شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

راهنمای خرید تجهیزات پزشکی از بازار ایران

تجهیزات پزشکی در سالهای اخیر جزو موارد حیاتی و ضروری در جوامع تلقی میشود. آشنایی با انواع آن و مقایسه قیمت و خدمات شرکتهای ارائه دهنده آن هم جزو موارد اطلاعات ضروری برای سازمان فعال در حوزه سلامت میباشد.

در این فرصت به تشریح انواع تخت بیمارستانی و ساکشن میپردازیم.

انواع تخت بیمارستانی

تخت ها در دو نوع برقی و مکانیکی تولید میشوند. انواع تخت خواب های بیمارستانی شامل موارد زیر هستند:

  • تخت های بیمارستانی مکانیکی: این تخت ها ساده ترین تخت های بیمارستانی هستند. در این تخت هاارتفاع و سر و پای تخت می بایست به صورت دستی و به وسیله اهرم تنظیم گردد.
  • تخت های بیمارستانی برقی یا الکترونیکی: در این تخت ها تنظیم ارتفاع کلی تخت به همراه تنظیمات سر و پای تخت به صورت اتوماتیک انجام می گیرد.

موارد استفاده از تشک مواج در تخت بیمار

یکی از مشکلات بیمارانی که نیاز به بستری شدن بلند مدت دارند میتواند بروز زخم بستر باشد. متاسفانه بیماران و سالمندانی که بیش از حد معمول مجبورند به حالت درازکش باشند و تحرک کمتری را نسبت به باقی مردم داشته باشند دچار زخم بستر میشوند. این زخم در نتیجه ی کاهش جریان خون در بخش های استخوانی بدن مانند دنبالچه، پاشنه، سر و آرنج بوجود می آید.

بیمارانی که مجبورند برای مدتی طولانی در بستر درمان باقی بمانند و قادر به تغییر موقعیتشان در بستر نیستند در صورتی که تدابیر لازم برایشان در نظر گرفته نشود مبتلا به زخم بستر خواهند شد. یکی از راه حل های پیشگیری از این مشکل استفاده از تشکهای مواج در تخت بستری میباشد که هوا را در زیر بیمار به جریان انداخته و از مبتلا شدن بیمار به زخم بستر جلوگیری می نماید.

راهنمای خرید تجهیزات پزشکی از بازار ایران

نکاتی که هنگام تهیه تخت بیمار باید به آن توجه کرد

اولین نکته و مهم ترین نکته این است که باید حتما به وزن بیمار و تحمل وزن تخت توجه کنید. تا دچار ضرر نشوید و بتوانید بهترین استفاده را از آن بکنید. اگر قصد خرید تخت برقی دارید میزان قدرت موتور ها بسیار مهم است، پس حتما قدرت موتور را بررسی کرده و از مشاوران تخصصی ما کمک بگیرید. همچنین ناتوانی و بیماری شخص استفاده کننده و همچنین مدت زمان استفاده را مدنظر قرار دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. حتما زمان تحویل درصورت برقی بودن تخت تمام دکمه های کنترل، ترمز چرخ ها، اتصالات و محافظ های کناری را برسی کنید و سعی کنید قدرت موتور ها را در زمان تحویل با نشستن یا دراز کشیدن شخصی بر روی آن امتحان کنید.

نکات تهیه و خرید تخت بیمار:

  • هنگام خرید تخت بیمار دقت داشته باشید که کنترل آن پس از تغییر وضعیت تخت همچنان در دسترس بیمار قرار داشته باشد.
  • وزن فردی که تخت بیمارستانی را برای وی انتخاب می کنید را بدانید و بر اساس آن، تخت مورد نظر را تهیه نمایید.
  • در حالتی که تخت بیمارستانی را برای فرد مسنی استفاده می کنید، نیاز است که کنترل تخت آیان باشد. برخی مدل های تخت های بیمارستانی دارای کنترل از راه دور هستند.

 ویژگی های یک تخت بیمار خانگی یا تخت بیمارستانی خوب

تخت بیمارستانی خانگی باید ویژگی های خاصی داشته باشد و از نظر فنی جهت جا به جایی و استراحت بیماران و سالمندان مناسب باشد. اگر هنگام خرید تخت بیمارستانی دقت لازم را نداشته باشید، ممکن است بیمار، مراقبت ها و کادر درمانی را به زحمت بیاندازید.

بنابراین بهتر است که تخت بستری بیمارستانی را تهیه و یا اجاره کنید که گزینه های تغییر وضعیت داشته باشد، مکانیزم ویژه ای جهت جابه جایی بیمار داشته باشد، ریل های جانبی داشته باشد، از نظر وزن و حجم قابل پوشش، درجه بندی داشته باشد و در نهایت محفظه های نگهداری سایر تجهیزات درمانی را داشته باشد.

ویژگی های یک دستگاه ساکشن ریه خوب

یک دستگاه ساکشن ریه استاندارد و مرغوب باید تمام الزامات بین المللی را داشته باشد و دغدغه های استفاده از آن را کم کند. از ویژگی های یک دستگاه ساکشن ریه خوب میتوان به سرعت بالا جمع آوری ترشحات، قابل اطمینان در کامل انجام دادن این کار و حتی میزان سر و صدای کم آن اشاره کرد.

دستگاه های ساکشن ریه در منزل عمدتا خاصیت جا به جایی دارند و این امر باعث استفاده راحت تر بیماران تنفسی در داخل منزل میشود. این دستگاه میتواند به صورت همیشگی در منزل افراد مبتلا به بیماری های تنفسی وجود داشته باشد و با خریداری آن از وجودش استفاده کرد، اما اگر به هر دلیلی تصمیمی برای خرید ساکشن ریه ندارید میتوانید به راحتی این دستگاه را از سایت پزشک تجهیز اجاره کنید تا از مزایا و ویژگی های دستگاه ساکشن ریه برخوردار شوید.

راهنمای خرید تجهیزات پزشکی از بازار ایران

اجزای مختلف دستگاه ساکشن ریه

  • موتور الکتریکی
  • مولد فشار منفی
  • پمپ خلاء، که دارای یک برد الکترونیکی است که اجازه می دهد تا بنا به زمان فعال سازی عمل کند.
  • سیستم های خلاء، لوله خلاء، اتصالات داخلی و کنترل خلاء
  • فیلترهای حفاظتی، که در موارد خاص استفاده می شود.
  • لوله های داخلی و خارجی، از جمله لوله های ارتباطاتی
  • مخزن جمع آوری مایعات
  • فیلترهای تصفیه
  • مانومتر
  • اتصالات انتقال دهنده مایعات و فشار منفی

داشتن تجهیزات پزشکی مناسب و خرید ساکشن بیمارستانی اثرات بیماری های تنفسی امروزی را مانند کرونا کمتر میکند و طول درمان را کاهش میدهد.

 یک پیشنهاد عالی از سوی پزشکان متخصص گروه تخصصی پزشک تجهیز برای جلوگیری از بروز خرید و اجاره غیر استاندارد برای شما بیماران و سالمندان با بهترین قیمت تشکیل شده است. این گروه سعی دارد تا با خدمات رسانی ویژه و ارائه تجهیزات پزشکی، با استاندارد های جهانی در خدمت شما عزیزان باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CCNrLhhe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه