هنگامی که بودجه شرکت ها محدود است، بازاریابی محلی یکی از بهترین گزینه ها برای توسعه کسب و کار و تعامل با مشتریان محسوب می شود. این استراتژی در دنیای دیجیتال امروزی که روز به روز گسترده تر می شود، بدل به یکی از انتخاب های محبوب در میان کسب و کارهای کوچک شده است. کاهش هزینه های بازاریابی با استفاده از این الگو در مقایسه با بازاریابی بین المللی هر کسب و کاری را وسوسه خواهد کرد. اگر در این میان نتایج مناسب بازاریابی محلی را نیز به ماجرا اضافه کنیم، دیگر هیچ کسب و کاری نمی تواند در برابر آن مقاومت کند.
مشکل بزرگی که پیش روی استفاده از بازاریابی محلی وجود دارد، تمایل اغلب برندها برای استفاده از الگوهای بین المللی و پرهزینه است. این امر بدل به نوعی عادت در میان برندهای مختلف شده است. با این حساب شما به عنوان یک بازاریاب به برخی از دلایل اساسی برای توجیه اهمیت بازاریابی محلی در عصر دیجیتال نیاز خواهید داشت. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات مهم در این مورد است. در ادامه برخی از دلایل اهمیت بازاریابی محلی را با هم مرور خواهیم کرد.
هزینه کمتر در مقایسه با بازاریابی بین المللی
بازاریابی محلی هزینه های به مراتب کمتری برای برندها به همراه دارد. این امر نه تنها برای کسب و کارهای کوچک، بلکه برندهای بزرگ نیز دارای اهمیت است. افزایش هزینه های بازاریابی در بازارهای جهانی برای هر کارآفرین و شرکتی دردسرساز بوده است. با این حساب استفاده از الگویی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و نتیجه بخشی بهتر امری ضروری خواهد بود.
مطلب مرتبط: چگونه استراتژی بازاریابی محلی برندتان را ارتقا دهید؟
بازاریابی محلی در این میان امکان کاهش هزینه های تیم های بازاریابی را به همراه دارد. بسیاری از برندها در نهایت نیازمند مشتریان در بازارهای محلی هستند تا محصولات شان فروش برود. با این حساب اگر شما از همان ابتدا بر روی بازاریابی محلی سرمایه گذاری نمایید، امکان بازگشت سرمایه بسیار بیشتر را خواهید داشت.
جذب ترافیک بیشتر
وقتی شما به طور اختصاصی پیرامون یک بازار محلی فعالیت می کنید، امکان تاثیرگذاری بر روی کاربران افزایش پیدا خواهد کرد. با این حساب شما ترافیک بیشتری از بازارهای محلی دریافت می کنید. چنین امری شما را در مدت زمانی اندک تبدیل به برند اصلی و محبوب مشتریان در بازار موردنظر خواهد کرد. این امر به معنای ناتوانی اغلب برندها برای رقابت با شما در این بازار است.
اگر شما به دنبال راهکاری برای تسلط بر یک بازار مشخص محلی هستید، چارهای به جز استفاده از بازاریابی محلی نخواهید داشت. نکته جالب اینکه در عمل بسیاری از برندها اصلا نیاز به بازاریابی بین المللی ندارند. بنابراین شما باید از همان ابتدا کارتان را بر روی بازارهای محلی متمرکز کنید.
اهمیت شخصی سازی براساس موقعیت
شخصی سازی محتوای بازاریابی براساس موقعیت مکانی کاربران یکی از ترندهای اساسی در زمینه کسب و کار محسوب می شود. میزان تاثیرگذاری چنین محتواهای بازاریابی اغلب اوقات به طور چشمگیری از محتوای بازاریابی جهانی بهتر است. بنابراین شما با سرمایه گذاری در بازاریابی محلی امکان دریافت نتیجه بهتر را خواهید داشت. نکته جالب اینکه شما چنین مزیتی را بدون صرف هزینه بالاتر به دست می آورید. پس توجه به بازاریابی محلی باید در صدر فعالیت های بازاریابی شما قرار داشته باشد.
شخصی سازی محتوای بازاریابی براساس موقعیت مکانی به طور مشخص یکی از خدمات گوگل محسوب می شود. با این حال امروزه بسیاری از شرکت های دیگر نیز این سرویس را به برندها عرضه می کنند. شما با همکاری گوگل امکان نمایش محتوای بازاریابی تان به طور اختصاصی برای کاربران یک محدوده مشخص را خواهید داشت.
مطلب مرتبط: چرا بازاریابی محلی بهترین دوست کسب و کارهای کوچک است؟
کمک بازاریابی محلی به بازاریابی بین المللی
بازاریابی بین المللی به طور معمول با هدف تاثیرگذاری بر روی دامنه هرچه وسیع تری از کاربران در سراسر دنیا صورت می گیرد. اگر شما در این میان بازاریابی محلی را نیز به طور قابل ملاحظه ای مدنظر قرار دهید، امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای را پیدا خواهید کرد. به عبارت بهتر، بازاریابی محلی به نوعی مکمل بازاریابی بین المللی نیز خواهد بود. با این حساب شما از هر نظر در استفاده از بازاریابی محلی سود خواهید کرد.