شبکه خدمات نسل چهارم تلفن همراه (4G/LTE) در استان خوزستان و در شهرهای اهواز، آبادان، دزفول، شــوش، انــدیمشک، بهبهان، گتوند و شیبان راه‌اندازی شد. به گزارش روابط عمومی ایرانسل، شبکه‌ 4G در استان خوزستان، عصر روز چهارشنبه گذشته، ، طی مراسمی با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد ایرانسل به‌صورت رسمی راه‌اندازی شد تا این شهر علاوه بر نسل سوم تلفن همراه، تحت پوشش LTE فناوری موبایل نیز قرار گیرد. پس از اخذ پروانه رسمی ارتقای شبکه به نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه و ارائه موفقیت‌آمیز خدمات 3G باند پهن همراه در بیش از 120 شهر کشور و در تمامی استان‌های ایران توسط ایرانسل، شبکه 4G/LTE به‌عنوان آخرین نسل فناوری ارتباطی حال حاضر دنیا، برای نخستین بار در ایران و توسط ایرانسل در آخرین روز آبان ماه 93 در مشهد مقدس راه‌اندازی شد.

با راه‌اندازی شبکه نسل چهارم ایرانسل، برای نخستین‌بار در ایران، مشترکین تلفن همراه و کاربران خدمات باند پهن همراه کشور می‌توانند اینترنتی با کیفیت جهانی را تجربه کرده و با استفاده از سیم‌کارت‌های Usim به‌عنوان سیم‌کارت‌های نسل جدید ایرانسل، خدمات 4Gرا جایگزین سایر روش‌های دسترسی به اینترنت کنند.

LTE تلفن‌همراه تمام قابلیت‌های مدرن‌ترین گوشی‌های موجود در بازار را پشتیبانی می‌کند و با استفاده از این خدمات امکان دریافت و مشاهده فایل‌های ویدئویی با کیفیت HD، بازی به‌صورت آنلاین و بدون تاخیر زمانی، استفاده همزمان برای چند کاربر بدون کاهش کیفیت خدمات، استفاده از برنامه‌های کاربردی (اپلیکیشن) و محصولات و خدمات مبتنی بر اینترنت با سهولت و کیفیت فوق‌العاده فراهم خواهد شد.