برند گپ در طول ماه های گذشته با مشکلات مالی بسیار زیادی مواجه بوده است. بدون تردید شیوع ویروس کرونا بر روی فعالیت اغلب کسب و کارها تاثیر منفی گذاشته است. این امر موجب تعطیلی دائمی دو شعبه گپ در شهر سانفرانسیسکو شده است. نکته جالب در این میان شروع فعالیت این برند از همان شهر است. با این حساب گپ دیگر در شهر محل تاسیس اش شعبه اصلی نخواهد داشت.
سخنگوی برند گپ در رابطه با دلیل تعطیلی دائمی شعبه های اصلی گپ در سانفرانسیسکو اینگونه اظهارنظر کرده است: «ما با اعتماد بالا به اصول کسب و کارمان تعطیلی دائمی دو شعبه اصلی برندمان را اعلام کرده ایم. حفظ سلامت کارکنان و مشتریان همیشه جزو اولویت های اصلی ما بوده است بنابراین ادامه فعالیت شعبه های اصلی برند در شرایط کنونی دلیلی ندارد. تعطیلی شعبه های اصلی گپ در سانفرانسیسکو به معنای تعدیل نیرو نیست. ما در تلاش برای ترغیب انگیزه کارکنان شعبه های موردنظر برای ادامه فعالیت در بخش های دیگر شرکتمان هستیم.»
برند گپ در تلاش برای کاهش هزینه های جاری و جهت گیری به سوی کسب و کار آنلاین تغییرات بسیار زیادی در نحوه فعالیتش ایجاد کرده است. این امر در طول ماه های اخیر موجب انتقادهای بسیار زیادی نسبت به احتمال تعدیل نیروی گسترده از سوی این شرکت شده است. نکته مهم در این میان برنامه بلندمدت گپ برای حضور فعال تر در عرصه بازاریابی و فروش آنلاین است. بحران کرونا عدم کفایت ادامه برنامه خرده فروشی حضوری را ثابت کرده است. بسیاری از برندها در این میان در تلاش برای ورود به کسب و کارهای آنلاین هستند. گپ نیز به عنوان یکی از برندهای محبوب در میان مشتریان در صدر این فهرست قرار دارد.