بیش از سه چهارم (77درصد) کسبوکارهای کوچک و متوسط معتقدند که پخش موسیقی در محل کار روحیه کارکنان را افزایش میدهد و فضای بهتر و محیط کاری بهتری را برای کارکنان و مشتریان فراهم میآورد. به گزارش مارکتینگ نیوز، تحقیقات جدید منتشر شده از سوی دو سازمان صدور مجوز موسیقی به نامهای PPL و PRS for Music، نشان داد که سکوت در محل کار نشانه خوبی نیست و 22درصد کسب وکارها اعتراف کردند برای اینکه در محیط ساکت و بیروح کار نکنند، حاضرند دست به هر کاری بزنند. حتی حاضرند عقد یک معامله در محیط ساکت و آرام را از دست بدهند ولی در محیطی شاد کار کنند.
براساس یک پژوهش دیگر با حضور 1008 صاحب شرکتهای کوچک و متوسط، دو سوم (65 درصد) از کسبو کارها معتقدند پخش موسیقی در محل کار، بهرهوری کارمندان را بالا میبرد. علاوه بر این 40درصد آنها معتقد بودند موسیقی فروش آنها را افزایش داده و نتایج بسیار خوبی را برایشان به ارمغان آورده است. این تحقیق همچنین نشان داد که 75درصد از کسبوکارهای کوچک و متوسط بر این باورند که موسیقی پسزمینه در محیط کار، استرس کارمندان را کاهش میدهد و به شکستن سکوت حاکم بر سازمان کمک میکند.
دکتر ویکی ویلیامسون، روانشناس در این خصوص میگوید: «موسیقی تاثیر مثبتی بر حال و هوا و احساسات مشتری نیز دارد و باعث واکنشهای روانی فیزیولوژیک یا ارتباط ذهنی موسیقی با خاطراتشان میشود. در مقابل، سکوت باعث معذب شدن مشتریان شده و بر رفتار آنها تاثیر منفی دارد.»