یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

داستان سرایی صادقانه و جذاب می تواند شانس دیده شدن برند شما را افزایش دهد. چگونه می توان کیفیت و بهره وری داستان سرایی را بالا برد؟

داستان سرایی یکی از راه های بازاریابی برند برای جذب مخاطب است. شما از طریق داستان سرایی می توانید خودتان را به مشتری ها معرفی کنید و بگویید چه خدمات یا محصولاتی برای ارائه دارید. داستان  اگر صادقانه باشد، باعث افزایش رابطه ی میان مشتری و برند می شود و همچنین می تواند ارتباط عمیقی میان آن ها برقرار می کند.

۴ موردی که در ادامه ی این مقاله ی زومیت بررسی می کنیم، مواردی هستند که کیفیت داستان سرایی یک برند را افزایش می دهند.

۱- مخاطبان و هدف خود را به خوبی بشناسید

پیش از تولید محتوای مورد نظر، باید مخاطبان خود را به خوبی شناسایی کنید. بعد از شناسایی مخاطبان هدف، می توانید آن ها را به دسته های کوچک تر تقسیم بندی کنید. متأسفانه بسیاری از برندها شناخت درستی از مخاطبان خود ندارند. در چنین شرایطی تولید کردن محتوای مرتبط کار سختی است و اغلب برندها به تولید محتوای عمومی روی می آورند. محتوای عمومی برای تبلیغات برند مفید است؛ اما نمی تواند رضایت مشتری های خاص را جلب کند.

بعد از اینکه مخاطبان هدف شناسایی شدند، با استفاده از تولید محتوای مورد نظر می توان رابطه ی عمیقی میان آن ها و برند ایجاد کرد. این محتوا سطح آگاهی مخاطبان را بالا می برد و باعث ایجاد درگیری میان مشتری و برند می شود. در نتیجه مشتری محصول شما را خریداری می کند و اگر انتظاراتش برآورده شد، تبدیل به مشتری وفادار برند شما خواهد شد. اگر هدف از داستان سرایی ایجاد آگاهی در مورد یک محصول جدید باشد، مواردی مانند به اشتراک گذاشتن نقدها و تجربه ی استفاده از محصول باید در محتوا آورده شوند.

۲- خاص باشید

برندها با تولید کردن ویدئوهای خاص و جدید می توانند رابطه ی خوبی با کاربر برقرار کنند و آن ها را به سمت خود جذب کنند. به عنوان مثال فرض کنید شما فروشنده ی کارت های تبریک تولد هستید و می خواهید برای برند خود تبلیغ کنید. ساختن وید ئویی با این موضوع که یک شخص در روز تولدش کارت تبریک دریافت می کند، به هیچ عنوان جالب نیست.

ویدئوهای کلیشه ای نمی توانند مخاطبان زیادی به سمت یک محصول جدید جذب کنند. در چنین شرایطی شما برای ساختن یک ویدئوی جالب، باید خودتان را جای شخصی بگذارید که امروز تولدش است و احساسات او را به مخاطب نشان دهید. هر چقدر ایده ها جدیدتر و جالب تر باشند، مخاطبان بیشتری به سمت برند جذب خواهند کرد.

۳- ساده باشید

اعتبار و صحت، ۲ مورد از مهم ترین عناصری هستند که جذابیت یک ایده را برای مخاطب بالا می برند. این عناصر ساده ترین و در عین حال پیچیده ترین مواردی هستند که داستان سرایی و کسب و کار را به هم متصل می کنند. در این مورد استفاده از کلمات کلیشه ای، شانس شما را برای موفقیت افزایش خواهد داد. سعی کنید خودتان باشید و اعتبارتان را نشان دهید. درواقع باید با حفظ سادگی کاری کنید که برند شما برای مخاطبان جذاب تر و دوست داشتنی تر به نظر برسد. برند شما به مرور زمان از طرف رقیبان مورد حمله  قرار خواهد گرفت؛ بنابراین هرچقدر مخاطبان وفادار بیشتری جذب کنید، بهتر می توانید رقیبان را مدیریت کنید.

۴- داستان را در محل مناسب به اشتراک بگذارید

بعد از اینکه تصمیم گرفتید از چه پلتفرم و رسانه ای برای ارتباطات استفاده کنید، باید علایق مخاطبان را نیز در نظر بگیرید. ببینید آن ها بیشتر وقت خود را در کدام سایت یا شبکه ی اجتماعی سپری می کنند. به عنوان مثال رادیو محل مناسبی برای تبلیغ یک برند است؛ اما اگر قصد دارید مشتری ها را به صفحه ی فروش هدایت کنید، باید از رسانه ی دیگری استفاده کنید. فیسبوک مناسب ترین شبکه ی اجتماعی برای برندها و کسب و کارهایی است که به دنبال لینک مستقیم برای هدایت کاربران هستند.

مخاطبان دوست دارند در این شبکه ی اجتماعی فعال باشند و این به نفع برند شما است. درواقع یک کسب و کار می تواند از این طریق یک ارتباط دوطرفه با مخاطبان خود برقرار کند. گروه های فیسبوک به شما فرصت می دهند تا ببینید مردم این روزها در مورد چه موضوعی صحبت می کنند. اینکه به دنبال چه چیزهایی هستند و حاضرند برای خرید چه محصولی پول بدهند.

مطالب مرتبط:

ساختار اساسی داستانسرایی

داستان سرایی برند و ارزش های مشترک

تضاد و داستانسرایی

داستان سرایی مشتری در استراتژی بازاریابی دیجیتال

چگونه داستان سرایی بر هویت تأثیر می گذارد

داستان سرایی و فرهنگ سازمانی

قواعد کلی بر داستان سرایی

داستان سرایی در تبلیغات

داستان سرایی، راهکار جادویی فروش محصولات

چرا داستان سرایی برای یک برند مهم است

داستان سرایی و تاثیرآن در موفقیت برندها

داستان سرایی و خلق انگیزه

اصول داستان نویسی را پیش از راه اندازی استارتاپ یاد بگیرید

داستان سرایی و مسئولیت اجتماعی

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EOhD9wCx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه