دنیای کسب و کار در طول دهه های متمادی به طور مداوم تغییر کرده است. این امر به برندها برای ماندگاری بهینه در بازار کمک کرده و شانس شان را نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان باید همیشه به دنبال هماهنگی با تغییرات ارائه نوآوری های مناسب باشید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و باقی ماندن در کورس رقابت میان برندهای مختلف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. شناسایی و هماهنگی با تغییرات در طول سال های اخیر اهمیت بیشتری نیز پیدا کرده است. این امر می تواند شرایط شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای ساده سازد. دلیل آن هم بروز همه گیری کرونا در طول سال های اخیر است. چنین امری شرایط کاری را برای تمام برندها به طور قابل ملاحظه ای سخت کرده است. با این حساب شما نیز باید آماده تغییرات قابل ملاحظه در حوزه کاری تان برای هماهنگی با تغییرات موردنظر باشید، در غیر این صورت وضعیت تان به طور مداوم بدتر خواهد شد.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از کسب و کارها با بیشترین میزان تغییر در طول سال های اخیر است. این امر به شما برای شناسایی مهمترین جریان های تغییر کمک خواهد کرد. همچنین اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار در حوزه های موردنظر نیز باشید، این نکات به کارتان خواهد آمد.
مطلب مرتبط: تحول دنیای کسب و کارهای کوچک با فناوری ها و ترندهای جدید
عرصه بهداشت و سلامت
دنیای بهداشت و سلامت بیشترین تاثیر را از همه گیری کرونا پذیرفته است. این امر برای بسیاری از برندها بسیار سنگین بوده است. تکاپو برای ساخت واکسن در بسیاری از موسسه های بهداشتی به خوبی بیانگر این امر است. در کنار این امر داغ شدن ترند خدمات سامت از راه دور نیز در همین راستا قرار می گیرد.
همه گیری کرونا میزان مراجعه حضوری به مراکز درمان را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده است. در عوض بسیاری از برندها و موسسات با ارائه خدمات از راه دور فقدان این امر را جبران کرده اند. انواع اپ های سلامت که در طول سال های اخیر روانه بازار شده است، در جریان کرونا امکان معاینه آنلاین برای برندها را به همراه داشته است. با این اوصاف بیماران برای دریافت نسخه و راهنمایی های پزشکی مشکلات زیادی پیش رو ندارند.
خدمات صنعت غذایی
صنعت غذا و فست فود در طول ماه های ابتدایی همه گیری ضربه بسیار سنگینی دریافت کردند. این امر شرایط را به طور قابل ملاحظه ای برای انسان ها دشوار کرد. تعطیلی گسترده فست فودها شرایط تازه ای پیش روی برندها قرار داد. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف به طور مداوم با مشکلاتی رو به رو بودید. شاید یکی از مهمترین نوآوری ها در زمینه صنعت غذایی مربوط به تقویت کیفیت ارسال سفارشات بود. این امر تا پیش از همه گیری با مراجعه گسترده مشتریان چندان مهم تلقی نمی شد. با این حال همه گیری کرونا شرایط را به طور قابل ملاحظه ای تغییر داده است.
تغییر در فروش خودکار
فناوری اتوماسیون تا پیش از همه گیری کرونا و تغییرات در راستای دیجیتال سازی هرچه بیشتر دنیای کسب و کار استفاده های محدودی داشت. این امر برای بسیاری از برندها امر بی نهایت مهمی محسوب می شود. امروزه شمار بالایی از برندها برای فروش آنلاین در عمل از فناوری اتوماسیون سود می برند. این امر به کسب و کارها فرصت خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می دهد. با این حساب شما دیگر مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت.
مطلب مرتبط: چگونه کسب و کارمان را برای تحولات آینده آماده کنیم؟
فرآیند فروش، به ویژه در خرده فروشی های آنلاین، از طریق اتوماسیون امکان دسترسی سریع مشتریان به خدمات مختلف و پیگیری تمام وضعیت سفارش در لحظه را می دهد. با این حساب دیگر مشکلی از نظر ترس و نگرانی مشتریان برای خرید آنلاین باقی نمانده است. این امر نکته مهمی در زمینه تحول عرصه فروش محسوب می شود. درست به همین خاطر در طول سال های اخیر حتی برندهایی که فقط به طور سنتی فعالیت داشتند نیز به دامنه برندهای علاقه مند به حوزه فروش آنلاین پیوسته اند.