فیل شیلر یکی از مسئولان بلند پایه اپل در بخش بازاریابی محسوب می شود. وی در طول سال های متمادی ایده های خلاقانه ای در این برند اجرا کرده است. براساس آخرین اخبار منتشر شده از وضعیت برند اپل این مدیر با سابقه به زودی از مسئولیتش کنار خواهد رفت. این امر با انتخاب گرگ جوسویاک به عنوان مدیر بخش بازاریابی اپل روی خواهد داد. بر این اساس اپل یکی از قدیمی ترین مدیرانش را از دست می دهد. البته فیل شیلر به همکاری با اپل در بخش های دیگر ادامه خواهد داد، با این حال وضعیت بازاریابی این غول دنیای کسب و کار به طور کامل متحول می شود.
گرگ جوسویاک سابقه دهه های فعالیت در عرصه بازاریابی را دارد بنابراین وی فرد ناشناخته یا کم تجربهای در این حوزه نیست. هدف اصلی از تغییر در بخش بازاریابی اپل ایجاد رابطه نزدیک تر میان حوزه بازاریابی و توسعه و تحقیقات است. این برند در طول سال های اخیر نیاز به تبلیغات و بازاریابی خلاقانه را بیش از هر زمان دیگری احساس کرده است. بدون تردید شیوع ویروس کرونا و تغییر جهت گیری بسیاری از برندها به سوی تولید محتوای بازاریابی بیشتر در این تصمیم اپل تاثیرگذار بوده است.
مطلب مرتبط: مهم ترین تغییر مدیریتی اپل در سال جاری
اگر از طرفدارهای برند اپل هستید، مشاهده تبلیغات اندک اما تاثیرگذاری این برند به عنوان اصل اساسی شان را به خوبی به یاد دارید. با توجه به اعمال تغییرات تازه در سطح مدیریت بخش بازاریابی اپل چنین استراتژی به زودی تغییر خواهد کرد بنابراین مشتریان در ادامه شاهد فعالیت بازاریابی هرچه بیشتر اپل خواهند بود.
فیل شیلر نخستین بار در سال 1987 به اپل پیوست. او تجربه بیش از 30 سال همکاری بازاریابی با این غول عرصه فناوری را دارد. ایده هایی نظیر طراحی اپ استور به طور کامل تحت نظر وی نهایی شده اند، با این حساب کنار رفتن وی از بخش بازاریابی تاثیر مهمی بر روی تحول فعالیت اپل خواهد داشت.