بعد از منچستر یونایتد، باشگاه بایرن مونیخ برای توسعه رسانه های خود در هفته جاری می خواهد شبکه تلویزیونی جدیدی را راه اندازی کند. از طریق این شبکه ارتباطی جدید، مدیریت باشگاه باواریا قصد دارد که بتواند به طور قابل توجهی درآمد باشگاه را افزایش دهد.
بایرن مونیخ قصد دارد از طریق فروش حق پخش تلویزیونی از طریق شبکه جدید خود درآمد باشگاه را در فصل آینده به صورت چشمگیری افزایش دهد. این باشگاه باواریایی قصد دارد در هفته جاری شبکه جدید خود را به صورت 24ساعته و در هفت روز هفته راه اندازی کند.
این باشگاه قصد دارد از طریق این شبکه ارتباطی جدید همه برنامه های باشگاه را پخش کند تا هواداران بتوانند آخرین اخبار باشگاه را دریافت کنند. علاوه بر آن از این طریق، کنفرانس های مطبوعاتی، بحث های آموزشی و حتی جلسات یا برنامه های منتشر نشده پیرامون تیم بایرن را تحت پوشش قرار دهد.
این شبکه جدید، ساختار های باشگاه بایرن مونیخ را نیز پوشش می دهد. بنابراین جلسات تیم و حتی بازی های زیر 19 سال را هم به صورت زنده پخش می کند. از این شبکه تلویزیونی ورزش بخش زنان و حتی بازی های بسکتبال نیز به صورت زنده پخش می شود.
توسعه درآمد هدف بایرن مونیخ
برای دسترسی به این شبکه هواداران باید در هر ماه 5.95 یورو پرداخت کنند. به همین دلیل باشگاه می خواهد از طریق وب سایت این باشگاه، برنامه های کاربردی و همچنین از راه شبکه EntertainTV پخش کند. طرفداران می توانند در طول هفته اول این شبکه جدید را به صورت رایگان تماشا کنند.
مشترکان تلفن همراه گروه تلکام که اسپانسر این باشگاه هستند می توانند تا یک سال به این شبکه دسترسی آزاد داشته باشند. راه اندازی شبکه Bayern. tv این باشگاه را تبدیل به نخستین باشگاه آلمانی می کند که یک شبکه خاص دارد.
این باشگاه می گوید «ما مفتخر به راه اندازی این سیستم با همکاری شریک اصلی باشگاه یعنی گروه تلکام هستیم.» سپس کارل هاینس رومنیگه، رئیس باشگاه بایرن مونیخ گفت «این یک راه جدید برای رسیدن به طیف وسیعی از طرفداران جدید است.»