بدون شک کرونا عجیب ترین بیماری حداقل در 100 سال گذشته محسوب می شود که تمام جهان را درگیر کرده و شرایط خاصی را به وجود آورده است. همین امر باعث شده است که حتی شاهد تعطیلی بسیاری از برندها باشیم با این حال شرایط حال حاضر ابدی نبوده و به زودی آن را سپری خواهیم کرد، با این حال اگر اقدامات خود را متوقف کنید، امکان شروع مجدد بسیار سخت خواهد شد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در حال حاضر فروش اینترنتی، با استقبال فوق العاده ای همراه بوده و برندهایی که در این زمینه فعال نیستند، بدون شک در معرض خطری جدی قرار دارند، با این حال برای این شیوه از فروش، اعتماد سازی فرآیندی پیچیده بوده و به همین خاطر شما به تولید محتوا و بهبود ارتباط خود با جامعه هدف نیاز خواهید داشت. بدون شک چند اقدام در سایت و صفحات شما در شبکه های اجتماعی می تواند باعث شود که در شرایط سخت حال حاضر، در مرکز توجهات قرار بگیرید. در این راستا 4 مورد منتخب را بررسی خواهیم کرد.
1-پوشش اخبار
در حال حاضر تمرکز تمام جهان به سمت آخرین اخبار مرتبط با ویروس کرونا است. به همین خاطر نیز ضروری است تا شما هم به این مسئله توجهی ویژه داشته باشید. در این راستا مهمترین اصل، اعتبار بالای محتواها است. درواقع مخاطب باید اطمینان داشته باشد که می تواند به اخبار و مقالات شما در رابطه با این موضوع، اعتماد نماید. در این رابطه صحبت از اقداماتی که برای حفظ امنیت و کمک به کاهش احتمال ابتلای مردم به کرونا کرده اید، باعث خواهد شد تا وجهه خوبی از برند شما شکل گیرد.
مطلب مرتبط: راهکارهای جذب مشتریان
2-گوش دادن
با توجه به این امر که میزان استفاده افراد از اینترنت به خاطر شرایطی نظیر قرنطینه خانگی، به مراتب بیشتر شده است، با این حال این امر به معنای آن نیست که مخاطب صرفا بازدیدکننده اقدامات شما باشد. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که با توجه به زمان به مراتب بیشتری که مخاطب در شرایط حال حاضر در اختیار دارد، تمایل آنها به برقراری ارتباط نیز افزایش پیدا کرده است. به همین خاطر اکنون لازم است تا نقش یک شنونده را نیز ایفا نمایید. در این رابطه توصیه می شود که صبر و آستانه تحمل بالایی را داشته باشید. درواقع مخاطبان شما ممکن است حتی تندترین انتقادها را نیز داشته باشند، با این حال شما نباید واکنشی را از خود نشان دهید که به اعتبار برند ضربه می زند. در نهایت اگر در زمینه ایجاد ارتباطات بهتر گام بردارید، پساکرونا برای شما توأم با موفقیت های زیادی خواهد شد.
3-صداقت
بسیاری از مدیران تصور می کنند که در شرایط حال حاضر، باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا اوضاع را کاملا آرام نشان داده و به این طریق، اطمینان مخاطبان خود را از دست ندهند، با این حال این امر تنها باعث خواهد شد تا با مشکلات بیشتری مواجه شوید. در این راستا بهترین اقدام، صداقت بوده و لازم است تا در رابطه با مشکلات حال حاضر، مخاطبان و مشتریان خود را آگاه سازید. این امر کمک خواهد کرد تا امکان درک متقابل شکل گیرد. در کنار این موضوع نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که صحبت از مشکلات تنها زمانی تاثیرگذار است که شما افراد را به آینده ای بهتر، امیدوار نگه دارید. برای مثال می توانید به مشتری این اطمینان را بدهید که پس از طی کردن این شرایط سخت، قدردانی لازم را از افرادی که حمایت کرده اند، خواهید داشت. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که در بازار هیچ چیز به اندازه صداقت، تاثیرگذار نخواهد بود.
مطلب مرتبط: 4 روش ساده برای جذب مشتری
4-فروش را در مرحله دوم قرار دهید
مشتری در شرایط حال حاضر با انواع تردیدها و حتی مشکلات مالی مواجه است. درواقع تمایل به خرید به صورت کلی کاهش پیدا کرده و در این شرایط اگر بر روی این موضوع تاکید داشته باشید، بدون شک همه چیز را از دست خواهید داد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در حال حاضر شما باید بر روی رفع نیازها و کمک کردن تمرکز کنید که نتیجه آن، خرید خواهد بود. درواقع هیچ گونه تبلیغی در شرایط حال حاضر، نتیجه بخش نبوده و شما باید به خوبی این موضوع را ثابت کنید که انتخاب شما، نتایج فوق العاده ای را به همراه دارد. در این راستا آموزش رایگان، یکی از بهترین استراتژی ها محسوب می شود. در این راستا بسیاری از برندها، خود را برای شرایط پساکرونا آماده می کنند. درواقع اکنون با توجه به کاهش تقاضا، بهترین زمان برای پوشش ضعف هایی است که تاکنون زمانی برای رفع آنها نداشته اید.