شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

تب تولید محتوا در یوتیوب چند وقتی هست که حسابی داغ شده و همه به دنبال ایجاد کانال در این فضا هستند. در این میان برخی از کارآفرینان نه تنها دنبال توسعه کسب و کارشان در این فضا می روند، بلکه دنبال کسب ایجاد برند شخصی نیز هستند. با این حساب وضعیت در یوتیوب حسابی شلوغ و پر از رقابت است.

وقتی تعداد برندها یا به قول معروف اکانت های تجاری در یوتیوب به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند، اعتماد به هر اکانت بدل به کاری بی نهایت سخت می شود. خب از کجا معلوم این اکانت جعلی نباشد؟ این دغدغه ای است که بسیاری از پلتفرم ها در طول سال های اخیر با رونمایی از تیک آبی در تلاش برای رفع آن بوده اند. این یعنی اکانت شما در یوتیوب یا هر پلتفرم دیگری در صورتی که تیک آبی دریافت کند، مورد تایید آن پلتفرم خواهد بود. 

بی شک دریافت تیک آبی نقش مهمی در ارتباط بهتر با مخاطب هدف خواهد داشت. اینطوری دست کم شما به طور مداوم زیر ذره بین و همچنین شک و تردید کاربران قرار ندارید. در عوض آنها با خیال راحت به سراغ شما آمده و مسیرهای ارتباطی را خراب نخواهند کرد. 

قبول دارم دریافت تیک آبی در یوتیوب رویای بی نهایت جذابی محسوب می شود، اما به این سادگی ها امکان پذیر نیست. خب کلی برند در سراسر دنیا به دنبال تحقق این نکته هستند. به علاوه، گوگل نیز اعتبارش را از سر راه نیاورده تا پای هر برندی خرج کند. این یعنی شما باید مثل یک بازیگر تازه کار خودتان را به کارگردان قصه (همان گوگل!) ثابت کنید. برای این کار هم چاره ای به غیر از تولید محتوای درست و حسابی و همچنین نشان دادن صداقت تان در تعامل با مخاطب ندارید. این مسئله ای است که باید به طور مداوم مورد توجه شما قرار داشته باشد. 

ما در این مقاله قصد داریم برخی از نکات مهم برای دریافت سریع و بی دردسر تیک آبی در یوتیوب را به اتفاق شما مرور کنیم. اگر شما هم دوست دارید در این میان وضعیت بهتری از نقطه نظر تعامل با مخاطب هدف داشته باشید، بد نیست در ادامه با ما همراه شوید. این امر به شما کمک خواهد کرد تعامل بسیار بهتری با مخاطب تان داشته و اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید. 

تیک آبی در یوتیوب به چه دردی می خورد؟

تیک آبی در یوتیوب به چه دردی می خورد؟

اولین سوالی که باید به طور دقیق بدان جواب دهیم، مربوط به کاربردهای تیک آبی در یوتیوب است. اصلا این تیک به چه دردی می خورد و اگر آن را نداشته باشیم، چه موقعیت هایی را از دست می دهیم؟ این سوالی است که بسیاری از کارآفرینان باید جوابی درست برای آن پیدا کنند. 

مطلب مرتبط: چطور تبدیل به یک یوتیوبر تمام وقت شویم؟

خب اگر قرار باشد برخی از مزایای این تیک آبی را مرور کنیم، باید اول از همه به افزایش محدودیت زمان محتوا اشاره کنیم. اگر شما کانال رسمی با تیک تایید از یوتیوب داشته باشید، فرصت آپلود ویدئوهای بالاتر از 15 دقیقه را نیز خواهید داشت. این امر به شما کمک می کند تا اثرگذاری بهتری بر روی مخاطب تان داشته و اوضاع را به سود خود تغییر دهید. در این رابطه برخی از کارآفرینان خیال می کنند قرار است برای همیشه در قالب اکانت معمولی کارشان را جلو ببرند. خب در این حالت فرق شما با کاربران عادی در چه خواهد بود؟ این مسئله ای است که به غیر از تیک آبی هرگز حل نمی شود. 

نکته دیگری که در این میان باید بدان توجه نشان دهید، مسئله مربوط به اعتبارتان در نگاه کاربران است. خب این روزها بسیاری از کاربران اصلا توجهی به کانال های فاقد تیک آبی ندارند. دلیل این امر هم کاملا روشن است. اگر یک کانال حوصله دریافت تیک آبی را ندارد، چطور حوصله تولید محتوای حرفه ای را خواهد داشت؟ این مسئله ای است که بسیاری از بازاریاب ها باید به طور دقیق درباره اش حرف بزنند. 

بحث دیگری که در این رابطه مورد توجه قرار می گیرد، توانایی استفاده از گزینه ‎لایو است. خب یوتیوب برای کاربران عادی یا کسانی که کانال معمولی دارند، این قابلیت را فعال نمی کند. به همین خاطر شما باید اقدام به استفاده از تیک آبی برای دسترسی به این ویژگی کنید. این امر به شما کمک می کند تا رابطه ای نزدیک تر با مخاطب تان برقرار کرده و دیگر نگران ریزش شدید دنبال کننده نباشید. 

شاید فکر کنید یوتیوب برای لایو استریم شرایط خیلی سختی دارد. خب دلیل این امر تلاش برای پرهیز از بروز اتفاقاتی است که در فیس بوک روی داده است. اگر یادتان باشد، در طول چند سال اخیر گزارش های عجیب و غریبی درباره لایو استریم های مجرمانه در فیس بوک دست به دست می شد. این لایو استریم ها خیلی وقت ها کاربران را حسابی اذیت کرده و اعتبار فیس بوک را زیر سوال می برد. به همین خاطر گوگل در این رابطه اصلا ریسک نکرده است. 

آخرین نکته ای که درباره مزیت دریافت تیک آبی در یوتیوب باید درباره اش بحث کنیم، مربوط به بهبود اوضاع سئو است. خب الگوریتم یوتیوب به کانال هایی که تایید رسمی دارند، روی بهتری نشان می دهد. بنابراین شما باید تمام حواس تان را جمع کنید تا به خوبی از این مزیت به سود خودتان استفاده کنید وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

اگر همین حالا هم اوضاع تان در یوتیوب تعریف چندانی ندارد، احتمالا به هیچ کدام از مزایای تیک آبی دسترسی ندارید. خب ما در ادامه سعی می کنیم به شما نشان دهیم چطور مزایای مورد نظر را به سادگی و راحتی هرچه تمام تر  به دست بیاورید. کافی است با ما همراه باشید تا این ماموریت مهم را با موفقیت هرچه تمام تر به پایان برسانید. 

چطور در یوتیوب کانال مان را تایید کنیم؟

چطور در یوتیوب کانال مان را تایید کنیم؟

حالا که برخی از مزایای مهم تیک آبی در یوتیوب را بررسی کردیم، نوبتی هم باشد، باید درباره روش کار صحبت کنیم. خب اصلا چطور باید این تیک را به دست آورد. این مسئله ای است که برخی از کارآفرینان اصلا بدان توجه ندارند. انگار که این تیک باید خود به خود از آسمان فرود آید!

ما در روزنامه فرصت امروز اصلا میانه خوبی با دست روی دست گذاشتن نداریم. به همین خاطر در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین نکات از نقطه نظر تعامل میان شما و یوتیوب برای دریافت تیک آبی را زیر ذره بین ببریم. این شما و این هم مراحل دریافت تیک آبی.

اطمینان از آماده بودن کانال

اطمینان از آماده بودن کانال

خیلی وقت ها کارآفرینان دنبال هدفی می روند که هنوز برای آن آمادگی کامل را ندارند. این امر در مواقعی مثل دریافت تیک آبی بیشتر از هر زمان دیگری خودش را نشان می دهد. خب یوتیوب در این رابطه برخی اصول اولیه را به روشنی با شما در میان گذاشته است. این یعنی مثلا باید حداقل صد هزار دنبال کننده داشته باشید وگرنه اصلا کانال تان جزو اولویت های دریافت تایید نخواهد بود. 

شاید فکر کنید تعداد دنبال کننده بالا بی نهایت زیاد است. خب راستش را بخواهید، ما هم با شما موافق هستیم. با این حال گوگل شیوه کار خاص خودش را دارد. آنها دوست دارند مطمئن شوند کانالی که تیک تایید می گیرد، از همه نظر مطمئن است. بنابراین اگر هنوز به این میزان از دنبال کننده نرسیده اید، بد نیست الکی خودتان را آزار ندهید. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته و حتی اوضاع تان در بازار را نیز بی نهایت دشوار سازد. 

مطلب مرتبط: چگونه در یوتیوب درآمدزایی کنیم؟

نکته دیگری که اهمیت بسیار زیادی از نظر گوگل دارد، میزان اعتبار یک کانال در زمینه تولید محتوای اختصاصی است. به زبان خودمانی، شما قرار نیست صرفا محتوایی از دیگران کپی کرده و انتظار دریافت تایید داشته باشید. این امر از نظر گوگل نوعی تقلب محسوب می شود. بنابراین طبیعی است که روی خوش به شما نشان نداده و کارتان به جاهای باریک بکشد. 

اگر تا حالا دست به تولید محتوای اختصاصی برای کانال تان نزده اید، از همین حالا باید به دنبال تغییر شرایط باشید. این مسئله ای است که به شما برای تعامل با مخاطب کمک زیادی خواهد کرد. خب وقتی یک کانال محتوای خاص خودش را داشته باشد، خیلی ساده تر فرصت اثرگذاری بر روی مخاطب را به دست می آورد. این مسئله ای است که گاهی اوقات مورد بی توجهی قرار می گیرد. البته در این رابطه وضعیت برندها بسیار بهتر است. معمولا این اینفلوئنسرها یا یوتیوبرهای شخصی هستند که کپی کاری را در سطحی بسیار وسیع دنبال می کنند. 

آخرین مسئله ای که در این میان باید مورد توجه شما قرار گیرد، ایجاد یک پروفایل کامل و بدون نقص است. این یعنی شما علاوه بر عکس پروفایل، نیاز به توضیحات تکمیلی درباره خودتان هم دارید. این امر به شما کمک می کند تا اثرگذاری تان بر روی مخاطب در سطحی بسیار باورنکردنی دنبال شود. خب تا وقتی کاربران توضیحات دقیقی درباره شما مشاهده نکنند، اعتمادشان به کانال تان جلب نمی شود. این مسئله درباره یوتیوب نیز مصداق دارد. پس تا زمانی که هنوز اعتمادتان به طرف مقابل کامل نشده است، نباید دست به کاری عجیب یا غیرقابل پیش بینی بزنید. این مسئله می تواند اوضاع تان را به طور کامل به هم ریخته و کارتان را نیز با چالش های اساسی رو به رو سازد. 

شروع ثبت درخواست

شروع ثبت درخواست

حالا که از نظر نکات ابتدایی اوضاع کانال تان خیلی بد نیست، می توانید کارتان برای ثبت درخواست را از همین حالا شروع کنید. این درخواست باید از طریق کانال رسمی تان اعلام شده و به طور معمول چند روزی بررسی اطلاعات و همچنین اوضاع کانال تان طول می کشد. 

یادتان باشد، هرچه جزییات بیشتری در این مرحله درباره برندتان بدهید، کارتان بعدا ساده تر می شود. پس لازم نیست خیلی نگران شده یا حتی دستپاچه شوید. 

متاسفانه برخی از کارآفرینان در این مرحله سعی می کنند با توضیحات عجیب و غریب درباره کانال یا کسب و کارشان نظر گوگل را جلب کنند. خب در این صورت باید از همین حالا نسبت به پیامدهای وحشتناک این تاکتیک به شما اخطار دهیم. خب گوگل درباره اصالت کسب و کارها با کسی شوخی ندارد. پس اگر فکر کرده اید به این سادگی از کنارتان عبور خواهد کرد، سخت در اشتباهید. بهترین راهکار در این میان تلاش برای بیان واقعیت ها درباره کسب و کارتان است. 

اگر شما شرایط مورد بحث در بخش قبلی را داشته باشید، دردسرهای زیادی برای دریافت تیک آبی نخواهید داشت. این امر می تواند کمی زمانبر شود، اما در نهایت شما به هدف مورد نظرتان خواهید رسید. بد نیست در این بازه زمانی همیشه اطلاعات مربوط به برندتان را آپدیت کنید. 

به علاوه، اگر ایمیل یا پیامی از سوی گوگل دریافت کردید، باید به بهترین شکل ممکن بدان جواب دهید. سرعت عمل شما در این میان تعیین کنندگی بسیار زیادی خواهد داشت. پس تعارف را کنار گذاشته و هر طور که فکر می کنید، کنار گوگل باشید تا تیک تان را بگیرید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در یوتیوب با ترندهای اساسی

درخواست مجدد در صورت شکست

درخواست مجدد در صورت شکست

اگر به هر دلیلی گوگل درخواست تان برای دریافت تیک آبی را مورد بی توجهی قرار داد، بهتر است بعد از مدتی دوباره اقدام کنید. این امر می تواند به دلایل مختلفی روی دهد. مثلا شاید شما به تازگی حداقل شرایط مورد تایید برای رسمی شدن کانال تان را پیدا کرده باشید. در این صورت فرآیند تایید شما از سوی گوگل به خوبی همگام سازی نشده است. کمی صبر و درخواست دوباره در این میان احتمالا مشکل را حل می کند. 

نکته دیگری که در این میان باید مورد توجه شما قرار گیرد، مربوط به مسئله استفاده از شرایط نصفه و نیمه است. خب بسیاری از کانال ها به خیال اینکه گوگل به راحتی گول می خورد، با شرایط نصفه و نیمه سراغ کسب تاییدیه می روند. در این شرایط اصلا بعید نیست گوگل یکهو کار شما را خراب کرده و برای مدت زمانی مشخص شما را از ثبت دوباره درخواست محروم کند. بنابراین باید حواس تان در رابطه با ثبت درخواست در رابطه با تیک آبی حسابی جمع باشد. 

اگر نظر ما را بخواهید، بد نیست گاهی اوقات وضعیت کانال تان را با کانال هایی که تیک آبی دارند، مقایسه کنید. این امر شاید برای خودتان خیلی سخت یا حتی دردناک باشد، اما اوضاع تان را به بهترین شکل نشان خواهد داد. در این صورت دیگر لازم نیست دم به دقیقه دنبال متر و معیارهایی برای ارزیابی شرایط کانال تان باشید. ماجرا جالب شد، نه؟

یادتان باشد، شما هرگز نباید تسلیم شوید. این کار می توانید اوضاع تان برای دریافت نظرات مثبت را با مشکلات زیادی رو به رو سازد. به همین خاطر ضروری است به طور جدی کارتان را دنبال کرده و در صورت نیاز از دیگران نیز کمک بگیرید. 

چطور تیک آبی یوتیوب را حفظ کنیم؟

چطور تیک آبی یوتیوب را حفظ کنیم؟

اگر فکر کرده اید دریافت تیک آبی آخر ماجراست، باید حسابی ناامیدتان کنیم. شما در این میان نه تنها شرایط بسیار ویژه ای دارید، بلکه اوضاع تان از نقطه نظر تعامل با مخاطب هدف نیز در شرایط بسیار سختی قرار دارد؛ چراکه گوگل گاهی اوقات به خاطر عملکرد نامناسب یک کانال یا حتی عدم فعالیتش به طور کلی تیک آبی را پس می گیرد. بنابراین شما باید حواس تان به جزییات عملکرد برند در این رابطه باشد وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

تیک آبی یوتیوب همانطور که نیازمند تلاش بسیار برای دریافت در وهله نخست است، باید برای حفظش نیز برنامه ریزی شود. وگرنه شما بعد از کلی سعی و تلاش به ساده ترین شکل ممکن تیک تان را از دست می دهید. ما در این بخش سعی می کنیم به شما یاد دهیم چطور تیک تان را به خوبی حفظ کرده و از دستش ندهید. 

مطلب مرتبط: توسعه کانال یوتیوب و جذب دنبال کننده در کمترین زمان ممکن

رعایت شرایط و ضوابط یوتیوب

رعایت شرایط و ضوابط یوتیوب

وقتی شما تیک آبی دریافت می کنید، نظارت یوتیوب بر روی شما بیشتر از گذشته خواهد شد؛ چراکه تولید محتوای نامناسب در این مرحله از سوی شما به مثابه شریک جرم بودن گوگل هم هست؛ چراکه به شما اعتماد کرده و اجازه تولید محتوا در قالب یک کانال رسمی را صادر کرده است. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم اوضاع برای کسب و کارها در صورت دریافت تیک آبی حتی سخت تر از گذشته خواهد شد. همین امر ما را به سوی استفاده از تیک مورد نظر در شرایط بسیار متفاوت کشانده است. 

بی تردید شرایط خاص یوتیوب برای تولید محتوا در خود این پلتفرم به خوبی اعلام شده است، اما شما به عنوان یک کانال رسمی باید برخی از خطوط قرمز را جدی تر بگیرید. مثلا تولید محتوای توهین آمیز حتی اگر در قالب شوخی هم باشد، عواقب سنگینی برای شما به همراه خواهد داشت. شاید برخورد تصادفی گوگل در این رابطه خطرها را بیشتر هم کرده باشد. به طوری که گوگل هیچ متر و معیار مشخصی برای وضعیت کسب و کارها در این رابطه تعریف نکرده است. همین امر مشکلات در رابطه با شوخی های ریسکی را بی نهایت افزایش داده است. اگر نظر ما را بخواهید، بهتر است به عنوان یک کارآفرین دوراندیش از همین ابتدا دور چنین نکاتی را خط بکشید. 

اسم کانال را تغییر ندهید

اسم کانال را تغییر ندهید

برخی از کارآفرینان یا یوتیوبرها به محض اینکه کانال شان تیک آبی دریافت می کند، سراغ تغییر اسمش می روند. این کاری است که ریسک بالایی در زمینه از دست دادن تیک مورد نظر دارد؛ چراکه گوگل فکر می کند شما کانال را فروخته اید یا ماهیت فعالیت تان به طور کامل عوض شده است. بنابراین باید دوباره خودتان را به مخاطب اثبات کنید. 

بسیاری از کسب و کارها در بلندمدت به دنبال تغییر اسم برندشان هستند. این امر می تواند روی اسم کانال شان هم تاثیر بگذارد. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم کسب و کارها اصلا نباید اسم شان را به این سادگی تغییر دهند. هرچه باشد، شما در طول زمان شهرت خوبی در رابطه با تعامل با مخاطب هدف پیدا کرده اید. اگر اسم تان به طور ناگهانی تغییر کند، این رابطه با چالش های زیادی همراه خواهد شد. آن وقت شما می مانید و کلی اعتراض که راهی برای برون رفت از آن ندارید. 

قبول دارم گاهی اوقات تغییر اسم استراتژی بی نهایت جذابی به نظر می رسد، اما شما قرار نیست همیشه به آن تن دهید. پس سعی کنید تا جای ممکن هنگام انتخاب اسم کانال با دقت عمل کنید. این امر می تواند در آینده کاری تان اثرگذاری بسیار زیادی داشته باشد. ماجرا جالب شد، نه؟

یوتیوب فقط در صورتی که شما از مدت ها قبل درباره تغییر اسم کانال تان به تیم فنی اطلاع دهید، برخورد ملایمی با شما خواهد داشت. البته در این رابطه باید به آنها اطمینان دهید که حوزه کاری تان عوض نخواهد شد و همچنان همان محتوای قبلی را تولید می کنید. اینطوری دیگر از شر از دست دادن تیک آبی در امان خواهید بود. 

مطلب مرتبط: چطور دنبال کنندگان برندتان در یوتیوب را افزایش دهید؟

سخن پایانی

آشنایی با نکات کلیدی در زمینه دریافت تیک آبی در یوتیوب

یوتیوب یکی از فرصت های بسیار خوب برای تولید محتوا و تعامل با مخاطب هدف محسوب می شود. بسیاری از کارآفرینان خیال می کنند در دنیای امروز همین که محتوایی هرچند دست دوم در یوتیوب بارگذاری کنند، کارشان تا حدی راه می‎افتد. خب در این صورت بحث از تیک آبی کاملا بی مورد خواهد بود. با این حال اگر شما به طور جدی در زمینه تولید محتوا در یوتیوب فعال هستید، نکات این مقاله به افزایش اعتبارتان کمک می کند. 

ما در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با نکات کلیدی در زمینه دریافت تیک آبی در یوتیوب کرده باشد. از اینجا به بعد شما دیگر باید خودتان دست به کار شده و سعی و تلاش تان برای دریافت تیک مورد نظر را رقم بزنید. مثل همیشه اگر سوالی درباره مراحل این فرآیند داشتید یا جایی به مشکل خوردید، همیشه می توانید روی ما حساب کنید. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید. 

منابع:

https://localiq.com

https://support.google.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ops5F9LA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه