در جهان مدرن حال حاضر كه اینترنت به پركاربردترین ابزار تبدیل شده است. نیاز هر كسب و كاری حضور آنلاین موفق می باشد تا بتواند از این طریق فروش اینترنتی خوبی را نیز به دست آورد. در این زمینه فراموش نكنید كه براساس آمارها تا چند سال آینده، فروش آنلاین به روش خرید اكثر افراد تبدیل می شود و این بستر، تمامی محدودیت ها را از بین برده است. این موضوع اگرچه در ظاهر بسیار ساده و روشن به نظر می رسد، با این حال هنگامی كه درگیر كار شوید، متوجه بسیاری از كمبودها خواهید شد كه می تواند شما را با ناامیدی بسیاری همراه سازد. درواقع فعالیت در این بخش نیازمند انجام اقدامات مختلف بوده كه حتی در صورت توانایی جذب افراد مختلف، حتی ممكن است با صدها نفر هم نتوانید عملكرد لازم را داشته باشید. تحت این شرایط بسیار مهم است كه از ابزارهای مناسب استفاده كنید.
درواقع این موارد كمك خواهند كرد تا در كوتاه ترین زمان و بدون خطا، اقدامات بسیاری را انجام دهید. با این حال تنوع موارد در این بخش نیز بسیار بالا بوده و شما عملا بودجه و زمان كافی برای پرداختن به تمامی آنها را نخواهید داشت. به همین خاطر بسیار مهم است كه نسبت به بهترین ها آگاه باشید. در این راستا 10 ابزار ضروری برای حضور آنلاین موفق، بررسی خواهد شد.
1-Ahrefs
این ابزار به شما در پیدا كردن زمینه های بك لینك و كانال های موجود برای موفقیت كمپین، كمك بسیاری می كند. در این رابطه شما با استفاده از این ابزار می توانید سئو سایت خود را نیز با تحولی چشمگیر مواجه سازید. همچنین شما می توانید كمپین های خود را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داده و آمارها را به دست آورید. خوشبختانه این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی خود، تحلیل های لازم نسبت به تمامی آمارها را نیز انجام می دهد و این امر خود باعث خواهد شد تا تصمیم گیری های آتی شما، به مراتب بهتر باشد. در نهایت Ahrefs به شما در پیدا كردن سایت های مشابه برای ایجاد پیوند، كمك می كند كه خود باعث خواهد شد تا نیاز به جست و جوهای مداوم نداشته باشید.
مطلب مرتبط: 5 ابزار ضروری برای شرکت ها
2-Mention
ابن ابزار ضمن معرفی بهترین كلمات كلیدی در گروه های مختلف، كمك خواهد كرد تا وضعیت نام تجاری خود را در موتورهای جست وجو، شبكه های اجتماعی و... پیگیری نمایید. این اقدام همراه با ارائه آمارهای مربوطه خواهد بود تا بتوانید وضعیت را با گذشته، مقایسه كنید. همچنین از Mention می توانید به عنوان بستری استفاده نمایید كه شما را به صاحبان صفحات مختلف در شبكه های اجتماعی و افراد تاثیرگذار نظیر روزنامه نگارها، متصل می كند و می توانید از این طریق، ارتباطات لازم را برقرار نمایید.
3- OutreachPlus
این امر كه یك كمپین خودكار داشته باشید، بدون شك كمك بسیار شایانی خواهد بود. در این زمینه تنها شما كافی است تا اطلاعات و زمان شروع را تعیین كرده و اطمینان داشته باشید كه همه چیز به خوبی انجام داده خواهد شد. همچنین از این بستر برای ارسال كمپین و اطلاعرسانی برای افراد مشخص نظیر اینفلوئنسرها نیز می توان استفاده كرد. نكته مهم دیگر این است كه در هر زمان می توانید جدیدترین آمارهای كمپین های خود را بررسی كرده و در آخر نیز تحلیل های لازم را داشته باشید. حتی از این ابزار می توان جهت مقایسه كمپین های خود نیز استفاده كرد.
4- Hootsuite
با توجه به این امر كه كسب و كارها نیاز دارند در اكثر شبكه های اجتماعی حضور فعالی را داشته باشند، وجود یك برنامه برای مدیریت همه آنها به صورت یكجا، كاملا ضروری است كه بازار فوق، به خوبی این اقدام را انجام می دهد. در كنار این موضوع شما می توانید در هر شبكه، به فهرست كاملی از بهترین اینفلوئنسرها در حوزه های مختلف نیز دسترسی داشته و آمارهای آنها را با یكدیگر مقایسه نمایید. در آخر شما می توانید پست های خود را از قبل در این ابزار آپلود كرده و اطمینان داشته باشید كه هر یك از آنها در زمان تعیین شده، منتشر خواهد شد. با این اقدام شما حتی می توانید پست های چند ماه آینده را نیز از قبل تهیه كرده باشید. با این اقدام دیگر استرس انتشار به موقع را نخواهید داشت. از دیگر امكانات Hootsuite این است كه شما می توانید در یك برنامه، تمامی پیام های دریافتی از شبكه های مختلف را مشاهده كرده و اقدام به پاسخ دادن به آنها نمایید. درواقع پاسخ دادن سریع، امری مهم بوده و براساس آمارها اگر بیش از یک ساعت طول بكشد، عملا شانس فروش خود را از دست داده اید.
5- Ontolo
این امر كه بدانید چه پیوندهایی را می توان ایجاد نمایید، امری مهم بوده كه ابزار فوق این امكان را به بهترین شمل در اختیار شما قرار می دهد. همچنین در Ontolo می توانید سایت هایی را پیدا كنید كه تمایل به ایجاد پیوند دارند كه خود در موفقیت كار شما تاثیر بسزایی را خواهد داشت. با تعیین موارد مورد نیاز، شما حتی می توانید شاهد ایجاد لینك های مناسب به صورت خودكار هم باشید.
6- GroupHigh
این امر كه بتوانید وبلاگ نویس های توانا را در زمینه كاری خود پیدا كنید، زمینه انجام كارهای بسیاری را به همراه دارد. این ابزار به شما كمك خواهد كرد تا با بهترین ها برای تولید محتواهای خود ارتباط گرفته و همكاری های لازم را داشته باشید. نكته مهم این است كه در این ابزار، شما به سابقه افراد نیز دسترسی خواهید داشت و اطلاعات كاملی را به دست می آورید تا در نهایت بهترین تصمیم گیری را داشته باشید.
7- Muck Rack
با استفاده از این ابزار شما می توانید روزنامه نگارها و رسانه های منطقه موردنظر را پیدا كرده و سریعا با هر یك از آنها ارتباط برقرار نمایید. همچنین می توانید به مخاطبین رسانه های مختلف دسترسی داشته باشید و اطلاعات آنها را به صورت آماری دریافت كنید تا نسبت به سلیقه جامعه هدف، به اطلاعات لازم دست پیدا كرده باشید. در نهایت این بازار به شما با استفاده از هوش مصنوعی خود، احتمال موفقیت كمپین موردنظر را خواهد داد و ایرادات آن را می توانید مشاهده نمایید كه خود امكانی فوق العاده محسوب می شود.
8- InkyBee
این امر كه بتوانید كمپین های خود را با افراد تاثیرگذار حوزه كسب و كاری كه دارید، پیوند بدهید بدون شك امری مهم بوده و می توانید تا حد زیادی موفقیت كار شما را تضمین نماید. با استفده از این ابزار می توانید سابقه افراد تاثیرگذار را پیدا كرده و ارتباطات لازم را برقرار نمایید. با این حال این امر پایان كار نبوده و با استفاده از این ابزار می توانید افراد را با یكدیگر مقایسه كنید. نكته ای كه باید به آن توجه داشته باشید این است كه این ابزار، امكانات خوبی در زمینه اینفلوئنسر ماركتینگ نیز در اختیار شما قرار می دهد.
9- Hunter
این امر كه بتوانید به فهرست كاملی از ایمیل افراد با توجه به معیارهای مختلف نظیر موقعیت مكانی، سن و... دسترسی داشته باشید بدون شك نیاز مهمی برای هر كسب و كار بوده و خود می تواند باعث شود كه قدرت انجام كمپین های مختلف را داشته باشید. با این حال با استفاده از این ابزار شما تنها به پیدا كردن ایمیل محدود نبوده و می توانید از آن برای دستیابی به فهرست كاملی از شماره ها نیز استفاده نمایید.
مطلب مرتبط: 8 ابزار ضروری برای دورکارها
10- Buzzstream
این امر كه بدانید اینفلوئنسرها و پیج های مختلف دقیقا برای شما چه كارهایی را انجام داده اند و چه نتایجی به دست آمده است بدون شك اهمیت فوق العاده ای را دارد. همچنین می توانید از این بستر برای ردیابی وضعیت و اقدامات اینفلوئنسرها استفاده كنید تا نسبت به قرار داشتن آنها در مسیر رشد و یا تناسب آنها با كسب و كار شما (وجود مخاطبان هدف) اطمینان داشته باشید.