یکشنبه, ۲۷ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Sun, 17 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

صنایع مختلف، از صنایع بهداشتی گرفته تا خدمات مالی و محصولات بسته بندی شده و تلویزیون، درحال تحقیق در رابطه با چگونگی استفاده از این فناوری هستند. به نقل از نظرسنجی جدیدی از دلویت (Deloitte) که از 1000 مدیر در صنایع مختلف به عمل آمده است، 74درصد آنها دلیلی قانع کننده برای استفاده از بلاک چین در کسب و کار خود داشته اند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد 34درصد از مدیران درحال راه اندازی سیستم بلاک چین هستند و 41درصد نیز سال دیگر احتمالا این کار را انجام خواهند داد. نظرسنجی دلویت نشان داد حدود 40درصد از سازمان ها، حداقل 5میلیون دلار را در سال آینده صرف سیستم بلاک چین خواهند کرد؛ این کار به احتمال رشد پایدار این فناوری که وعده هایی در جهت افزایش اعتماد و شفافیت در تراکنش می دهد، کمک خواهد کرد. به گفته لیندا پاکزوک (Linda Pawczuk)، یکی از مدیران شرکت مشاوره دلویت، ما در سر یک پیچ قرار داریم.

توجه ها از بلاک چین به عنوان نوعی کنجکاوی و تحقیق درباره پتانسیل های آن، به استفاده از این زنجیره در جهت کسب و کار، در حال تغییر مسیر است. باوجود سازمان های بیشتری که منابع خود را به این فناوری اختصاص می دهند، انتظار داریم هم گام با افزایش پتانسیل این فناوری برای کارآمد بودن هرچه بیشتر، انعطاف در برابر مدل های کسب وکار جدید و منابع سوددهی و امنیت که در شرایط دنیای واقعی به نمایش گذارده شده اند، کشش به سمت بلاک چین به طور چشمگیری افزایش یابد.

همانند بانک داده ها -که بسیاری افراد آن را ابزاری با جذابیت کمتر نسبت به بلاک چین و کمی سنتی تر می شناسند- موارد استفاده این فناوری با توجه به صنعت مورد نظر، متغیر خواهد بود. به گفته کیت مرتون (Kate Merton)، مدیر جی لبز (JLabs)، تعداد زیادی از شرکت ها درحال تحقیق راجع به این موضوع هستند که چگونه بلاک چین می تواند همه چیز را از زنجیره تامین شرکت گرفته تا مسائل مالی آن، تحت تاثیر قرار دهد.

مطلب مرتبط:چرا تبلیغات دیجیتال به فناوری بلاک چین احتیاج دارند

به گفته مرتون، J&J در حال حاضر مشغول تحقیق راجع به این موضوع است که چگونه فناوری بلاک چین و یادگیری ماشینی در کنار داده های بالینی و داده های «غیرسنتی» پزشکی، می تواند شرایط پزشکی فرد را با محصولات و خدمات مختلف تطابق دهد. به گفته او، با نشان دادن نحوه استفاده از اطلاعات مشتریان، آنها ترغیب خواهند شد اطلاعات خود را با دانش بر اینکه در بلند مدت می تواند به آنها کمک کند، به اشتراک بگذارند.

بخش های دیگر صنعت، درحال رسیدن به این موضوع هستند که بلاک چین چگونه می تواند مسائل لجستیک را در مقیاس های صنعتی و فردی تحت تاثیر قرار دهد. لوری تولسون (Laurie Tolson)، مسئول ارشد بخش دیجیتال در شرکت حمل ونقل GE می گوید، بلاک چین می تواند به شفافیت هرچه بیشتر تاریخچه مالکیت یک خودرو از طریق نمایش «زنجیره مالکیت» کمک کند. به گفته تولسون، لجستیک و حمل و نقل، صنعتی 8 تریلیون دلاری را تشکیل می دهند که از این مبلغ، 140میلیون دلار روزانه درگیر شکایات و قراردادها میان عناصر موجود در زنجیره تامین در ایالات متحده آمریکا می شود؛ هم صادرکنندگان و هم واردکنندگان.

برای مثال، شرکت IBM و شرکت حمل دریایی دانمارک، به نامMaersk، سال پیش با استفاده از یک بلاک چین، انتقال یک بار گل از کنیا به هلند را ردگیری کردند. شیوه سنتی این کار شامل دست به دست کردن اطلاعات و کاغذبازی میان تعداد زیادی از افراد یا سازمان ها می شود. بلاک چین می تواند به شفافیت بیشتر این تراکنش ها کمک و روند آنها را سریع تر و امن تر کند. به گفته تولسون، «اگر بتوانید با استفاده از قراردادهای هوشمندانه و به کارگیری یک سیستم بلاک چین که به شما امکان دسترسی به محموله ای را می دهد، مقداری کسب و کار خود را روان تر کنید، همه چیز با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. در این حالت همه چیز را تحت نظر خواهید داشت و اقدامات لازم را انجام خواهید داد. از منظر تامین و صادرات و واردات، این سیستم کمک های قابل توجهی در سرتاسر جهان به شما خواهد رساند.»

با رجوع به نظرسنجی دلویت درمی یابیم 43درصد افراد، از بلاک چین به عنوان یکی از اولویت های اصلی استراتژی سازمانی خود یاد کرده اند. بیش از نیمی از آنها در بلاک چین، پتانسیلی جهت استفاده در زنجیره تامین می بینند، درحالی که بیش از 40درصد تصور می کنند از این فناوری می توان جهت مدیریت اطلاعات دیجیتال استفاده کرد.

فیل ایستر (Phil Easter)، مدیر بخش پلتفرم های در حال توسعه خطوط هوایی آمریکا گفت، از بلاک چین می توان در احراز هویت مسافران یا تبادل اطلاعات میان خطوط هوایی استفاده کرد، اما او ترجیح می دهد به جای بلاک چین، در بخش های دیگری از نوآوری، مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی سرمایه گذاری کند. به گفته ایستر، حیطه هایی وجود دارند که در آنها شرکت ها به طور کلی نباید از بلاک چین استفاده کنند.

وی افزود، «من ذخایر خود را بر بلاک چین متمرکز نخواهم کرد، صرفا به این دلیل که ایده جالبی به نظر می آید.»

منبع : adweek
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uyPLfnev
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایر
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه