بدون شک تمامی مدیران نسبت به اهمیت تولید محتوا در جهان امروز واقف هستند. با این حال این امر به معنای فعالیت حرفه ای تمامی آنها نبوده و آمارها در این زمینه حاکی از آن است که بیش از 70 درصد برندهایی که در این زمینه فعالیت دارند، تولید محتوایی حرفه ای را انجام نمی دهند. این آمار فاجعه بار به معنای آن است که باید در این رابطه بیشتر صحبت کرد. اگرچه می توان راهکارها و توصیه های مختلفی را برای بهبود اقدامات ارائه کرد، با این حال در گام نخست اگر با رایج ترین آنها آشنا شوید، بدون شک تا حد زیادی مشکلات شما برطرف خواهد شد. تحت این شرایط مسیر برای بهبودهای بیشتر نیز هموار خواهد بود.
در ادامه چهار مورد از رایج ترین اشتباهات که مانع از فعالیت حرفه ای در زمینه تولید محتوا می شود را بررسی خواهیم کرد.
1-عدم استفاده از سایت برای گسترش کسب و کار
یکی از رایج ترین اشتباهات افراد این است که ارتباط لازم میان سایت و کسب و کار خود را ایجاد نمی کنند. این امر در حالی است که یکی از اهداف اصلی، تبلیغ کسب و کار شما است، در غیر این صورت حتی با کسب مخاطبان بالا نیز در زمینه فروش با مشکل مواجه خواهید بود. به همین خاطر در کنار تلاش برای تولید محتوای حرفه ای و جذاب، لازم است تا به نحوه ارتباط دادن آن به کسب و کار خود و در نهایت فروش بیشتر نیز فکر نمایید. بدون شک بررسی سیاست برندهای موفق در این زمینه، راهنمای بسیار خوبی برای شما خواهد بود.
مطلب مرتبط: چگونه خلاقیت در تولید محتوا داشته باشیم
2-اتلاف وقت برای تولید محتوا
کمال گرایی موردی است که باعث می شود تا اقدامات با سرعت بسیار پایینی همراه باشد. با این حال با نگاهی به محتواهای محبوب سایت ها و شبکه های اجتماعی، متوجه ساده بودن و حتی اشتباهات موجود در آنها خواهید شد. درواقع ایده از نحوه بیان مهمتر بوده و عاملی که باعث نگه داشتن مخاطب می شود، نظم کاری است. به صورت کلی شما هر روز باید محتوا ارسال نمایید که در این زمینه توجه به تنوع نیز بسیار مهم است. انواع محتوا نظیر متن، اینفوگرافی، ویدئو و پادکست باید مورد توجه شما باشد. در این زمینه این نکته را فراموش نکنید که هیچ چیز در بهترین حالت خود قرار ندارد و در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، لازم است تا در کنار تلاش برای کیفیت کار خود، محدودیت زمانی نیز داشته باشید. با کمک گرفتن از افراد حرفه ای و استفاده از ابزارهای جدید، بدون شک می توانید زمان خود را مدیریت کنید.
مطلب مرتبط: الزامات تولید محتوا در سال 2021
3-سخت بودن مراحل ثبت نام
این امر که افراد در سایت شما ثبت نام کنند، موضوعی بسیار مهم بوده و باعث می شود که شما با در اختیار داشتن بانک اطلاعات مخاطبین، بتوانید طرح های متنوعی را به اجرا گذارید. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که ثبت نام باید تنها با یک کلیک امکان پذیر باشد. در این زمینه شیوه گوگل، بسیار مناسب است. در رابطه با سرویس هایی نظیر گوگل پلی، شما با یک کلیک می توانید ثبت نام خود را نهایی کنید. به همین خاطر شما هم باید چنین امکانی را برای خود مهیا سازید. در این زمینه می توانید با ارسال ایمیلی، از افراد بخواهید که در فرصت مناسب، اطلاعات خود را تکمیل نمایند. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که این امکان وجود دارد که مخاطب در شرایط مناسبی نباشد و طولانی بودن یک اقدام، کاملا آنها را آزار خواهد داد. همچنین لازم است تا دلایل جذابی برای ثبت نام ارائه دهید. برای مثال تخفیف ویژه اولین خرید، یکی از این موارد محسوب می شود.
4-عدم توجه به مخاطب
تصور بسیاری از ادمین ها این است که صرفا باید اقدامات خود را انجام دهند و مخاطب به صورت طبیعی به وجود می آید. این موضوع اگرچه تا حدودی درست است. با این حال فراموش نکنید که هدف تنها نباید جذب مخاطب باشد. درواقع مرحله مهمتر از آن، حفظ مخاطب است. این موضوع تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که شما پیگیر باشید. در این راستا توصیه می شود که به صورت مداوم پیام هایی را برای مخاطبان خود ارسال نمایید و با نظرسنجی های مختلف، از رضایت آنها اطمینان حاصل نمایید. همچنین فراموش نکنید که میانگین فعالیت در حوزه های مختلف کسب و کار متفاوت است. همچنین شما باید در کنار تولید محتوا، به اخبار داخلی و خارجی حوزه کسب و کار خود نیز توجه داشته باشید.
مطلب مرتبط: 3 مرحله مهم در تولید محتوا
در نهایت فراموش نکنید که این موارد به ظاهر ساده، تاثیر بسزایی را دارند. به همین خاطر نباید تصور کنید که ساده بودن آنها به معنای کم اهمیت بودن است. تمامی این چهار مرحله لازم است تا به صورت مداوم انجام شود در غیر این صورت نتیجه ای را دربر ندارد.