شیوع ویروس کرونا در مقیاس جهانی چالش های مالی گسترده ای برای کسب و کارها ایجاد کرده است. این اتفاق برای بسیاری از شرکت ها در سراسر دنیا نتایج وحشتناکی به همراه داشته است. برند Airbnb نیز در این میان موقعیت دشواری از نظر مالی دارد. فعالیت این شرکت براساس عقد قرارداد با افراد دارای خانه یا ویلا و مناطق مختلف به منظور میزبانی از مسافران گوناگون است. وضعیت Airbnb در بازار ایالات متحده تا پیش از شیوع کرونا تا حد زیادی مناسب بود، با این حال توسعه این ویروس تمام برنامه های آنها را به هم ریخت. اکنون بسیاری از میزبانان شرکت در پی مشکلات مالی فراوان اقدام به فروش لوازم سکونتگاه های شان کرده اند. بدون تردید این نکته تاثیر منفی بر روی کیفیت خانه های در دسترس Airbnb برای عرضه به مسافران خواهد داشت.
اکنون با ادامه وضعیت شیوع کرونا در سراسر دنیا، علی رغم ارائه کارت بهداشتی به طور مداوم، همچنان وضعیت تورهای مسافرتی مبهم است. خانه های در دسترس Airbnb نیز از مدت ها قبل خالی مانده اند. این امر صبر صاحبان خانه ها را لبریز کرده است. استراتژی موقت اغلب آنها اجاره خانه به افراد محلی یا فروش لوازم آن است. شرکت Airbnb توان مالی چندانی برای کمک به صاحبان خانه های طرف قراردادش را ندارد. دلیل این امر لغو حجم گسترده ای از مسافرت ها و بالطبع رزروهای خانه از سوی مسافران است. این امر خسارت سنگینی به Airbnb و سایر برندهای فعال در زمینه خدمات گردشگری و مسافربری وارد کرده است. بدون تردید اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند، بخش قابل توجهی از توان مالی و اعتبار Airbnb از بین می رود.
مطلب مرتبط: اقدام هیلتون، Airbnb و ماریات برای بازگشایی مجدد کسب و کار
نکته مهم در مورد فعالیت Airbnb تلاش برای اقناع صاحبان خانه های طرف قرارداد ش برای اندکی صبر بیشتر است. تمام امید مدیران ارشد شرکت به بازگشت هرچه سریعتر شرایط به وضعیت سابق است. بی تردید این فرضی بیش از اندازه ایده آل است، با این حال بهبود وضعیت کنونی دور از انتظار نخواهد بود. بنابراین Airbnb مجبور به صبر بیشتر برای بهبود شرایط خواهد بود.