سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

5 درس بازاریابی از نتفلیکس

3 سال پیش ( 1400/2/6 )
نویسنده : نادینی شارما   مترجم : امیر آل علی  

در هر حوزه ای می توان نمونه های متعدد بسیاری از برندهای موفق را مثال زد، با این حال در رابطه با مواردی که منجر به یک انقلاب شده اند، این اقدام ابدا ساده نخواهد بود. در این راستا نتفلیکس موفق شده تا خود را به عنوان نخستین تلویزیون اینترنتی معرفی نماید که مورد تقلید برندهای دیگر نظیر اپل نیز واقع شده است. آمارهای در رابطه با این برند فوق العاده بوده و از سال 2016 تا 2020 رشدی 183 درصدی را داشته است. در حال حاضر این برند بیش از 200 میلیون کاربر از سراسر جهان را در اختیار دارد. این حجم از موفقیت بدون شک حاوی نکاتی برای موفقیت است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد. 

1-تولید محتوای اختصاصی

5 درس بازاریابی از نتفلیکس

نتفلیکس در حالی کار خود را آغاز کرد که رقبای بسیار قدرتمندی را داشته است. تحت این شرایط آنها می توانستند صرفا نمایش دهنده تولیدات سایرین در بستر اینترنت باشند. این امر بدون شک آنها را وارد یک عرصه کم ریسک می کرد. با این حال برای موفقیت نیاز است که شما محتوای اختصاصی خود را داشته باشید. درواقع انجام اقدامی تکراری، هیچ گاه بالاترین حد نتایج را به همراه نخواهد داشت. همین امر باعث شد تا شاهد آثار بی نظیری مانند خانه پوشالی و مرد ایرلندی باشیم که جوایز متعددی را به دست آوردند. این اقدام باعث شد تا نام نتفلیکس به سرعت شناخته‎ شده و محبوب شود. در این راستا آمارها نیز حاکی از آن است که پربازدیدترین سریال ها و فیلم های این شبکه، مواردی است که متعلق به خودشان است. همچنین آمار دیگر حاکی از آن است که در حدود 60 درصد از مخاطبان حال حاضر، از طریق توصیه های اطرافیان نتفلیکس را انتخاب کرده اند که دلیل اصلی آن وجود محتواهایی است که در هیچ جای دیگری مشاهده نمی شود. رید هستینگز (موسس نتفلیکس) طی مصاحبه ای اعلام کرده است که این شرکت همواره بودجه های بالایی را برای تولیدات جدیدتر و باکیفیت تر اختصاص می دهد که بیانگر تداوم توجه آنها به این بخش است. به صورت کلی اگر خواهان این امر هستید که در بازار تمامی رقبا را به چالش بکشید، لازم است تا شیوه کاری شما منحصر به فرد باشد. درواقع نوآوری در این برند به خوبی مشاهده می شود. 

مطلب مرتبط: ساخت پادکست اقدام جدید نتفلیکس

2-بازاریابی مبتنی بر داده 

از دیگر اقداماتی که تیم نتفلیکس در آن بسیار خوب عمل کرده، تصمیم گیری در زمینه بازاریابی براساس داده ها است. درواقع آنها سیستم جمع آوری داده بسیار قوی ای دارند و این اقدام را برای تمامی محتواهای خود انجام می دهند. این داده ها به آنها کمک می کند تا به درک درستی از وضعیت حال حاضر دست پیدا کرده و بتوانند مسائل را پیش بینی نمایند. درواقع شیوه کار نتفلیکس در این زمینه به خوبی توسط نیل پاتل توضیح داده شده که توصیه می شود ویدئوی مخصوص او را مشاهده کنید. در کنار این موضوع، نتفلیکس اطلاعات جامعی را در رابطه با هر محتوای خود ایجاد کرده است که خود باعث می شود تا تمایل به مشاهده در افراد چندین برابر شود. درواقع به هر میزان که مخاطب اطلاعات بالاتری را داشته باشد، احساس نیاز نیز افزایش پیدا خواهد بود، با این حال برای این امر که به صورت کاملا حرفه ای و درست به مانند نتفلیکس اقدام نمایید، لازم است تا در کنار تلاش برای ارائه داده های موردنیاز، از جذابیت بصری و حالت سرگرم کنندگی آن نیز غافل نشوید. 

3-محدود نبودن به شبکه خود 

5 درس بازاریابی از نتفلیکس

اگرچه حضور یک برند مطرح در شبکه های اجتماعی نظیر یوتیوب در ظاهر به نفع رقیب تلقی می شود، با این حال واقعیت این است که چنین تصمیمی، یک اقدام برد-برد است. درواقع با محدود نکردن خود و حضور در کانال های دیگر جذب مخاطب، شما شانس پیداکردن مخاطبان بیشتری را خواهید داشت. در این راستا نتفلیکس اقدامی بسیار جالب را انجام داده است. درواقع شما به برخی از محتواها حتی بدون خرید حق اشتراک در شبکه هایی نظیر یوتیوب و اینستاگرام دسترسی دارید. این امر برای بسیاری از افراد ممکن است اقدامی پرضرر تلقی شود، با این حال چنین اقدام رایگانی، درست در راستای ایجاد احساس نیاز است. درواقع حتی اگر یک فیلم و یا سریال شما به صورت رایگان هم مشاهده شود، این امر باعث خواهد شد تا اعتماد افراد به کیفیت شما بیشتر شود و با از بین رفتن تردیدهای موجود، به یک باره شاهد افزایش چشمگیر تعداد مخاطبان خود باشید. در این راستا توجه داشته باشید که کانال یوتیوب در حال حاضر بیش از 2 میلیون دنبال کننده دارد. با توجه به سیاست یوتیوب مبنی بر شریک کردن تولیدکنندگان محتوا در سود تبلیغات، سالانه سودی فراتر از حد تصور نصیب این برند خلاق می شود. این برند در اینستاگرام اقدامات متفاوتی نسبت به کانال یوتیوب خود انجام می دهد. این امر باعث شده تا شاهد اقداماتی تکراری نباشیم و هر دو صفحه، ارزش دنبال کردن را داشته باشد. نکته مهمی که از این اقدام نتفلیکس می توان آموخت این است که همواره لازم است تا به دنبال تنوع بخشیدن به منابع درآمدی خود باشید و با نگاهی بلندمدت، حتی برخی از اقدامات رایگان با نتایج فوق العاده ای همراه خواهد بود. درواقع برای رسیدن به سطح های بالا، همواره باید رو به جلو گام بردارید و به دنبال استفاده درست از امکانات موجود باشید. 

4-تغییر براساس شرایط موجود 

این امر یک واقعیت است که تمامی کشورها از درآمد سرانه یکسانی برخوردار نیستند. درواقع واحد پول کشورهای مختلف در یک سطح قرار نداشته و این امر باعث می شود که حق اشتراکی که ممکن است برای اروپایی ها کاملا مقرون به صرفه باشد، برای کشورهای آسیایی گران قیمت به نظر برسد. اگر در حرفه خود چنین تفاوت هایی را درک نمایید، بدون شک شانس موفقیت بالایی را خواهید داشت. برای مثال نتفلیکس در کشور هند اقدام به انجام طرحی جالب کرده است. برطبق آمارها بیش از 70 درصد افراد این کشور از طریق گوشی های هوشمند خود به اینترنت متصل می شوند. همچنین هند دومین کشور پرجمعیت جهان محسوب می شود. به همین خاطر حضور در این بازار می تواند با سود بسیاری همراه باشد. به همین خاطر نیز آنها طرحی ویژه را برای کاربران تلفن های همراه این کشور ایجاد کردند که هزینه حق اشتراک آن به مراتب کمتر از حالت عادی است. این امر باعث شد تا تعداد زیادی از ساکنان هند، به سمت نتفلیکس تمایل پیدا کنند. این امر درست طرحی است که در جمعه های سیاه شاهد آن هستیم که با کاهش قیمت، تعداد مشتری را به  بالاترین سطح ممکن برسانیم. این امر باعث خواهد شد تا سودآوری فراتر از حد تصوری را شاهد باشیم. در این راستا توصیه می شود که شما نیز برای قیمت گذاری محصول خود، به تفاوت مناطق مختلف توجه داشته باشید. درواقع با یک پیشنهاد جدید، می توانید وضعیت فروش خود را کاملا دگرگون نمایید. بنا بر یک جمله مشهور، بازار خوب و بد وجود نداشته و تنها فروشنده خوب و بد مطرح است. به همین خاطر شما باید تلاش کنید که همواره یک فروشنده خوب باشید. تحت این شرایط در هر حوزه کسب و کار و وضعیت بازاری، سودآوری خود را خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: نکات بازاریابی ای که می توان از مایکروسافت، والمارت، نتفلیکس و Adobe آموخت

5-توجه به بازاریابی ایمیلی

5 درس بازاریابی از نتفلیکس

در شرایطی که بسیاری از افراد تصور می کنند بازاریابی ایمیلی تاثیر خود را از دست داده است، با این حال واقعیت این است که حداقل تجربه نتفلیکس خلاف آن را به اثبات می رساند. درواقع آنها از طریق آدرس ایمیل کاربران خود که هنگام ثبت نام دریافت می کنند، برای تعامل مداوم استفاده کرده و در این راستا همواره پیشنهادهای جدیدی را ارائه می دهند. این امر باعث می شود که برند آنها به صورت مدام یادآوری شود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که از طریق ایمیل، می توانید پیام های موردنظر خود را به صورت شخصی سازی شده ارسال نمایید. این امر تاثیر فوق العاده ای را بر روی مخاطب دارد. همچنین با چنین اقدامی، می توانید ارتباط خود را حفظ کرده و از آن برای اقداماتی نظیر شناسایی نیازهای جدید و مشکلات موجود، استفاده نمایید. به همین خاطر نیز ضروری است که از همین امروز به دنبال کسب اطلاعات مشتریان خود خصوصا پل های ارتباطی نظیر آدرس ایمیل آنها باشید. 

منبع : business2community
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7KG994As
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه