سال هاست که پیرامون چگونگی ساخت سرمایه و مدیریت مالی توسط کارآفرینان، به نویسندگی محتوا مشغول هستم. در طول این مدت و با وجود تمرکز بر روی چگونگی استفاده از سرمایه، چگونگی درک هزینه های مالی و چگونگی درآمدزایی از توانایی ها، هنوز در مورد مهم ترین الزام برای کارآفرینان بحثی نکرده ام.
در مورد مسائل مالی به افراد خود آموزش دهید.
چگونگی کسب سرمایه؛ هدر دادن آن؛ بازیابی اش؛ هزینه صبر در زمان پرداخت؛ هزینه محول شده به شرکت زمان انتخاب خدمات نرم افزاری که هیچ کس از آن استفاده ای نمی کند و این لیست پایانی ندارد.
بسیاری کارآفرینان بر روی یادگیری مدیریت بهتر مالی متمرکز و طبعاً نیازمند یافتن مدیر مالی خوب، مشاوران مالی عالی و حتی حسابداران بهتر هستند. اما توانایی در پولسازی، سوددهی و حفظ آن، از افراد تیم آغاز می شود و متأسفانه برخی اوقات در همین مرحله خاتمه می یابد.
اهمیت این موضوع هنگامی که رشد سریعی را تجربه می کنید، به دلیل صرف پول شما توسط افراد دیگر، بیشتر خواهد بود. سال ها قبل، مدیر من کریس کولمن (Chris Coleman)، در قسمتی از کتابچه کارمندان نوشته بود، «پول ما را آنگونه خرج کنید که گویا پول خود را خرج می کنید.»
درک این ایده توسط افراد بسیار مهم است، زیرا افزایش حقوق، مانیتورهای جدید و زیبا و یا حقوق مستقیم گزارش ها و دیگر مخارج مستقیماً با پول شرکت انجام می شود.
درآمد چگونه به دست می آید
شما به عنوان یک مؤسس، در جریان فروش شرکت خود قرار دارید. احتمالاً گزارش ها را بررسی می کنید و از قیمت گذاری و درخواست ها اطلاع دارید، اما نزدیکی خود با منابع درآمد را با درک افراد تیم اشتباه نگیرید. قانون 80/20، قانونی واقعی است. 20درصد از مشتریان، تشکیل دهنده 80درصد از درآمد شما هستند. آیا افراد تیم آن 20درصد را می شناسند؟
اما شناخت به تنهایی کافی نیست. آیا افراد شما تلاش، فعالیت و عشق خود را برای 20درصد مهم صرف می کنند؟ فعالیت ها، به خصوص در مواقع رشد سریع، باعث فراموش شدن نقش این افراد مهم برای رسیدن شما به این نقطه می شوند. از توانایی تیم خود برای توجه به این افراد مطمئن شوید.
سود چگونه به دست می آید
اگر از نیروی کار کم تجربه برای ارتقای شرکت خود استفاده می کنید، احتمالاً تفاوت های سود و درآمد برای آنها واضح نیست. برای مثال شاید آنها با جزییات مخارج و هزینه های محصولات فروخته شده آشنا نباشند. هیچ الزامی برای اشتراک جزییات مالی با تمامی افراد وجود ندارد، اما درک آنچه به سوددهی می انجامد برای افراد تیم الزامی است.
این موارد می توانند شامل کاهش هزینه های فروش، کوتاه کردن چرخه فروش و یا شاید به سادگی توضیح زمان مورد نیاز به حفظ یک مشتری برای رسیدن به «نقطه سربه سر» باشند. آیا از تمرکز افراد خود برای حفظ مشتریان مطمئن هستید؟ شما می توانید مشتریان سودآور و بازارهای عمودی را به افراد خود معرفی کنید و بخواهید توجه خود را بر آنها متمرکز کنند.
آموزش مسائل مالی به افراد و اطمینان از تمرکزشان بر روی کسب درآمد و حفظ سوددهی، نیازمند دریافت مدرک دانشگاهی در این زمینه نیست. در صورت ارتباط مؤثر در مورد مسائل مهم و ارزیابی عملکرد آنها برای تمرکز بیشتر بر روی فعالیت های سودآور، نیازی به حضور در کلاس نخواهند داشت.
مطلب مرتبط: مدیریت مالی حرف اول را میزند
چگونه سرمایه را حفظ خواهید کرد
من در مورد کارآفرینانی که برای ساخت دفتر به جنون رسیده اند، داستان های بسیاری نوشته ام. شاید شما برای افزایش و بهبود عملکرد افراد برای ایشان ناهار و نوشیدنی فراهم می کنید. آیا افراد تیم از میزان هزینه این فعالیت ها اطلاع دارند؟ آیا سقفی برای مخارج در نظر گرفته شده است؟ آیا داشتن این سقف برای افراد مهم است؟ وظایف شما در این میان چیست؟ نمونه ای را با شما در میان خواهم گذاشت. ما از FreeConferenceCall.com استفاده می کردیم و سال گذشته تصمیم به تخصیص شماره های شخصی برای افراد گرفتیم تا دیگر نیازی به اشتراک گذاری شماره ها و همچنین درگیری بر سر تلاقی برنامه ریزی خطوط کنفرانس وجود نداشته باشد. این تصمیم کاملاً منطقی به نظر می رسید.
ما برای افراد کلیدی، خطوط شخصی کنفرانس تهیه کردیم و در نتیجه هزینه های ماهیانه کنفرانس های ما به 700 دلار رسید. ما از هزینه سالانه 0 دلار، به سالانه 8400 دلار رسیده بودیم؛ اتفاقی که به هیچ عنوان قابل قبول نبود. ما دیگر از آن سیستم استفاده نکردیم، اما هزینه ها بسیار گزاف و غیرقابل قبول بودند. هزینه های گزاف را درک کنید و به افراد خود در مورد آنها توضیح دهید.
هزینه پول شما چقدر است
توضیح هزینه پول همواره دشوار بوده است. وقتی شخصی صاحب یک تجارت نباشد، تجربه پرداخت هیچ هزینه ای بابت استخدام، کمیسیون و یا مالیات را نیز نداشته است. این افراد یک دلار را به اندازه یک دلار می بینند، اما در حقیقت اینطور نیست.
به افراد خود برای درک علامت گذاری برخی از هزینه هایی که از پیش پرداخت کرده اید، دلایل افزودن درصدی از سود برای مشتریانی که همواره در امر پرداخت تأخیر می کنند و دلایل تماس های شما برای پیگیری پرداخت مشتریان کمک کنید.
شاید این مقاله از آن دسته مقاله هایی نباشد که در Forbes به دنبال آن باشید و شاید موردی ساده و پیش پا افتاده تلقی شود، اما کارمندان خود را جمع کنید و از آنها در مورد چگونگی کسب پول، سوددهی، حفظ پول و هزینه ها سؤال کنید. پاسخ های آنها شما را شگفت زده خواهند کرد. اگر از اطلاعات ارائه شده استفاده کنید، شاید متوجه شوید این مهم ترین مطلبی بوده است که در سال جاری مطالعه کرده اید.