برند چیلیز نامی آشنا برای علاقه مندان به صنعت فست فود در سراسر جهان است. این برند از سال 1975 تا به حال یکی از موفق ترین الگوهای تبلیغاتی را ارائه کرده است. امروزه تعامل نزدیک با مشتریان بدل به ترندی محبوب میان شرکت های مختلف شده است. نکته جالب در مورد چیلیز پایبندی آن به این اصل از همان ابتدای شروع به فعالیتش است. در دوران کنونی با توسعه شبکه های اجتماعی نحوه فعالیت برند چیلیز مبتنی بر تهیه محتوایی از تجربه خرید مردم کشورهای مختلف از شعبه های اش است. با نگاهی کوتاه به صفحه رسمی چیلیز در اینستاگرام به خوبی امکان درک اهمیت فعالیت این برند و نحوه تاثیرگذاری ادمین های آن بر روی مخاطب وجود دارد.
امروزه یکی از اقدامات جالب برندها فراهم سازی امکان سفارش آنلاین برای مشتریان است. برندهای فعال در عرصه فست فود و رستوران ها در این زمینه اندکی عقب تر از سایر حوزه ها هستند. دلیل این امر ماهیت دشوار ثبت سفارش و تحویل به موقع غذا در مقیاس وسیع است. برند چیلیز در این زمینه دست به اقدام شجاعانه ای زده است. براساس اعلام رسمی این برند از 9 تا 19 نوامبر امکان سفارش آنلاین در اپ یا سایت رسمی چیلیز برای مشتریان مجانی وجود خواهد داشت.
نکته مهم در زمینه سفارش آنلاین منوی چیلیز نحوه شخصی سازی هر غذا برای مشتریان است. بر این اساس بر روی جعبه غذا نام سفارش دهنده درج خواهد شد. همچنین مخلفات سفارش نیز به صورت کاملا رایگان عرضه می شود. در کنار این موارد باید به اعطای یک قاب چوبی برند چیلیز و همچنین یک شمع جالب اشاره کرد. در مورد شمع موردنظر باید به تلاش چیلیز برای تاثیرگذاری حداکثری بر روی حواس مشتریان توجه داشت. شمع بسته بندی کمپین تازه چیلیز شامل بوی فلفل به صورت ملایم است. به این ترتیب خانه مشتریان بوی این برند را خواهد گرفت. این نوآوری در میان شیوه بازاریابی و تبلیغات سایر رقبای چیلیز بی نظیر است. تا به حال کمتر برندی به فکر جلب نظر مشتریان بر اساس انتخاب بوی مشخص برای برندش افتاده است. به همین خاطر پیش بینی کارشناس ها از عملکرد کمپین «چیلیز در خانه من» بسیار امیدوارکننده است.
مطلب مرتبط: بررسی کمپین های تبلیغاتی دو کمپانی کوکاکولا و پپسی / رقابت نوشیدنی ها
برند چیلیز فرآیند تحویل سفارش آنلاین غذا را ماه ژوئن سال جاری در دستور کار قرار داد. از آن زمان تا به حال 1.7 میلیون مشتری به طور آزمایشی از چیلیز غذای آنلاین خریداری کرده اند. با توجه به تجربه مطلوب چیلیز از بازخوردهای 1.7 میلیون از مشتریانش و رفع ایرادهای موجود کمپین «چیلیز در خانه من» بسیار دقیق تر اجرا می شود. بی شک کمپین تازه برند چیلیز نقش مهمی در جلب نظر مشتریان و تبدیل شان به خریدار وفادار برند خواهد داشت بنابراین باید منتظر پایان این کمپین و ارزیابی نتایج هیجان انگیز آن باشیم.