یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز


  به قلم: آماندا زانتال وینر

امروزه اینستاگرام بدل به شبکه اجتماعی مورد علاقه طیف وسیعی از مردم شده است. اگر تا چند سال پیش فقط نوجوان ها در این پلتفرم فعالیت داشتند، اکنون برندهای بزرگ نیز به عضویت اینستاگرام درآمده اند. در واقع براساس آمارهای مرکز پژوهشی Pew در حال حاضر 35درصد از افراد بزرگسال از اینستاگرام استفاده می کنند. این نرخ به معنای رشد 3درصدی کاربران اینستاگرام از سال 2016 است. همچنین آمارهای جزئی از فعالیت روزانه 38درصد از کاربران این شبکه حکایت دارد. شاید نگاهی به سهم رقبا از بازار شبکه های اجتماعی اهمیت فعالیت اینستاگرام را بهتر نمایان سازد. به عنوان مثال، توییتر با سابقه ای بیشتر تنها 24درصد از سهم کلی کاربران را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر پیش بینی ها احتمال کاهش سهم توییتر را بسیار بالا ارزیابی کرده اند.

اگرچه تلاش توسعه دهندگان اینستاگرام بر ارائه محیط کاربری ساده است، اما افرادی که به تازگی قصد ثبت نام در این پلتفرم یا ارتقای کسب وکارشان در شبکه های اجتماعی را دارند با محیطی تقریبا ناشناخته مواجه خواهند شد. به همین دلیل در این مقاله آماندا زانتال وینر به بررسی کامل امکانات این پلتفرم پرداخته است.

فرقی ندارد با چه هدفی وارد محیط اینستاگرام شده اید، در هر صورت در ادامه با توصیه های کاربردی مواجه خواهید شد. به هنگام نگارش متن تمرکز اصلی روی وسعت مخاطب قرار گرفته است. براین اساس مخاطبانی نظیر صاحبان کسب وکار، بازاریاب های باتجربه و کاربران عادی قادر به استفاده از مطالب زیر هستند.

نکته: پیش از شروع به مطالعه مقاله از نصب آخرین نسخه اینستاگرام بر روی دستگاه تان اطمینان حاصل کنید.

1- آگاهی از بارگذاری پست های موردعلاقه

بدون شک هرکدام از ما اهداف مشخصی را در اینستاگرام دنبال می کنیم. در این میان برخی از اکانت ها برای کاربران بسیار جذاب هستند. اگر قصد مشاهده آخرین پست های اکانت مورد علاقه تان را دارید با فعال سازی بخش Notification اکانت مورد نظر از آخرین محتوای ارسالی اش باخبر خواهید شد. با مراجعه به صفحه اصلی اکانت مورد نظر به راحتی امکان فعال سازی این بخش وجود دارد. به این منظور پس از مراجعه به صفحه موردعلاقه تان سه نقطه سمت چپ صفحه را لمس و سپس گزینه Turn On Notifications را انتخاب کنید.

اگر به هر دلیلی قصد غیرفعال سازی بخش اطلاع رسانی را دارید، باید دقیقا همین مراحل را طی کنید.

2- مشاهده پست هایی که لایک کرده ایم

آیا تا به حال قصد مشاهده تمام پست های لایک کرده تان را داشته اید؟ به منظور دستیابی به این هدف فقط باید به پروفایل خود رفته و در بخش تنظیمات (سه نقطه بالای سمت راست صفحه) گزینه Posts You’ve Liked را انتخاب کنید.
برای پاکسازی لایک مان کافی است به راحتی از این بخش روی آیکون قلب کلیک کنیم. نگران اطلاع سایر افراد از پاک شدن لایک تان نباشید. اینستاگرام این موضوع را به اطلاع سایر کاربران نمی رساند.

3- مدیریت صفحات مختلف از طریق یک دستگاه

آیا صفحه ای جداگانه برای کسب وکارتان دارید؟ در این صورت نیازی به نصب نسخه های جایگزین اینستاگرام نیست. در حقیقت در آپدیت های جدید اینستاگرام امکان مدیریت چند اکانت از طریق یک دستگاه و اپ واحد فراهم شده است. به منظور بهره مندی از این ویژگی پس از انتخاب صفحه تنظیمات گزینه Add Account را لمس کنید. در کادر باز شده نام کاربری و رمز عبور اکانت جدیدتان را وارد و به راحتی از آن استفاده کنید.

به منظور جابه جایی در میان اکانت های تان بر روی عکس پروفایل تان در کار بالای صفحه کلیک کرده و از میان اکانت های تان گزینه موردنظر را انتخاب کنید.

4- زمان بندی ارسال مطالب

باتوجه به اینکه اینستاگرام یک شبکه اجتماعی موبایلی است، نرخ ارسال پست بسیار بالاتری نیز نسبت سایر پلتفرم ها دارد. برهمین اساس تیم فنی اینستاگرام به منظور کمک به ارسال پست های هرچه بهتر از سوی کاربران امکانات نوآورانه ای را در این زمینه ارائه می کند. یکی از امکانات جدید طراحی پست و زمان بندی برای بارگذاری خودکار آن است.

زمان بندی پست ها از طریق ابزارهای ویژه اکانت های کسب وکار در اختیار کاربران قرار گرفته است. برهمین اساس به منظور استفاده از این سرویس باید اکانت تان را به نسخه ویژه کسب وکار تغییر دهید. لازمه این تغییر همگام سازی صفحه خود با اکانت تان در فیس بوک است.

با انتخاب گزینه Switch To Business Profile کادر مخصوصی برای شما باز خواهد شد. در این کادر نام کاربری و رمز عبور اکانت فیس بوک خود را تایپ کنید، سپس امکانات جدیدی از قبیل زمان بندی انتشار مطالب برای شما فعال خواهد شد.

5- ایجاد یک مجموعه از پست های ذخیره شده

علاوه بر امکان مشاهده تمام پست های لایک شده از سوی کاربران در بخش تنظیمات، تیم فنی ویژگی محبوب Bookmark را نیز راه اندازی کرده است. به این ترتیب امکان ذخیره سازی مطالب مختلف بدون نیاز به لایک کردن آنها وجود خواهد داشت.

برای شروع به پروفایل خود بروید و آیکون Bookmark (واقع در گوشه راست بالای پست های تان) را لمس کنید، سپس به راحتی می توانید مجموعه ای برای پست های مورد علاقه خود ایجاد کنید. پس از ایجاد مجموعه با انتخاب آیکون Bookmark در کنار هر پست آن را به مجموعه تان اضافه خواهید کرد.

6- ایجاد استوری های دائمی

همانطور که می دانید سرویس استوری اینستاگرام به مانند سرویس های مشابه در واتس اپ و اسنپ چت برای مدت محدود (24 ساعت) در صفحه کاربران به نمایش در می آید. در چند ماه اخیر شکایت برخی از کاربران نسبت به محدودیت زمانی استوری ها تیم فنی اینستاگرام را واداشت تا امکان جانبی به منظور نمایش دائمی استوری ها ارائه کند. به این ترتیب بخش Story Highlight پا به اینستاگرام گذاشت. این سرویس امکان ذخیره سازی استوری ها و نمایش شان برای مدت بیشتر را به کاربران می دهد. اگر تا به حال کارکرد علامت «+» در کنار تصویر پروفایل تان را نمی دانستید، سرویس جدید اینستاگرام پاسخ پرسش احتمالی تان را خواهد داد.

7- مشاهده کامنت ها و لایک های اخیر دوستان

بدون شک به هنگام جست وجوی دوستان جدید در شبکه های اجتماعی هیچ چیز مانند درخواست راهنمایی از دوستان ثمربخش نیست. با سرویس جدید اینستاگرام افراد قادر به انجام این کار در کوتاه ترین زمان ممکن هستند. به این ترتیب تنها کافی است نگاهی به آخرین کامنت ها و لایک های دوستان مان بیندازیم.

به منظور انجام این کار ابتدا آیکون قلب در نوار پایین صفحه را انتخاب کنید، سپس بخش کنار صفحه تحت عنوان Following را لمس کنید. حال فهرست کاملی از فعالیت دوستان تان در 24 ساعت اخیر را مشاهده خواهید کرد. این فعالیت شامل تمام لایک ها و کامنت های آنها برای صفحات عمومی دیگر است. یافتن دوستان مشترک به این شیوه یکی از بهترین و سریع ترین راهکارها محسوب می شود.

8- مشاهده پست ها بدون نگرانی از لایک ناگهانی

لایک یک پست در اینستاگرام جزو راحت ترین کارهای ممکن است. در واقع این امر به قدری ساده صورت می گیرد که گاهی اوقات کاربران به صورت تصادفی مطالبی را لایک می کنند. در هر صورت با دوبار ضربه بر روی صفحه کار تمام است.

بسیاری از افراد نسبت به لایک تصادفی پست های مختلف نگران هستند، برهمین اساس در اینجا یک راهکار جالب ارائه می کنم: برای مشاهده مطلب دیگران بدون نگرانی از «دو ضربه کابوس وار» گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهید. بی تردید بدون اتصال به اینترنت حتی به صورت تصادفی هم لایک های ثبت نخواهد شد.

اگر از همان ابتدا گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهید، هیچ پستی به نمایش در نخواهد آمد. برهمین اساس ابتدا به اینترنت وصل شده، اپ اینستاگرام را باز کنید و اجازه دهید مطالب به روز رسانی شود. در نهایت نیز گوشی تان را روی حالت پرواز قرار دهید. شاید این فرآیند اندکی طولانی به نظر برسد، اما بدون تردید ارزش جلوگیری از لایک تصادفی پست ها را دارد.

ادامه دارد. . .

منبع : hubspot
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qLAykFcs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه