امروزه در اختیار داشتن یک سایت، اعتبار مهمی برای هر کسب و کار محسوب می شود، با این حال ایجاد سایت و تولید محتوا در آن در کنار رعایت موارد نظیر سئو، اقداماتی هزینه بر هستند و اگر بازدید و در نهایت فروش لازم را نداشته باشید. در بازار به شدت رقابتی حال حاضر به صورت مداوم فرصت ها را از دست خواهید داد و حتی در حفظ جایگاه حال حاضر نیز ناتوان می شوید. در این رابطه بسیاری از افراد تصور می کنند که در اختیار داشتن سایتی پرمخاطب نیاز به بودجه کلان برای تبلیغات دارد. این امر در حالی است که تبلیغ تنها زمانی نتیجه بخش خواهد بود که شما بسترهای حفظ مخاطب را داشته باشید. همچنین با بسیاری از اقدامات دیگر شما می توانید بازدیدهای سایت خود را با کمترین هزینه، افزایش داده و شانس بازدید مجدد را نیز داشته باشید. در این راستا پنج مورد اصلی بررسی خواهد شد.
1-از گوگل برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنید
کلمات کلیدی مشخص کننده این است که در حال حاضر جامعه هدف شما به چه موضوعاتی علاقه دارد. درواقع اشتباه بسیاری از سایت ها این است که محتواهایی را تولید می کنند که جذابیت لازمه را ندارد و نیاز حال حاضر محسوب نمی شود. در این زمینه گوگل به عنوان محبوب ترین موتور جست و جوگر جهان، می تواند شما را نسبت به بهترین کلمات کلیدی در حوزه کاری خودتان، آگاه سازد. در این زمینه نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای چنین اقدامی، مهارت خاصی نیاز نبوده و در بخش Google Suggest می توان موارد مورد نیاز را پیدا کرد. همچنین از گوگل می توانید برای تحلیل اقدامات سایر سایت ها استفاده کنید تا ایده های بیشتری برای فعالیت های خود داشته باشید.
مطلب مرتبط: چطور سایت برندمان را به شهرت برسانیم؟
2-از پلاگین ها غافل نشوید
این امر که سایت شما ابزارهای متنوعی را داشته باشد، باعث خواهد شد تا به فضایی مناسب تر برای مخاطبان تبدیل شود. خوشبختانه امروزه انواع پلاگین ها وجود دارد که شما می توانید از آنها در سایت خود استفاده کنید. در این زمینه با یک جست و جوی ساده می توانید موارد پرکاربرد در زمینه کاری خود را پیدا کنید. با این حال شما تنها به انتخاب موارد موجود محدود نبوده و می توانید با تیم های فعال، در زمینه ایجاد پلاگین مخصوص خود نیز همکاری داشته باشید. برای مثال امروزه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تجربه ای جدید را به فروش اینترنتی اضافه کرده است که با یک پلاگین شما می توانید چنین امکانی را به سایت خود اضافه کنید.
3-محتواهای پرمخاطب را پین نمایید
درواقع تجربه اول مورد بسیار مهمی محسوب می شود. در این رابطه محتواهای پرمخاطب، بدون شک جذاب ترین محتواهای شما محسوب می شود و لازم است که در صفحه اول قابل مشاهده باشند. در این زمینه بهتر است که حالت نمایش آنها به صورت اسلایدی باشد تا فضای بیش از حدی را اشغال نکند. در این زمینه می توانید معیارهای مختلفی برای دسته بندی محتواها داشته باشید. برای مثال پرمخاطب ترین ها، مواردی که بیشترین میزان اشتراک را داشته است و... از جمله معیارهای شما برای دسته بندی و نمایش محتواها در صفحه اول خواهد بود.
4-شخصی سازی را فراموش نکنید
واقعیت این است که هر مخاطب، ویژگی های خاص خود را دارد. این امر باعث شده است تا سلیقه ها نیز کاملا متفاوت باشد. تحت این شرایط لازم است تا سایت شما از هوش مصنوعی بهره مند شود تا امکان شخصی سازی شکل گیرد. برای مثال اگر یک مخاطب تنها به یک محصول و چند موضوع خاص علاقه دارد. لازم است تا این موارد برای وی بیشتر به نمایش گذاشته شود. این موضوع ابدا موردی سخت نبوده و با یک کدنویسی، قابل اجرا است که توصیه می شود از فردی حرفه ای در این زمینه استفاده کنید. درواقع می توانید به صورت پروژه ای همکاری داشته باشید تا درگیر هزینه های بیش از حد نشوید. در این رابطه حتی می توانید به مخاطبان خود این اجازه را دهید تا فضای سایت را مطابق میل خود تغییر دهند.
5-اشتراک گذاری را ساده تر نمایید
امکان اشتراک گذاری سریع باعث خواهد شد تا محتواهای شما به صورت ویروسی رشد پیدا کند. در این زمینه شما باید به دنبال راهکارهایی برای تشویق به اشتراک گذاری بیشتر باشید. با این حال پیشنیاز شما ساده بودن مراحل است. درواقع با یک کلیک ساده باید این امر، امکان پذیر باشد.
مطلب مرتبط: آیا کسب و کار شما به سایت رسمی نیاز دارد؟
در آخر فراموش نکنید که پیگیری های لازم نسبت به تمامی اقدامات خود را داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا در صورت بروز مشکل و یا وجود نقص، سریعا بتوانید آن را اصلاح نمایید.