شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

فرش ماشینی و مدرن

1 سال پیش ( 1401/7/28 )
 

فرش در دو نوع دستباف و ماشینی با طرح ها و قیمت های متنوع به بازار عرضه می شوند. طرح، رنگ، کیفیت و مدل و قیمت فرش موجب شده تا انواع مختلفی از فرش ماشینی به صورت کلاسیک، مدرن و سنتی بافته شوند.

فرش ماشینی و مدرن

آشنایی با فرش های ماشینی مدرن

خلق طرح های کلاسیک که با تصویر کشیدن خلاقیت طراحان فرش و درآمیختن با طرح های اصیل و سنتی ایرانی موجب شد تا فرش مدرن روانه بازار شود. از آنجایی که دکوراسیون منازل به سمت مدرن شدن و دوری از تجملات حرکت می کند، استقبال افراد در خرید فرش مدرن نیز افزایش پیدا کرده است.

فرش مدرن با نام گذاری، طرح، ویژگی و خواص متفاوت از یکدیگر با استفاده از ماشین آلات نساجی بافته می شوند. تمامی انواع تولید شده این گروه از فرش با نام های فانتزی، شگی، شنل و فریز دارای یک ویژگی مشترک هستند که به هیچ عنوان در دکوراسیون سنتی و کلاسیک مورد استفاده قرار نمی گیرند.

این در حالی است که بسیاری از افراد به دلیل داشتن علاقه به مبلمان چوبی و سنتی بیشتر از فرش های دستباف مانند فرش کاشان در طراحی داخلی منزل خود استفاده می کنند.

یکی از نکات مهم که در هنگام خرید فرش از نوع مدرن باید به آن توجه داشته باشید، به کار رفتن الیاف پلی استر در بافت آن است. هرچند این نوع الیاف می تواند طول عمر فرش را افزایش دهد اما به همان اندازه کیفیت فرش را کم خواهد کرد.

الیاف اکریلیک از مقاومت ترین نوع است که موجب می شود کیفیت فرش دوچندان شود. در صورتی که از این نوع فرش در مکان های پر رفت و آمد استفاده کنید می توانید مطمئن باشید که فرش هیچ آسیبی نخواهد دید.

ویژگی های فرش مدرن

عدم وجود طراحی متمرکز و استفاده از نقوش نامنظم در فرش مدرن ازجمله مهم ترین ویژگی های آن به حساب می آید و موفق شده تا طرفداران سبک دکوراسیون مدرن بیشتر به خرید فرش مدرن علاقه نشان دهند.

وجود دو یا سه رنگ در طراحی ها، ضخامت اندک فرش در برابر فرش های سنتی و دستباف، استفاده از رنگ های ساده طوسی، نوک مدادی، سرمه ای و روشن از جمله سیار ویژگی های فرش مدرن به شمار می روند.

فرش ماشینی و مدرن

انواع فرش مدرن

۱. فرش شگی

قالی های پرز بلند با الیاف نرم و طبیعی و دارای خاصیت ضد حساسیت که به عنوان پرطرفدارترین نوع فرش مدرن شناخته می شود. قیمت فرش مدرن شگی در برابر کیفیت آن ارزان است.

۲. فرش عروسکی یا فانتزی

عمده ترین مخاطبان این نوع فرش ها، کودکان هستند. استفاده از تصاویر شاد کارتونی در رنگ های متفاوت موجب خلق طرح های جذاب برای اتاق کودکان شده است.

۳. فرش شنل

فرش مدرن برجسته با الیاف کوتاه که با توجه به الیاف باکیفیت به کاررفته در بافت و ضد حساسیت دارای قیمت مناسبی است. قابلیت شست و شوی آسان از جمله ویژگی های این فرش است.

۴. فرش فریز

وزن کم، عدم پرزدهی و شباهت بسیار با گلیم موجب شده تا فرش مدرن فریز مورد استقبال خریداران قرار گیرد. الیاف نرم و لطیف، قابلیت شست و شو، حمل آسان، دوام و طول عمر بالای این نوع فرش از خواص منحصربه فرد آن به شمار می روند.

کلام آخر

چنانچه قصد خرید فرش مدرن را دارید می توانید به فروشگاه آنلاین امیرکبیر مراجعه کنید. ارسال سریع، تضمین قیمت مناسب، ضمانت اصیل بودن کالا از جمله خدمات و اصول اولیه فرش امیرکبیر برای رفاه مشتریان است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kgTFuIUe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه