جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

پله گرد فلزی

1 سال پیش ( 1401/6/10 )
 

پله گرد فلزی

اساسا هر راه پله ای که طرح اصلی آن دارای انحنا یا قوس باشد به راه پله گردون معروف است که در ایران ما در تمامی انواع راه پله های دوبلکس فلز می باشد مثلا اگر راه پله ما چوبی هم باشد باز تمامی زیر سازی های اصلی که در درون چوب پنهان شده اند از آهن می باشد پس به این نتیجه می رسیم که اگر فلز نباشد راه پله ای هم در کار نیست حال می تواند آهن باشد یا استیل برخی از افراد با تماشای راه پله های تمام چوب فکر می کنند که از صفر تا آخر کار همه چیز با چوب طراحی و ساخته شده است.

ولی سخت در اشتباه هستند بلکه 1 مرحله به مراحل ساخت پله گرد فلزی اضافه شده است.و آن هم کاور چوب است حال سوال برایتان پیش خواهد آمد که به غیر از چوب با چه متریال دیگری می توان عملیات کاور پله گرد فلزی را انجام داد سنگ و بتن هم در نوع خود بی نظیر می باشد هم از لحاظ زیبایی محصول و هم از لحاظ استحکام بیشتر و نیرو بخشیدن به شاسی اصلی از این رو که ما وقتی تیرآهن های اصلی نورد شده پله را به وسیله بتن کاور می کنیم.و در آخر هم با سنگ کار ساخت را خاتمه می دهیم. لرزش پله به عدد صفر نزدیک خواهد شد به گونه ای که هیچ لرزشی هنگام قدم برداشتن بر روی راه پله احساس نخواهیم کرد.

پله گرد مدرن:

طرح ها و مدل های زیادی را می توان بنا به درخواست کارفرما به جدیدترین و کمیاب ترین اجرا کرد.ولی این را هم باید در نظر گرفت.که به هیچ عنوان نباید ایمنی راه پله به خطر بیفتد حال این ایمنی در طراحی و اجرای پله معلق چه می تواند باشد اول مقدار فضای عرضی هر کف پله که اگر کوچکتر از حد معمول یعنی آن اندازه استاندارد 30سانتی متری کف پا باشد هنگام عبور از روی هر کف پله به پله بالاتر باعث سر خوردن پا و نقش زمین شدن فرد استفاده کننده خواهد شد.

مورد مهم بعدی ارتفاع کف پله ها می باشد که به طور معمول باید بین 17 الی 19سانتی متر باشد.یعنی طراحی ما نباید این ارتفاع را نقض کند.مگر در شرایطی خاص از جمله اینکه ما بخواهیم آن راه پله را برای استفاده افراد سالمند به کار بگیریم.در این شرایط ارتفاع واجب است.که بین 13الی14 سانتی متر باشد.از همه این مسائل اگر رد شویم می رسیم به مورد مهم بعدی که به نظر من از همه موارد مهم تر می باشد و آن هم چیزی نیست به جز مسئله سرگیری راه پله در حساب و کتاب باید به گونه ای عمل کنیم. که سرمان به زیر سقف یا پاگرد پله گرد فلزی برخوردی نداشته باشد.یا اصلا نباید ما سرمان را در زیر سقف به اصطلاح بدزدیم.چون به این مورد سرترسی پله می گویند. و اصلا نباید به هیچ عنوان پیش بیاید. در صورت مشاهده در طرح اولیه پله گرد فلزی اگر سرگیری یا سرترسی مشاهده شد.

سریعا سازنده پله پیچ باید طرح را با طرحی دیگر عوض کند هر چقدر هم کارفرما به دنبال اجرای نقشه مورد نظر باشد.

پله گرد فلزی

پله پیچ استیل:

گزینه خوبی برای راه پله هایی است که دائما در محرض آب هستند به این دلیل ک هفلز استیل مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی حاصل از آب می تواند از خود نشان دهد. ولی پله پیچ استیل هم نسبت به آهن معایب بسیار زیادی هم دارد.از جمله اول قیمت استیل نسبت به آهن بسیار بیشتر خواهد بود.و در اکثر مواقع به 3 الی 4 برابری قیمتی هم خواهد رسید پس می فهمیم که پله استیل از پله گرد فلزی آهنی بسیار گران تر است.با اینکه در مدل استیل تنوع طرح و مدل های بسیار متنوعی نخواهیم داشت به اندازه انگشت شمار ولی مدل آهنی پله منحنی دنیایی از طرح در خود جای داده است.

علاوه بر شاسی اصلی ما اگر بخواهیم نرده پله دوبلکس خود را هم آهنی یا فرفورژه درست کنیم.که هزار مدل متنوع هم برای آن کم است.پله گرد نوربخش با اجرای نمونه کارهای بسیار زیاد خود کاتالوگ هایی از عکس های انواع پله پیچ دارد.که مطمئنا حتما هر چقدر هم سخت پسند باشید.یکی از این طرح های اجرا شده را خواهید پسندید.

قیمت پله گرد فلزی:

در اکثر مواقع قیمت سازه گرد راه پله به این گونه محاسبه خواهد شد مثلا اگر پله پیچ شما 500 کیلوگرم وزن برداشته باشد به طبع هر کیلوی آن مبلغی بابتش پرداخت شده است حال اگر وزن کلی یا همان 500 کیلوگرم را در قیمت هر کیلو آهن ضرب کنیم.خواهیم فهمید این راه پله مد نظر چقدر هزینه خرید آهنش شده است.بعد از آن به سراغ اجرت خود سازنده می رویم که در اکثر مواقع تقریبا یا اجرتش با قیمت کلی آهن برابری می کند.یا در اکثر مواقع دو سوم قیمت آهن اجرت سازنده خواهد بود باز هم همه چیز بستگی به سختی کار یا همان وقت گیر بودن اجرا کردن مدل راه پله خواهد داشت.

اگر سازنده از قبل مدل درخواست شده را اجرا نکرده باشد دو راه دارد یا برای اینکه نمونه کارهای متنوع خود را زیاد تر کند قیمت را پایین تر از حد معمول خواهد کرد.که بیشتر در مواقعی این اتفاق می افتد.که سازنده تازه کار و کم تجربه باشد. ولی در شرکتی به اسم پله گرد نوربخش زمان سپری شده برای عملی کردن طرخ بسیار حائز اهمیت تر است.یعنی صرف زمان بیشتر مساوی می باشد.بااجرت بیشتر.

پله گرد فلزی

نتیجه گیری:

ساخت پله گرد فلزی از همه لحاظ برای خریدار یا استفاده کننده به صرفه تر هم از لحاظ بودجه ای و هم تایمی مثلا در مدت زمان کمتری ساخته خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZcxBAgIF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه