پنجشنبه, ۲۴ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Thu, 14 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

یادگیری یک مهارت تازه همیشه دردسرهایی برای آدم به همراه دارد. فرقی ندارد شما سراغ یادگیری یک مطلب درسی بروید یا ایده تان مربوط به یادگیری مهارتی تازه باشد، در هر صورت چالش ها یکی پس از دیگری سر راه شما سبز خواهد شد. این در حالی است که بسیاری از افراد از ترس این چالش ها اصلا سراغ یادگیری نمی روند. 

طراحی گرافیک در میان مهارت هایی که یادگیری شان چالش برانگیز است، جایگاه خاصی دارد. بسیاری از کسانی که تجربه کارآفرینی در دنیای کسب و کار را دارند، یادگیری این مهارت را ضروری تلقی می کنند. با این حال در عمل هیچ دوره آموزشی ساده ای در این حوزه دم دست شما نیست. به همین خاطر کارتان حسابی سخت خواهد شد. 

ما در این مقاله قصد داریم یک بار برای همیشه فرآیند یادگیری طراحی گرافیک را از یک کار بی نهایت سخت، بدل به ایده های راحت کنیم. این امر به شما کمک خواهد کرد تا بدون دردسر وارد دنیای طراحی گرافیک شده و شانس تان در این حوزه را آزمایش کنید. 

اگر شما هم در طول سال های اخیر دائما به بن بست آموزش های سخت در زمینه طراحی گرافیک خورده اید، این مقاله کاملا مخصوص شماست. ما در ادامه سعی می کنیم برخی از نکات کلیدی در این راستا را با شما در میان بگذاریم. پس بد نیست با ما همراه شوید تا این مهارت کلیدی را مثل آب خوردن یاد بگیرید.

طراحی گرافیک: آموزشی تجربه محور

طراحی گرافیک، آموزشی تجربه محور

معمولا در دوره های آموزشی درباره گرافیک بسیاری از نکات به طور مداوم تکرار می شود. این در حالی است که تکرار این نکات کمکی به یادگیری بهتر بحث نمی کند. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز سراغ یک شیوه آموزشی متفاوت رفته ایم. 

مطلب مرتبط: ترندهای بازاریابی با طرح های گرافیکی

شما در این مقاله به جای اینکه با مجموعه ای از توصیه های کلیشه ای آشنا شوید، با چند تا تجربه اساسی رو به رو خواهید شد. اگر آنقدر شجاع باشید که دل به دریا زده و خودتان را با این تجربه‎ ها آشنا کنید، کارتان خیلی بهتر جلو خواهد رفت. پس با ما همراه باشید تا نگاهی به توصیه های کلیدی یا به زبان بهتر تجربه‎ های اساسی مان داشته باشیم.

استقبال از یادگیری آنلاین

استقبال از یادگیری آنلاین

یادگیری آنلاین در طول سال های اخیر بدل به گزینه ای بی نهایت جذاب شده که همه مردم در سراسر دنیا از آن استقبال می کنند. دلیل اصلی این اتفاق در واقع صرفه جویی در زمان و هزینه است. خب آموزش آنلاین انعطاف بیشتری از نظر زمانی دارد. به علاوه، شما همیشه می توانید با هزینه ای کمتر به دوره موردنظرتان دسترسی داشته باشید. 

بی شک همه ما در دوره های آموزش آنلاین شرکت کرده ایم، اما همیشه نتایج دلخواه نصیب مان نشده است. ایده خلاقانه که ما در این بخش برای تان آماده کرده ایم، الگوبرداری از افراد موفق در زمینه طراحی گرافیک به مثابه یک کلاس درس است. ماموریت شما در این بخش کاملا روشن است؛ باید دقیقا عملکرد طراح های حرفه ای دنیا را زیر ذره بین برده و از آن به سود خود استفاده کنید. خب کارهایی که آنها در دنیای کارآفرینی انجام می دهند، نقشه راه مناسبی برای شما خواهد بود. ماجرا جالب شد، نه؟

معمولا یادگیری مهارت طراحی گرافیک از دل کلاس درس چنگی به دل نمی زند. اگر شما هم مثل من میانه خوبی با پشت میز درس نشستن ندارید، بد نیست ایده این بخش را امتحان کنید. اینطوری خیلی راحت تر فرصت اثرگذاری بر روی دیگران و معرفی خود به عنوان یک طراح گرافیک را خواهید داشت. ماجرا تازه به بخش جالبش رسید، مگر نه؟

وقتی شما از تجربه دیگران استفاده می کنید، در واقع میانبری سریع السیر زده اید. به همین خاطر بد نیست هرچند وقت یکبار به این نکته کلیدی توجه داشته باشید. خب اینطوری بدون هیچ دردسر یا اتلاف وقتی از بهترین نکات مربوط به یادگیری طراحی گرافیک بهره مند خواهید شد. 

تمرین کار با نرم افزارهای طراحی

تمرین کار با نرم افزارهای طراحی

چه کسی گفته همه اول باید نرم افزارهای طراحی را ریز به ریز یاد بگیرند و بعد کارشان را شروع کنند؟ خیلی وقت ها آدم در طول زمان تجربه لازم برای کار با یک ابزار را به دست می آورد. به همین خاطر بد نیست قبل از اینکه کارتان با یک ابزار را بعد از یادگیری کاملش شروع کنید، کمی ماجراجویی را چاشنی کار کنید. قول می دهم اینطوری هیچ مشکلی برای کارتان پیش نخواهد آمد. 

هدف ما در این بخش تا حد زیادی روشن است. شما لازم نیست همیشه صبر کنید تا آموزش تان در یک حوزه کامل شده و بعد وارد میدان شوید. همانطور که یک بازیکن والیبال در طول زمان خیلی از مهارت‏ ها را یاد می گیرد، شما هم باید چنین واکنشی در قبال طراحی گرافیک داشته باشید. اینطوری خیلی سریع تر وارد بازار کار شده و رزومه تان را قوی خواهید کرد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی با نرم افزارهای گرافیکی رایگان

دنبال کردن ترندهای بازار

دنبال کردن ترندهای بازار

در هر حوزه ای برخی ترندها به چشم می خورد که کارآفرینان و صدالبته مشتریان حسابی طرفدارش هستند. یادتان باشد، شما به عنوان یک طراح گرافیک نمی توانید ترندهایی از خودتان خلق کرده و انتظار واکنش مثبت مشتریان را داشته باشید. در عوض همه چیز در این میان مربوط به ذهنیت و علاقه مخاطب تان می شود. 

از آنجایی که ترندها معمولا نتیجه سلیقه کاربران در دنیای کسب و کار است، شما باید خودتان را برای مطالعه دقیق شرایط مشتریان آماده سازید. این امر شاید در اولین نگاه کمی سخت به نظر برسد، اما به محض اینکه بدان عادت کنید، روند کارتان را به طور کامل تغییر خواهد داد. 

درست به همین دلیل ما در روزنامه فرصت امروز مطالعه اصولی مخاطب را یکی از گام های کلیدی به سوی موفقیت می دانیم. 

بی شک کمتر کسی انتظار مهارتی مثل مطالعه بازار از سوی گرافیست ها را دارد. خب شما که قرار نیست فقط مهارت طراحی در این حوزه را یاد بگیرید. اگر نتوانید مطابق میل مخاطب تان عمل کنید، کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

خوشبختانه امروزه کلی ابزار مختلف برای رهگیری ترندها در حوزه های مختلف دم دست من و شما قرار دارد. یکی از ساده ترین این ابزارها گوگل کی وردز (Keywords) و آنالیتیکس (Analytics) است. این ابزارها به شما کمک خواهد کرد تا رفتار کلی کاربران در دنیای آنلاین را رهگیری کرده و متوجه ترندهای مورد علاقه آنها شوید. با این حساب دیگر هیچ عذر و بهانه ای از سوی شما برای بی توجهی به ترندها در عرصه طراحی وجود ندارد. 

ایجاد سابقه ای چشمگیر

ایجاد سابقه ای چشمگیر

رزومه یا سابقه کاری یکی از مهمترین عوامل در استخدام نیروی تازه محسوب می شود. اگر خودتان را برای یک دقیقه هم که شده به جای مدیران قرار دهید، به خوبی از اهمیت همکاری با نیروی کاربلد آگاهی خواهید یافت. این کار به شما کمک می کند تا بدون هیچ مشکلی در موقعیت تازه جا افتاده و اعتماد ویژه همکاران را جلب کنید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی دیجیتال با طرح های گرافیکی

شما را نمی دانم، ولی من که هیچ وقت دوست ندارم تجربه همکاری با یک فرد تازه کار را پشت سر بگذارم. در چنین شرایطی آدم حس می کند باید بار تمام مشکلات را یک تنه به دوش کشیده و بدل به معلم تازه وارد خواهد شد. درست به همین خاطر اگر دوست دارید در موقعیت شغلی تازه از همان اول بدرخشید، بد نیست قبل از اینکه رزومه تان را برای شرکت های بزرگ ارسال کنید، کمی بیشتر روی آن کار کنید. 

قبول دارم هیچ کس دوست ندارد برای رسیدن به آرزوهای خود خیلی معطل شود، اما گاهی اوقات باید حساب شده تر عمل کنید. مثلا اینکه چند دوره آموزش یا کارآموری را پشت سر بگذارید، اصلا ایده بدی نیست. گاهی اوقات طراح های گرافیک به طور آزمایشی برای برخی از شرکت ها کار می کنند. این نکات شاید در ابتدا خیلی سخت به نظر برسد، اما رزومه شما را حسابی قوی خواهد کرد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خود تغییر دهید. اینطوری فرصت های بسیار بهتری برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان خواهید داشت.

هرچه رزومه شما تنوع بیشتری از مهارت‏ ها و سابقه کاری را نشان دهد، توانایی شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نیز افزایش خواهد یافت. خب مدیران دنبال نیروی کاری هستند که تجربیات مختلفی در دنیای کسب و کار داشته و توانایی حل مشکلات را نیز داشته باشد بنابراین تنوع کاری شما در رزومه این انتظار را به خوبی برآورده خواهد کرد. 

استفاده از بازخوردها

استفاده از بازخوردها

آیا تا حالا به اینکه دیگران چه نظری درباره کارتان دارند، فکر کرده اید؟ بسیاری از کارآفرینان فکر می کنند باید هر طور که دوست دارند در بازار عمل کرده و به حرف هیچ کس هم گوش ندهند. خب اگر شما هم چنین دست فرمانی را دنبال می کنید، دیر یا زود نسخه تان پیچیده خواهد شد. هنر یک کارآفرین، در اینجا طراح گرافیک، در توانایی اش برای استفاده از بازخوردهای مخاطب نهفته است. در واقع شما براساس این بازخوردها توانایی اثرگذاری بر روی مخاطب تان را داشته و اشتباهات تان را جبران خواهید کرد. 

ما در روزنامه فرصت امروز تعامل با مشتریان را یکی از مهمترین نکات برای پیشرفت کارآفرینان می دانیم. از آنجایی که شما در عرصه طراحی تعامل نزدیکی با مخاطب دارید، بد نیست گاهی اوقات به بازخوردهای آنها گوش دهید. قول می دهم با این کار ضرر زیادی نخواهید کرد و خیلی زود متوجه نکات کلیدی از نظر مخاطب تان می شوید. آن وقت می توانید با سرعت هرچه تمام تر در مسیر طراحی گرافیک به پیش بروید. ماجرا تازه جالب شد، نه؟

استفاده از بازخوردها لازم نیست همیشه به صورت حضوری یا رو در رو صورت گیرد. گاهی اوقات شما می توانید از دل یک ایمیل یا حتی کامنت تازه بازخورد مناسبی را بیرون بکشید بنابراین باید کمی با حوصله بیشتر فرآیند تعامل با مخاطب هدف را دنبال کنید. اینطوری شانس بیشتری برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان داشته و کیفیت کارتان هم به طور مداوم بهبود پیدا می کند. 

تمرین نقاشی و طراحی

تمرین نقاشی و طراحی

زمانی که هنوز نرم افزارهای کامپیوتری پای شان به دنیای طراحی باز نشده بود، همه چیز به طور سنتی در جریان بود. این یعنی طراحی گرافیک نه یک کار دیجیتال، بلکه فرآیندی کاملا سنتی محسوب می شد. از آن زمان تا حالا آنقدر نرم افزار مختلف روانه بازار شده که کمتر کسی فرآیند کلاسیک طراحی را به یاد دارد. درست به همین خاطر معمولا تمرین طراحی با استفاده از انواع ابزارهای حرفه ای صورت می گیرد.

ایده ما در این بخش کمی متفاوت از ایده های قبلی است. بر این اساس بد نیست شما خودتان را به جای یک طراح گرافیک سنتی قرار دهید. اینطوری فرصت بسیار خوبی برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا خواهید کرد. خب برخی از تمرین های طراحی با دست خالی و نرم افزار تقریبا به هم شباهت دارد. مثلا قلم های هوشمند امروزی تقریبا کار همان مدادهای طراحی را می کند. با این حساب شما می توانید به خوبی از دل تمرین های ساده طراحی سود ببرید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و ماجراجویی تان در این حوزه را با سرعت هرچه بیشتر آغاز کنید. 

یادتان باشد، تمرین های طراحی و نقاشی شما باید مرتبط با حوزه کاری تان باشد. این امر به شما کمک می کند تا با مشکلات کمتری در مسیر اثرگذاری بر روی مخاطب هدف گام برداشته و کارتان را با چالش های کمتری دنبال کنید. یادتان نرود، امروزه نیاز به یک طراح همه فن حریف بیش از هر زمان دیگری حس می شود بنابراین اگر بتوانید خودتان را به مثابه یک طراح حرفه ای نشان دهید، دیگر مو لای درز کارتان نخواهد رفت. 

مطلب مرتبط: موشن گرافیک، ابزاری در خدمت تبلیغات مدرن

سخن پایانی

مهارت طراحی گرافیک کاری

طراحی گرافیک کاری نیست که شما یکبار برای همیشه در آن مهارت کسب کرده و دیگر به فکرش نباشید. خیلی وقت ها کارآفرینان نیاز دارند که مهارت شان را به طور مداوم تمرین کرده و آن را ارتقا دهند. بحث طراحی گرافیک نیز دقیقا به همین شکل است. به همین خاطر ما در این مقاله سراغ برخی از تمرین ها برای یادگیری و تقویت ساده این مهارت رفتیم. حالا شما مهارت لازم برای کسب موفقیت در این حوزه را دارید. از اینجا به بعد همه چیز به توانایی خودتان برای تقویت این مهارت برمی گردد. اگر هم در این میان با مشکلی رو به رو شدید، ما در روزنامه فرصت امروز همیشه آماده کمک به شما هستیم. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید. 

منابع:

https://www.noobpreneur.com

https://blog.hubspot.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/P9QU94JQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایر
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه