در حال حاضر اینستاگرام مهم ترین شبکه اجتماعی برای هر برندی محسوب می شود. شروع پیشرفت فوق العاده آن را نیز باید پس از خریداری این برند توسط فیس بوک دانست. اگرچه تقریبا تمامی برندها در این شبکه فعالیت دارند، با این حال تنها برخی از آنها موفق می شوند تا به نتایج فوق العاده دست پیدا کنند. در این رابطه فراموش نکنید که ملاک سنجش، برندهایی نیستند که قبل از فعالیت در اینستاگرام نیز به موفقیت فوق العاده ای دست پیدا کرده بودند. برای مثال برند نایک و کوکاکولا، از جمله این موارد محسوب می شوند. درواقع فعالیت آنها در این شبکه تنها در راستای حفظ و افزایش شهرت آنها است. به همین خاطر نیز شاهد این امر خواهید بود که حتی یک عکس معمولی آنها نیز با بازخوردهای فوق العاده ای همراه است، با این حال اگر خواهان کسب شهرت از طریق اینستاگرام هستید، لازم است تا تمامی ابزار و اقدامات ضروری را مورد توجه قرار دهید. در این رابطه آشنایی با آنها، گام نخست محسوب می شود. در همین راستا و در ادامه به بررسی تمام آن چیز هایی خواهیم پرداخت که برای موفقیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام، باید مورد توجه قرار دهید.
1-تصاویر و ویدئو های باکیفیت تهیه کنید
قبل از شروع بحث باید به این امر توجه داشته باشید که مخاطبان شما چه چیزهایی را دوست دارند ببینند. درواقع اشتباه بزرگ بسیاری از برندها این است که در ابتدا، خصوصیات جامعه هدف خود را مورد توجه قرار نداده و همین امر باعث می شود تا روند رشد آنها بیش از حد آهسته باشد. در این رابطه اگرچه بررسی اقدامات شما به سایر برندهای رقیب، می تواند شما را به ایده های خوبی برساند، با این حال کپی برداری از آنها نیز کاملا بی فایده خواهد بود. به همین خاطر همواره به دنبال سبک منحصر به فردی برای خود باشید. در این رابطه برخی از اقدامات کاملا همگانی محسوب می شود.
برای مثال تهیه تصاویر و ویدئو های باکیفیت، از جمله مواردی است که باید مورد توجه جدی شما قرار گیرد. درواقع تفاوتی ندارد که سبک و زمینه کاری شما به چه صورت است، بدون شک بدون جذابیت بصری کافی، نباید انتظار استقبال از اقدامات خود را داشته باشید. برای این امر استفاده از یک عکاس حرفه ای کاملا ضروری خواهد بود. فراموش نکنید که امروزه دوربین های عکاسی به سطحی از تکنولوژی دست پیدا کرده-اند که حتی در زمینه فیلم برداری نیز کاملا توانا هستند. به همین خاطر یک عکاس حرفه ای می تواند نیاز شما در زمینه تهیه ویدئو را نیز به خوبی تامین کند.
در این رابطه نکته دیگری که باید مورد توجه قرار دهید این است که هرگز یک عکاس را برای خود استخدام نکنید. درواقع همکاری شما تنها باید به صورت قراردادی باشد. این امر بسیاری از هزینه های شما را کاهش داده و در صورت نیاز قادر خواهید بود تا به راحتی با فردی دیگر وارد همکاری شوید. در این رابطه فراموش نکنید که با توجه به کم حجم سازی شدید اینستاگرام که منجر به کاهش کیفیت تصویر نیز خواهد شد، تنها تصاویری جذابیت خود را حفظ خواهد کرد که از تعداد پیکسل بالایی برخوردار بوده و خروجی یک کار حرفه ای باشند، با این حال توصیه می شود که قبل از شروع فعالیت خود، استراتژی ها را مشخص کنید تا فعالیت شما در راستای هدفی باشد و در غیر این صورت بیش ترین میزان نتیجه ممکن را به دست نخواهید آورد.
2-روش کار خود را به شیوه ای خلاق، در معرض نمایش عموم قرار دهید
در زمینه فروش اینترنتی، جلب اعتماد از جمله مهم ترین اقدامات محسوب می شود. درواقع افراد باید بتوانند به شما اعتماد لازم را داشته باشند تا خریدی را انجام دهند. در این رابطه فراموش نکنید که شما باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهید. برای این امر نشان دادن دفتر کار و نحوه درست کردن محصولات، از جمله بهترین راهکارها محسوب می شود. درواقع این بخش را می توان به عنوان آموزش هایی دانست که امروزه مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.
مطلب مرتبط: موفقیت در شبکه های اجتماعی چیست؟
برای مثال یک عکاس، با قرار دادن بخشی از تکنیک های خود، می تواند به طرفدارانی دست پیدا کند که یک عکاس به مراتب حرفه ای تر هنوز به آن دست پیدا نکرده است، با این حال فراموش نکنید که افراد تنها باید با کلیت کار شما آشنا شوند. درواقع ممکن است تهیه یک محصول، حاصل ساعت ها فعالیت باشد. تحت این شرایط تنها کافی است تا یک ویدئو با دور تند را پخش کنید، با این حال آموزش های شما باید به صورت کامل باشد. درواقع ویدئو-های دور تند تنها برای آشنایی کلی است، با این حال آموزش ها باید به نحوی باشند که افراد بتوانند به خوبی با شما جلو بروند. در این رابطه بهتر است تا از بخش هایی نظیر قابلیت IGTV استفاده کنید که به افراد امکان ارسال ویدئو های طولانی را می دهد.
در این رابطه توجه به مواردی نظیر شروع از پایه، کاملا ضروری خواهد بود. همچنین ضروری است تا از بیش از حد طولانی شدن ویدئوی آموزشی، خودداری کنید. برای این امر چند قسمتی کردن آموزش ها کاملا سودمند خواهد بود. در نهایت فراموش نکنید که فعالیت های شما صرفا نباید تجاری باشد. به همین خاطر از قرار دادن مطالب آموزشی مانند نحوه استفاده بهتر از محصول، غافل نشوید. این اقدامات باعث می شود تا با افزایش اطلاعات جامعه هدف، نیاز به محصول شما در تمامی افراد به خوبی شکل گرفته و با تعداد بی شماری مشتری مواجه شوید. در نهایت فراموش نکنید که ارسال محصولات باید به صورت کاملا رایگان باشد. در غیر این صورت لازم است تا آدرس محل کار خود را ذکر کنید تا افراد به صورت حضوری، اقدام به خرید از شما کنند. نتایج آمارها حاکی از آن است که برندهایی که هزینه ارسال را برعهده خود مشتری قرار می دهند، با استقبال بسیار کمی مواجه می شوند. به همین خاطر ضروری است تا در ابتدای کار خود به کمترین میزان سود نیز قانع باشید تا امکان کسب شهرت حداکثری فراهم شود. با کسب شهرت لازم، بسیاری از پیک های نوپا، در ازای تبلیغ حاضر به همکاری با شما خواهند بود. به همین خاطر نباید در این زمینه بیش از حد عجولانه رفتار کنید.
3-به سلیقه مخاطب احترام بگذارید
با انواع نظرسنجی ها می توان به سلیقه کاربران دست پیدا کرد. برای مثال اگر رنگ محبوب مخاطبان قرمز است، لازم است تا این رنگ محصولات خود را در معرض نمایش قرار دهید. در این رابطه فراموش نکنید که مخاطب باید به شما به خوبی درگیر شود. درواقع شما باید در تلاش برای ایجاد یک رابطه دوطرفه باشید. برای این امر پاسخ دائم به نظرات و ایجاد چالش های مداوم، کاملا ضروری خواهد بود. درواقع استفاده از محتواهای تولیدشده کاربران نیز کاملا سودمند خواهد بود.
برای مثال یک نقاش، ممکن است تصویر یکی از محصولات و یا برند شما را بکشد، تحت این شرایط در صورتی که آن را در صفحه اصلی قرار ندهید، بدون شک یک شانس بزرگ را از دست خواهید داد. برای این امر حتی برگزاری مسابقات نقاشی میان رده های سنی مختلف نیز کاملا سودمند خواهد بود. درواقع در زمینه ایجاد چالش ها و مسابقات، تنوع بسیار بالایی وجود داشته و هر برند می تواند اقدامات فوق العاده ای را انجام دهد. برای این امر در نهایت پیام دادن به مخاطبان نیز می تواند کاملا سودمند باشد.
برای مثال می توانید در بخش دایرکت با آنها به گفت وگو پرداخته و نظرات آنها را در مورد نحوه بهتر شدن، جویا شوید. بدون شک این حجم از توجه و احترام گذاشتن به مخاطب، بر روی آنها تاثیر بسیار عمیقی را به همراه خواهد داشت. در نهایت ضروری است تا از همان ابتدای کار خود به دنبال شرکای تجاری نیز باشید. در این رابطه حتی برندهای رقیب نیز می توانند گزینه های خوبی باشند. درواقع شما نباید همه چیز را تنها برای خود بخواهید. این امر کاملا غیرممکن بوده و با توجه به وجود کاربران میلیونی، شما عملا نمی توانید کل بازار را هدف بگیرید. درواقع هیچ دلیلی وجود ندارد که در کنار شما، سایر برندها نیز فروش خوبی را نداشته باشند. به همین خاطر برندهای توانا را شناسایی کرده و در تلاش برای همکاری های هدفمندی باشید. بدون شک فعالیت تک نفره، رشد شما را در سطحی محدود قرار خواهد داد.
4-به سوالات پاسخ دهید
بدون شک افراد سوالات مختلفی را خواهند داشت، با این حال در صورتی که فضای کافی برای مطرح کردن آنها وجود نداشته باشد، بدون شک ناراضی خواهد شد. تحت این شرایط ضروری است تا سرعت پاسخگویی بالایی را داشته باشید. به همین خاطر توصیه می شود که حداقل دو نفر را مسئول مدیریت صفحه خود کنید، با این حال در صورتی که افراد خواهان ارتباط با فرد خاصی در شرکت هستند، ضروری است تا این امکان نیز برای آنها وجود داشته باشد.
مطلب مرتبط: چطور در شبکه های اجتماعی فعالیت کنیم؟
5-پشت صحنه اقدامات خود را در معرض نمایش قرار دهید
بدون شک یکی از بخش های جذاب هر اقدامی، پشت صحنه آن است. این امر باعث خواهد شد تا افراد به خوبی با اقدامات شما برای تهیه یک عکس یا فیلم آشنا شده و با این اقدام به اعتماد بیشتری دست پیدا کنند. همچنین همواره در پشت صحنه، اتفاقات بامزه ای رخ می دهد که خود می تواند جذابیت بالایی را برای مخاطبان داشته باشد. درواقع شما باید از همه چیز برای افزایش تنوع اقدامات خود استفاده کنید. در نهایت این امر فرصتی برای نمایش کارمندان نیز خواهد بود که بدون شک برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. از این بخش به عنوان داستان نیز یاد می شود. درواقع هر فردی دوست دارد داستان یک اقدام و اتفاق را بداند. به همین خاطر برای تکمیل آن، حتی از مصاحبه گرفتن از کارمندان و یا مشتری محصول تهیه شده نیز غافل نشوید.
6- به فصل های مختلف توجه داشته باشید
ابدا نباید به دنبال یک قالب یکسان برای خود باشید. این امر باعث خواهد شد تا اقدامات شما برای افراد تکراری نشود. به همین خاطر نیز همواره در تلاش برای اعمال تغییراتی کوچک باشید، با این حال ضروری است تا یک عامل، همواره در اقدامات شما ثابت بماند تا افراد با عادت کردن به آن، در هر جایی تعلق به اقدامات شما را حس کنند. برای این امر بهتر است تا به فصل های مختلف توجه داشته باشید. برای مثال اقدامات شما در فصل زمستان باید با توجه به خصوصیات این فصل باشد. در این رابطه می توان تصویری را در کنار یک آدم برفی تهیه کرد. در نهایت این امر که تصاویر و ویدئوهایی داشته باشید که حالت شکار لحظه ها را داشته و بدون آگاهی افراد انجام شده است، خود از دیگر اقدامات جذاب خواهد بود. درواقع بهتر است تا از موقعیت های موجود برای افزایش تاثیر اقدامات خود استفاده کنید. برای مثال تمامی برندهای مطرح، پست های مخصوصی را برای عید پاک دارند.
7-DIY را جدی بگیرید
DIY مخفف کلمه Do It Yourself به معنای خودت انجام بده است. درواقع این ویدئو ها شامل راهکارهای خلاقانه برای خلق یک چیز است. برای مثال برخی از افراد با لوازم دور ریختنی برای خود لوازم کاربردی می سازند. موفقیت این موارد به علت جذابیت بسیار بالای آنها کاملا تضمین شده است. به همین خاطر ضروری است تا بخشی را به این امر اختصاص دهید. در این رابطه به هر میزانی که آموزش ها با نوع فعالیت شما ارتباط بیشتری را داشته باشد، بدون شک بازخوردهای بهتر را به دست خواهید آورد. در نهایت این امر که از مخاطبان خود بخواهید که خلاقیت های خود را با شما به اشتراک بگذارند، خود از دیگر مواردی است که کاملا موفقیت آمیز خواهد بود. به همین خاطر به دنبال هر راهکاری برای ایجاد ارتباط دوطرفه با مخاطبان خود باشید.
8-به دنبال استفاده از محبوب ترین ها باشید
هر چیزی که در جامعه به محبوبیتی دست پیدا می کند، لازم است تا مورد استفاده شما قرار گیرد. این امر باعث خواهد شد تا توجه طرفداران آنها به سمت شما منعطف شود. برای مثال یک بازی بسیار جذاب است که طی مدت زمانی کوتاه به محبوبیت جهانی دست پیدا کرد. بسیاری از برندها با تهیه لباس هایی مشابه شخصیت های اصلی این بازی، به افزایش جذابیت اقدامات خود افزودند. بدون شک حتی یک تصویر از چنین لباس هایی می تواند برای شما موفقیت بالایی را به همراه داشته باشد. در نهایت توجه داشته باشید که صفحات رسمی چنین برندهایی که به محبوبیت سریع دست پیدا کرده اند، از اقدام شما پشتیبانی کرده و آن را در معرض نمایش قرار خواهند داد. این امر خود به افزایش محبوبیت و شهرت شما کمک فوق العاده ای را می کند.
9-از هشتگ های محبوب استفاده کنید
هشتگ ها باعث خواهد شد تا مطالب شما در دسته بندی های مختلف قرار گیرند، با این حال بسیار مهم است تا موارد محبوب را مورد توجه خود قرار دهید. برای مثال در صورتی که در زمینه کفش فعالیت دارید، با یک سرچ ساده، می تواند محبوب ترین ها در این زمینه را بیابید. در نهایت فراموش نکنید که اگرچه استفاده مکرر از هشتگ ها مفید است، با این حال باید به ارتباط آنها با نوع کسب وکار خود نیز توجه داشته باشید.
مطلب مرتبط: نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی آنلاین
10-از اینفلوئنسرها کمک بگیرید
اینفلوئنسرها، افرادی محسوب می شوند که به کمک اینستاگرام موفق به کسب شهرت شده اند. این افراد به خوبی می توانند برند شما را تبلیغ کنند. به همین خاطر ضروری است تا محبوب ترین آنها را مورد توجه قرار دهید. با این حال توجه داشته باشید که سلبریتی ها نیز از دیگر گزینه های کاملا مناسب محسوب می شوند، با این حال مبلغ همکاری با آنها، به مراتب بیشتر خواهد بود.