یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

چگونه ایده خود را معرفی کنید

7 سال پیش ( 1396/6/25 )
 

برای اینکه بتوانید ایده شکل گرفته در ذهن تان را به مرحله اجرا برسانید، لازم است بتوانید به خوبی آن را با مشاوران و سرمایه گذاران در میان بگذارید.

به گزارش زومیت، اگر شما ذهن خلاق و ایده پردازی دارید، بسیار پیش می آید که بخواهید آنچه به ذهن تان آمده است را مشتاقانه با رئیس ، تیم کاری ، مشتری یا یک دوست در میان بگذارید. نحوه بیان کردن شما بسیار اهمیت دارد.

در ادامه عباراتی که نامناسب هستند و شما و ایده تان را ضعیف نشان می دهند معرفی می کنیم:

فوق العاده می شود اگر...

 «فوق العاده می شود اگر این پروژه را به هفته بعد موکول کنیم.»

شاید هر کدام از ما یک بار این جمله را در صحبت های مان به کار برده باشیم، درحالی که بهتر است به جای این مقدمه چینی و پیش بینی کردن، اجازه بدهید اصل ایده تان در ذهن طرف مقابل بنشیند و گویای ماهیت و ارزشش شود. چون این عبارت در ابتدای سخن، نه یک مقدمه مصمم و نه یک نظرسنجی است. پس سعی کنید ایده تان را در قالب یک پیشنهاد یا نظرسنجی مطرح کنید و پاسخ شفافی از مخاطب تان بگیرید.

 «پیشنهاد می کنم این پروژه را به هفته بعد موکول کنیم. نظر شما چیست؟»

شاید ایده خیلی خوبی نباشد اما...

زمانی که این جمله را به کار می برید یعنی خودتان هم می دانید که ایده شما نیمه پخته است و هنوز آماده اجرایی شدن نیست. پس با ارائه ا ی بدون  اعتمادبه نفس تلاشی بیهوده می کنید که نتیجه دلخواه تان را دربر نخواهد داشت. احتمال جواب مثبت گرفتن در چنین مکالمه ای بسیار ضعیف است. یا به ایده تان اعتماد تام داشته باشید و از آن دفاع کنید یا اصلاً آن را به زبان نیاورید و با کلمات  «بد، احمقانه و وحشتناک» آن را توصیف نکنید! به خود و ذهن تان فرصتی دوباره دهید و فکرتان را کامل کنید.

من فکر می کنم شاید...

به زبان آوردن کلماتی مانند «شاید، تقریباً، نسبتا و...» نشان می دهد که اعتمادبه نفس شما در مورد موضوع مکالمه تان کم است. پیشنهاد می کنیم با لحن و کلمات قوی و تأثیرگذار هرگونه تردید را از میان بردارید و به اهداف خود برسید.

شاید مناسب این موقعیت نباشد اما...

گاهی شرایطی پیش می آید که ایده شما در محیط و موقعیتی دیگر امتحان خود را پس داده و موفقیت آمیز بوده است، اما شما چندان از نتیجه کار در موقعیت جدید مطمئن نیستید. با این  حال پیشنهاد می کنیم که به جای زیر سوال بردن ایده خود، تفاوت ها را به زبان بیاورید و اعلام کنید که ایده تان چه سابقه درخشانی داشته است. این گونه هم ارزش تفکر شما حفظ شده است و هم حقایق را به زبان آورده اید و تمام جوانب را عنوان کرده اید.

چهار عبارت ذکرشده در بالا را از جملات خود حذف کنید و به دنبال جایگزین های مناسب باشید. مطمئن باشید که ایده شما به صورت حرفه ای، باثبات و توجه برانگیز به مخاطب تان منتقل شده است.

برچسب ها : فرصت کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yVMA6J12
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه