیاز مشتریان از طیف‌های خاص، محصولاتی تخصصی عرضه می‌کند، مثلا برای شهروندان مسن ایالات متحده آمریکا محصولات ضد چروک و برای جوانان چینی محصولات زیبایی مانند رژ لب تولید می‌کند.

رسوایی تبلیغاتی اورئال

شرکت‌های تولید‌کننده محصولات آرایشی، همواره از ستاره‌های سینما و دنیای مد برای تاثیرگذاری تبلیغات خود استفاده می‌کنند. «برای آنکه شما شایستگی آن را دارید» شعاری است که در تبلیغات و آگهی‌های این گروه آرایشی از زبان ستاره‌های سینما و دنیای هنر می‌شنویم.

اما سال 2011، آگهی تبلیغاتی از محصولات لانکوم منتشر شد که سیاستمدار بریتانیایی، خانم Jo Swinsson از این شرکت به خاطر استفاده بیش از حد از نرم‌افزار‌های روتوش عکس، شکایت کرد. پس از کنترل مقامات نظارتی مشخص شد که اورئال در این آگهی زیادی اغراق کرده است. در این آگهی تبلیغاتی که سروصدای زیادی به پا کرد، هنرپیشه معروف جولیا رابرتز حضور داشت.

منبع : loreal-finance
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mJDNStHd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه