صنعت گردشگری و هتلداری در طول دوران کرونا با رکود بسیار بزرگی رو به رو بود. این امر از نظر مالی فشار زیادی بر روی صاحبان کسب و کار و سرمایه گذارها در این عرصه به ارمغان آورد. اکنون پس از پایان موج کرونا بسیاری از هتل ها دوباره به وضعیت عادی فعالیت بازگشته اند. در این میان فناوری های جدید هم به کمک کارآفرینان در این حوزه آمده و به آنها برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف کمک می کند.
آشنایی با فناوری های جدید که صنعت هتلداری را تغییر دادهاند، یکی از نکات ضروری برای فعالیت بهتر در این عرصه است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و کارهای تان را به شدت ساده تر از هر زمان دیگری خواهد کرد.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات در زمینه تاثیر فناوری های مدرن بر روی صنعت هتلداری است. در ادامه برخی از مهمترین فناوری ها در این میان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
مطلب مرتبط: مدیریت برند در صنعت هتلداری با قوانین طلایی
تبدیل برنامه ریزی سفر به نوعی بازی
همراهی هتل ها با مسافران در زمینه طراحی برنامه سفر امر تازه ای محسوب می شود. بسیاری از هتل ها به طور سنتی تمایلی برای هماهنگی با برندهای دیگر نداشته و به طور مداوم در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با شیوه های سنتی هستند. در این میان شما می توانید با طراحی یک سناریو سرگرم کننده به مسافران برای طراحی برنامه سفر کمک کنید. به عنوان مثال، توصیه برخی از جاذبه های گردشگری به مردم می تواند ایده خوبی برای جلب نظرشان به سوی اقامت در هتل شما باشد.
امروزه به لطف توسعه سریع شبکه های اجتماعی و حتی امکان طراحی اپ برای هتل ها فرصت های بینظیری پیش روی شما قرار دارد. با این حساب باید هرچه زودتر نسبت به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور استاندارد اقدام نمایید. در غیر این صورت به سادگی هرچه تمام تر یک فرصت عالی برای هدفگذاری بر روی مخاطب تان را از دست خواهید داد.
تورهای واقعیت مجازی
در دوران کرونا بسیاری از افراد که علاقه مند به گردش و سفر بودند، با موانعی بسیار جدی رو به رو شدند. در این میان شما می توانید برای گردش و سفر به طور سنتی اقدام به استفاده از طرح های نوآورانه کنید. تورهای واقعیت مجازی در طول دو سال اخیر حجم بالایی از محبوبیت را پیدا کرده اند. این تورها به طور معمول رایگان یا همراه با هزینه بسیار اندکی هستند. به این ترتیب شمار بالایی از افراد برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف درگیر استفاده از این شرایط شده و تورهای مجازی را دوست دارند.
هتل شما برای معرفی امکاناتش به مسافران می تواند یکی از این تورها را برگزار کند. این امر به مخاطب هدف برای تعامل با شما فرصت بسیار خوبی داده و شرایط تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی خواهد کرد. یادتان باشد برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه باید راهکارهای تازه ای داشته باشید. در این میان تورهای مجازی می تواند شروع خوبی برای شما و هتل تان محسوب گردد.
استفاده از ربات های چت
مسافران به طور معمول از هتل ها سوالات زیادی دارند. این امر به طور ویژه ای پیش از رزرو اتاق صورت می گیرد. اگر قرار باشد شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم چنین راهکاری را مورد ارزیابی و استفاده قرار دهید، به زودی کارشناس های تان دیگر وقت استراحت هم نخواهند داشت. در این شرایط ربات های چت با هوش مصنوعی بسیار بالا به کمک شما خواهند آمد. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و توانایی تان در این میان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. درست به همین دلیل شما باید همیشه استفاده از ربات های چت را در خاطر داشته باشید. اینطوری شرایط تان برای تعامل با مخاطب هدف به طور ویژه ای ارتقا پیدا کرده و دیگر مشتریان سوالاتشان بی جواب باقی نمی ماند.
مطلب مرتبط: 5 توصیه برای هتلداری موفق
بدون شک هتلداری در طول سال های اخیر بدل به امری دشوار و سخت شده است. در این میان شما در صورت استفاده از فناوری های مناسب به خوبی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر مسافران را خواهید داشت.