اگرچه موضوع شنود و جاسوسی از کاربران توسط فیس بوک، پرونده ای 9 ساله محسوب می شود و کمتر کسی را می توان پیدا کرد که از جزییات آن باخبر نباشد، با این حال حکم جدید دادگاه بسیاری از افراد را با شگفتی مواجه کرده است.
درواقع اگرچه برای آخرین بار این پرونده در سال 2017 مختومه اعلام شد و اقدامات فیس بوک عادی تلقی شد، با این حال دادگاه جدید اعلام کرده است که فعالیتهای این شبکه اجتماعی ابدا قابل توجیه نبوده و نقض حریم شخصی محسوب میشود، با این حال این موضوع تنها مشکل حال حاضر فیس بوک نبوده و عملکرد دیرهنگام مارک زاکربرگ در رابطه با نژادپرستی، باعث شده است تا بسیاری از برندهای مطرح، تبلیغات خود را در این شبکه متوقف کنند. این امر خود ضربه سنگینی به سودآوری فیس بوک محسوب میشود.
همچنین با توجه به این امر که برخی از کارشناسها عقیده دارند که درآمد اصلی این شبکه بر پایه فروش اطلاعات کاربران محسوب میشود. منع اقدامات، جریمه سنگین در کنار کنترل فعالیتهای فیس بوک میتواند این برند را در شرایط بسیار بدی قرار دهند. تحت این شرایط ممکن است حتی امنیت اطلاعات کاربران در دو شبکه زیرمجموعه به نام اینستاگرام و واتساپ نیز زیر سوال رفته و آنها نیز قربانی شوند. حال باید دید که شرایط برای قدیمیترین شبکه اجتماعی جهان به چه صورت ادامه پیدا خواهد کرد. درواقع این شرایط خود فرصتی ایدهآل برای رقبای سرسختی نظیر تیکتاک محسوب میشود.