امروزه تولید محتوا مهمترین اقدام در زمینه فروش محسوب می شود و هر برندی تلاش می کند تا در این زمینه فعالیت داشته باشد. در این زمینه با توجه به تنوع اقدامات، ضروری است که اولویت بندی درستی را داشته باشید. در این زمینه پادکست، از جمله بهترین محتواها محسوب می شود که باید در سال جاری به آن توجه بیشتری را داشته باشید. در این زمینه آگاهی از دلایل این موضوع کمک خواهد کرد تا با اطمینان بیشتری، اقدامات مورد نیاز را انجام دهید که در ادامه چهار دلیل اصلی این ادعا بررسی خواهد شد.
1-خود را به عنوان یک متخصص معرفی خواهید کرد
با توجه به این امر که در پادکست شما تنها به صدا محدود هستید، دیگر نمی توانید با اقداماتی نظیر نمایش یک کلیپ، زمان را پر نمایید. درواقع شما در محتواهای متنی هم می توانید با اضافه کردن عکس، پوشش های لازم را داشته باشید. با این حال در پادکست، شما باید بالاترین سطح اطلاعات را در اختیار داشته باشید و محتوایی کاملا ارزشمند را تولید نمایید. این امر باعث خواهد شد تا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، وجود داشته باشد و حرفه ای بودن شما در حوزه ای که در آن فعالیت دارید، به مراتب بهتر نشان داده شود. در این زمینه فراموش نکنید که امروزه پادکست ها به انتخاب اول برای پر کردن زمان های مرده تبدیل شده است. به همین خاطر شانس شنیده شدن بالایی را خواهید داشت. در این زمینه افراد تمایل بیشتری به گوش دادن یک پادکست طولانی دارند. این امر در حالی است که در رابطه با ویدئو و محتوای متنی، این موضوع کاملا برعکس است.
مطلب مرتبط: تجهیزات موردنیاز برای شروع فعالیت در دنیای پادکست ها
2-بانک اطلاعات مشتری ایجاد می شود
امروزه در اختیار داشتن بانک اطلاعات مشتری، یکی از دارایی های مهم برای هر کسب و کار محسوب می شود. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که با استفاده از پادکست، شما می توانید به اطلاعات بیشتری از جامعه هدف خود دست پیدا کنید. درواقع این اقدام به مراتب بهتر از ارسال پیامک و ایمیل است که در اکثر موارد، توجهی به آنها نمی شود. در این زمینه فراموش نکنید که شما می توانید به ارائه نسخه هایی به زبان های مختلف، فعالیت جهانی هم داشته باشید. این امر در حالی است که در رابطه با محتوای متنی و ویدئو، محدودیت هایی وجود دارد که کار را سخت می کند. در کنار تمامی این موارد فراموش نکنید که حجم پادکست ها کم بوده و این امر باعث می شود تا تمایل به گوش دادن آنها بیشتر از ویدئو باشد. درواقع به طور میانگین برای یک ویدئو 45 دقیقه ای با کیفیت مناسب، افراد باید نزدیک به یک گیگابایت اینترنت را مصرف نمایند. این امر در حالی است که برای پادکست با بالاترین کیفیت، به حجمی کمتر از 80 مگابایت نیاز خواهد بود.
3-ارتقای ترافیک طبیعی سایت
نکته ای که در رابطه با ترافیک سایت باید مورد توجه قرار دهید این است که الگوریتم ها به صورت مداوم تغییر می کند. در حال حاضر پادکست بالاترین رشد را در میان تمامی محتواها دارد و همین امر باعث شده است تا در زمینه ترافیک سایت و سئو، اهمیت زیادی را پیدا کند. درواقع سایت هایی که در آنها پادکست نیز وجود دارد، شانس دیده شدن بالاتری را در اختیار خواهند داشت. در کنار این مسئله، نکته دیگری که باید به آن توجه نمایید این است که ایجاد پادکست، به تنوع بالاتر محتواهای شما کمک می کند که خود می تواند مشتری ساز باشد.
4-کاهش هزینه ها
واقعیت این است که برای تولید پادکست، امکانات خاصی را نیاز نخواهید داشت. در این زمینه می توانید حتی از یک میکروفون یقه ای و رکوردر گوشی خود نیز استفاده کنید. درواقع تنها مسئله ادیت مطرح است که به مراتب ساده تر از ویدئو می باشد. به همین خاطر هر برندی با هر سطح بودجه ای می تواند در این زمینه فعالیت نماید. نکته دیگری که باید به آن توجه نمایید این است که انجام یک اقدام کم هزینه ولی موثر، باعث خواهد شد تا هزینه های شما در زمینه تولید محتوا و بازاریابی، به مراتب کمتر شود که خود فضا را برای انجام کارهای بیشتر، مهیا می کند.
مطلب مرتبط: چطور پادکست خودتان را راه اندازی کرده و از آن کسب درآمد کنید؟
در آخر توصیه می شود که قبل از شروع تولید پادکست، نمونه های موفق خصوصا در حوزه تخصصی خودتان را بررسی کنید تا با ایده های بهتر و جدیدتر، وارد میدان شوید.