شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مراحل ساخت وب سایت با وردپرس

1 سال پیش ( 1401/7/10 )
 

امروزه یکی از مهارت هایی که هر شخصی باید با آن آشنایی داشته باشد، طراحی سایت است. بیماری کرونا به همه نشان داد که کسب و کار هایی که آنلاین نیستند و راه های ارتباطی مختلفی با مشتریان ندارند، محکوم به شکست هستند. با تغییر سبک زندگی در دنیا، افراد دیگر علاقه ای به خرید حضوری ندارند و ترجیح می دهند تا از خانه خرید و خدمات مورد نظر شان را دریافت کنند. همچنین استفاده روز افزون مردم از فضای دیجیتال باعث شده است که زمان زیادی را صرف گشت وگذار در سایت های مختلف کنند. بنابراین با یادگیری مراحل ساخت وب سایت با وردپرس امکان ورود به دنیای دیجیتال و همسو شدن با نیاز بازار به سادگی فراهم می شود.

مراحل ساخت وب سایت با وردپرس

چرا ساخت وب سایت با وردپرس ساده ترین راهکار است؟

وردپرس یک نرم افزار مدیریت محتوا است که 42% سایتهای دنیا با آن طراحی شده اند و می تواند به خوبی نیاز افراد را برای طراحی سایت بر طرف کند. استفاده از این نرم افزار نیازی به دانش کد نویسی ندارد و کاملا رایگان است و از مخزن وردپرس به آدرس (wordpress.org) قابل دانلود است.

وردپرس ابزار های کاربردی و متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید به راحتی به طراحی سایت مورد نظر خود بپردازید؛ یکی از این ابزار ها قالب های آماده ای هستند که امکان طراحی سایت با ظاهر های مختلفی را فراهم کرده است. قالب های وردپرسی در حوزه های فروشگاهی، آموزشی، شخصی، نمونه کار، شرکتی و غیره در دسترس کابران است.

هر کدام از قالب ها امکانات بیشتری در خود قرار داده اند که کار توسعه سایت و سفارشی سازی آنها را به حداقل رسانده است. بعنوان مثال قالب های فروشگاهی اکان درج محصول، سبد خرید و مدیریت سفارشات را در خودشان دارند. و همه اینها توسط افزونه ها قابل اضافه شدن هستند. تمام این قابلیتها باعث شده در کمتر از یکساعت شما بتوانید یک وب سایت فروشگاهی با حداقل چند محصول بسازید.

اما مراحل ساخت وب سایت با وردپرس دارای یک سری نکاتی است که با رعایت آن ها می توانید وب سایت مورد علاقه خود را طراحی کرد.

انتخاب نام وب سایت، خرید دامنه و هاست

اولین مرحله طراحی سایت با وردپرس و هر پلتفرم دیگری انتخاب نام است. نام دامنه نشان دهنده هویت اصلی و خدماتی است که شما ارائه می دهید؛ بنابراین باید در انتخاب آن دقت کنید.

سپس باید سرویس میزبانی یا هاست را خریداری کنید. هاست محلی است که اطلاعات و محتویات شما بار گذاری می شود و برای وردپرس نیازمند خرید هاست لینوکس هستید.

با خرید هاست تمام کاربران در هر جای دنیا امکان دسترسی به وب سایت شما را خواهند داشت؛ فقط کافی است که دامنه را به هاست متصل کنید. البته باید در انتخاب هاست مناسب دقت کنید تا بتوانید بهترین سرعت و عملکرد را از آن دریافت کنید.

نصب وردپرس دومین مرحله ساخت سایت با وردپرس

پس از خرید دامنه و هاست باید سیستم مدیریت کاربردی وردپرس را در هاست خود نصب کنید. پس از وارد کردن اطلاعات در این صفحه وارد صفحه پیشخوان می شوید. در صفحه پیشخوان امکانات مختلفی از جمله نوشته ها، رسانه، وضعیت فعلی، دیدگاه ها و... وجود دارد. اگر مراحل ساخت وب سایت با وردپرس را به خوبی انجام دهید، می توانید بیشترین کارایی را دریافت کنید.

