این خودروها تقریباً یک نقطهضعف برای شرکتهای سازنده آنها محسوب میشوند.
1- آستون مارتین Cygnet
نمیخواهیم تظاهر به ندانستن این موضوع کنیم که آستون مارتین سعی بر فروش مدل «Cygnet» کرد.هنگامی که یک کمپانی در یک زمینه احساس ضعف و فشار کند، شاید کارهایی را انجام دهد که بعداً از انجامشان پشیمان شود. نباید از این نکته غافل شد که الگو برداری از مدل iQ تویوتا چندان کار مناسبی برای این کمپانی انگلیسی باشد که ادعا میکند زیباترین ماشینهای دنیا را میسازد.
2- کادیلاک اسکالاد EXT
در حقیقت، تصمیم کادیلاک برای ساخت سری ماشینهای «اسکالاد» بسیار خوب بود. فروش این سری از ماشینهای این شرکت آنقدر خوب بود که دارای هیچ گونه تیپ مانند «CT» و «XT» نبود. اما درحالیکه این کمپانی همچنان در حال فروش مدل «Eldorado» بود، در سال 2002 این شرکت یک وانت-شاسی بلند به نام «Escalade EXT» معرفی کرد که کاملاً غیرعقلانی بود.
3- فراری FF
فراری به خاطر خودروهای اسپورت خود معروف است، اما از طرفی به تولید خودروهای «Grand Tourer» شهرت دارد. این حقیقت که مدل FF یکی از این سری است تعجبی ندارد. نکته قابل توجه و تعجب برانگیز این ماشین کلیت آن است. این یک خودرو سه در هاچبک دو دیفرانسیل است!
اگر در سال 2009 میدانستیم که این شرکت میخواهد یک برند لوکس به نام «جنسیس» را ایجاد کند، کاملاً قابل درک بود. هیوندای دارای برند «آکورا»، تویوتا با «لکسوس» و حتی نیسان با «اینفینیتی» همگی یک برند لوکس دارند. اما در عوض هیوندای که یکی از عرضهکنندگان خودروهای ارزان قیمت بود، نخستین خودرو لوکس خود را تحت همان نام، یعنی هیوندای به بازار عرضه کرد که البته این امر کاملاً موفق بود.
5- جیپ گراند چروکی SRT
هنگامی که به جیپ فکر میکنید نخستین تصویری که در ذهنتان است، خودرویی است که در خارج از شهر و تمامی شرایط آب و هوایی میتوان با آن رانندگی کرد. اما به تنها چیزی که فکر نمیکنید یک خودرو درون شهری است که این شرکت دقیقا با ساخت مدل «گراند چروکی SRT» چنین کاری را انجام داد.
6- لندروور رنج روور sport SVR
رنجروورها بینظیرند؛ خودروهایی لوکس هستند که میتوانید با آنها در جنگل هم رانندگی کنید. شما همچنین میتوانید مدل سوپرشارژ این خودرو را سفارش دهید که در این صورت خودرویی بسیار سریع نیز میشود. چیزی که این مدل هیچ وقت در آن خوب نبود، در پیست مسابقه بود. این امر با معرفی سری «Sport SVR» کاملاً تغییر کرد.
7- مرسدس بنز کلاس R
از نظر فنی سری R یک مینی ون محسوب نمیشود. درهای عقبی این ماشین کشویی نیستند، پس عملاً یک «Crossover» محسوب میشود اما متخصصان آن را یک مینی ون محسوب میکنند. ما میدانیم که شاسیبلندهای لوکس این روزها از نیازهای بازار خودرو هستند اما ما هنوز نمیدانیم که کلاس R جزو کدام دسته است. عجیبتر از آن، این است که کمپانی AMG قصد دارد یک نسخه تقویت شده از این ماشین را به بازار ارائه دهد.
8- پورشه کاین
پورشه کاملاً شناخته شده است. این کمپانی ماشینهای grand tourer، roadster و حتی ماشینهای موتور جلو میسازد. اما همیشه یک برند اسپورت بوده است. اما سال 2002 برای پورشه سالی بسیار بزرگ بود؛ سالی که نخستین شاسیبلند خودش را به بازار عرضه کرد و این گامی به سوی آینده بود. این امر با چنان استقبالی مواجه شد که باعث شد یک خط تولید کاملاً جدا به این مدل اختصاص داده شود.
9- سوبارو BRZ
بسیاری از مردم ناراضی هستند که چرا یک نسخه توربوشارژ از این خودرو وجود ندارد اما با داشتن تنها 200 اسب بخار نیرو، راندن این ماشین همچنان هیجانانگیز است.