در این مرحله نیازمند آموزش وردپرس هستید. اموزش های رایگان زیادی وجود دارد که می تواند به شما کار کردن با بخش های مختلف را یاد دهد. آموزش وردپرس راست چین یک مجموعه جامع تجربی و مثال محور است که به شما کمک می کند در کمتر از چند ساعت صفر تاصد مراحل ساخت سایت وردپرسی را بیاموزید.

انتخاب یک قالب مناسب در وردپرس

در هنگام بازدید از یک سایت اولین چیزی که مشاهده می کنیم، ظاهر و نوع چینش آن است. قالب باید به گونه ای انتخاب شود که کاربران را تحت تاثیر قرار دهد. با توسعه و پیشرفت قالب های آماده وردپرس، مراحل ساخت وب سایت با وردپرس، سریع و کم هزینه انجام می شود. به طوری که می توانید به قسمت قالب های آماده مراجعه کرده و با بررسی آن ها، قالب مورد نظر خود را خریداری می کنید. همچنین می توانید با مراجعه به بخش قالب های آماده، از آن ها استفاده کنید.

قالب شرکتی

قالب های مختلفی برای کاربرد های خاص وجود دارد؛ برای مثال قالب شرکتی که متناسب با خدماتی است که شرکت های مختلف ارائه می دهند. از این نوع قالب برای شرکت ها و کمپانی ها استفاده می شود؛ معمولا امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می دهند که بتوان درباره شرکت، رزومه آن و پروژه ها صحبت کرد.

قالب پزشکی

یکی دیگر از انواع قالب، قالب پزشکی است که برای استفاده بیمارستان ها، پزشکان و مراکز درمانی ایجاد شده است. این قالب ها به گونه ای طراحی شده اند که پزشکان بتوانند با بیماران خود به راحتی ارتباط بر قرار کنند.

انواع مختلفی از قالب ها به منظور کاربرد های گوناگون تولید شده اند. با توسعه این بخش امکانات و ویژگی های متنوعی برای کاربران ایجاد شده است. برخی از آن ها به صورت رایگان و برخی دیگر با پرداخت هزینه در اختیار کاربران قرار می گیرند. استفاده از آن ها روند طی کردن مراحل ساخت وب سایت با وردپرس را سرعت می بخشد.

اضافه کردن محتوا، تصویر و اطلاعات دیگر

پس از خرید دامنه و هاست، نصب وردپرس و انتخاب قالب نوبت به اضافه کردن محتوا می رسد. محتوا هایی به صورت پیش فرض برای شما نشان داده می شود که این محتوا ها برای آشنایی شما با نوع قرار گیری محتوا در قالب آماده شده اند. می توانید محتوای مورد نظر خود را همراه با تصویر یا ویدئو در سایت بار گذاری کنید.

سفارشی سازی سایت، آخرین گام ساخت سایت با وردپرس

آخرین مرحله در طراحی سایت وردپرسی شخصی سازی قالب نصب شده است. اگر وب سایت شما فروشگاهی یا آموزشی است، کاربران تایم زیادی را در پنل کاربری صرف می کنند بنابراین داشتن یک پروفایل و محیط جذاب به آنها حس بهتری داده و نشان دهنده حرفه ای بودن شماست.

افزونه پنل کاربری می تواند به شما در شخصی سازی این بخش کمک کند و ظاهر پروفایل کاربر را با نمودار و منوهای جذاب بکل تغییر می دهد.

مراحل ساخت وب سایت با وردپرس

در این مطلب مراحل ساخت سایت با وردپرس به سادگی بیان شد. یادگیری وردپرس به زمان زیادی نیاز ندارد اما با صرف همان زمان اندک از منابع معتبر می توانید وب سایت وردپرسی خود را راه اندازی کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FzrCGM8A
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
رضا یزدانی فر :
1 سال پیش
ممنون از مطلبتون ولی خیلی خلاصه اشاره شده. الان با توجه به وضع موجود مجبوریم انلاین شاپ هامون رو منتقل کنیم به پلتفرم امن تر . ولی ترس و نگرانی از طراحی سایت و ورود به دنیای جدید یکم روند رو کند کرده. ممنون میشم یک راهنمایی بیشتری به من و بقیه دوستانم بکنید.
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه